[Debitel] Grote problemen met facturering

Pagina: 1
Acties:

• EvoII
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:54
Hallo,zijn er hier soms ok mensen die problemen hebben met Debitel?

Ik ben altijd klant geweest bij Talkline,echter dat is nu overgenomen door Debitel,en toen is het gedonder begonnen.
Augustus vorig jaar wilde ik een abonnementsverlening doen mét netwerkswitch.
Want ik gebruikte met mijn andere abbo voor 200 Euro per maand en vond dat veel teveel.

Heb toen dus een jaar verlengd en een belbundel van 450 minuten genomen,wat me dus 45 Euro per maand zou gaan kosten.Alleen smsen zou er dan nog bijkomen.
Ik rekende dus op zo'n 55 a 60 Euro per maand.

Echter ik had in november,3 maanden later dus nóg geen rekening ontvangen,en hierover contact opgenomen met de klantenservice.Een week later zou het in orde zijn.

Echter,6 wekken latert was het nog niet in orde.Naar de dealer gegaan waar ik het abbo afgesloten heb.Die ook wéér met klantenservice gebeld.Zeiden wéér dat het in orde zou komen.2 weken later nóg niks.

HEb toen op 30 december onmiddelijk een aangetekende brief verstuurd met de mededeling dat ik met onmiddelijke ingang het abonnement op wilde zeggen,omdat Debitel zich niet aan contractueel vastgelegde afspraken hield.

Kreeg een week of vier later een standaard briefje dat mijn klacht in behandeling was.

Nu 12 februari 2003 krijg ik een factuur binnen waar ik stijl van acherover sloeg.
1280,00 Euro!! :( :( :(
Gelijk gebeld naar klantenservice weer,maar daar heb je totaal niks aan.
Bij deze factuur zat een briefje waarop staat dat indien je een belbundel hebt,je eerste belbundel af kan wijken van van je maandelijkse.Omdat de eerste belbundel namelijk ingaat op de aansluitdatum van het abo en eindigt op de datum van de eerste factuur!!

Ik heb express elke maand dus niet meer dan die 450 minuten gebeld,omdat ik dan juist goedkoper uit zou zijn,en nu komen ze hier dus mee aanschijten.
Ik kan nu dus zo'n 700 Euro extra dokken omdat dat zgn buiten die bundel valt.
Dankzij hun nalatigheid. :( :(
Ik stuur direct een aangetekende brief terug en heb onmiddelijk mijn bankrekening geblokkeerd voor Debitel.

Ik vind dit wel zo'n grove blunder.Zoiets absurds heb ik nog nooit meegemaakt!

Heb in de brief nogmaals gezegd dat ik het abo wil beindigen,en dat ik wil dat alles binnen die belbundels valt,omdat ze daar van tevoren niks over verteld hebben,dat dit zo werkt,en dat ik daar dus geen rekening mee heb kunnen houden.

Ook heb ik erin gezet dat ik opheldering eis over het feit dat mijn klachten niet behandeld worden en waarom toezeggingen niet nagekomen worden.

Heeft hier soms iemand soortgelijke ervaringen met Debitel?

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:53
Geen zelfde ervaringen omdat ik geen Debitel klant ben en als ik dit zo lees ga ik dat nooit worden ook!

12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:48

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

700 Euro :? Dat is de moeite om er een advocaat op los te laten (en declareer de kosten van die advocaat meteen bij Debitel)

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Verwijderd

Naar aanleiding van dit verhaal, kan de topicnaam toch wel iets anders worden B)

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:56

Wokschotel

Op 6 wielen

Ik neem aan dat je precies hebt bijgehouden wanneer en met wie je gesproken hebt van Debieltel en welke afspraken je hebt gemaakt?

• EvoII
Ik ben echt woest.

Schakel inderdaad ook een advocaat in,want ik heb gelukkig al jaren een rechtsbijstandverzekering.
Dit pik ik dus echt niet zo.

Ook kunnen ze al mijn gemaakte kosten vergoeden zoals al het bellen en het versturen van aangetekende brieven,want dat kost ook 6 Euro per brief.

Heb net mijn dealer gebeld,waar ik het contract afgesloten heb,en die vond het ook absurd.
Daar moet ik vanavond naartoe met het factuur en die neemt ook contact op met Debitel.

Ik probeer er nu natuurlijk nog meer uit te slepen dan alleen die 700 Euro.

Ze doen ook gewoon aan valsheid in geschrifte en dergelijke,en maken later hun eigen regels.
Dat ene is ook het ergste,dat de eerste belbundel afwijkt omdat die geldt vanaf de ingang van het abonnement tot de eerste factuurdatum.

Daar ga ik ze op pakken,want dat leg ik natuurlijk aan die advocaat voor.

Dit staat ook dus niet in het contract.
En dan erbij,hún plegen contractbreuk door mij niet maandelijks een factuur te sturen.
Daarbij proberen ze uit hun eigen fouten nog voordeel te behalen.
Kortom een hele minderwaardige behandeling van hun klant.

Ik voel me dan ook zwaar gedupeerd,en misbruikt door Debitel.

Heb ook nog geeneens een reactie gehad op de aangetekene brief die ik 30 december al verstuurd heb.

Ik voel me echt vreselijk onbeschoft behandeld.

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:45
Ik weet wel dat ze slecht te berijken zijn.

• Freee!!

Freee!!

Kan ik me volkomen voorstellen, maar doe geen overhaaste dingen. Denk rustig na, kalmeer en doe dan wat je noodzakelijk acht.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

• Freee!!

Freee!!

Danielson schreef op 12 February 2003 @ 17:05:
Ik weet wel dat ze slecht te berijken zijn.
Wat bedoel je?
Ze zijn uitstekend te verrijken, maar slecht te bereiken :P

• nescafe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:05
hier ook een oud-klant van talkline, en ja, ik was zeker verwend
(je raakt al snel verwend als je klant bij talkline bent)

jouw situatie is wel serieuzer dan die van mij, maar wil wel even opmerken dat sinds de overstap naar debitel bij mij het maandbedrag inclusief btw even gebombardeerd is tot een maandbedrag exclusief btw.

Ook de belbundel klopt van geen kant. Kon ik eerst makkelijk binnen de bundel blijven (telefoon houdt minuten bij en reset elke maand) begint de eerste debitel-rekening met 2 maanden abonnement en flink wat minuten buiten de bundel (terwijl ik toch echt binnen de 120 minuten blijf)

Na 1 (lag niet aan mij) verkeerde automatisch overschrijving kunnen ze dat ook niet meer, moet ik alles per acceptgiro doen. Maar denk je dat ze een betalingstermijn vermelden? Nee dus, en als je je overboeking agendeerd voor over 30 dagen (lijkt me een redelijke termijn) wordt je abonnement geblokkeerd. maargoed, is alweer opgelost:) t schijnt 10 dagen te zijn

De klantenservice is echter dik in orde. Op al mijn vragen heb ik een helder antwoord gekregen, en de wachttijd bleef vrijwel altijd beperkt tot 1 a 2 minuten. Voor 1 eurocent per minuut is dat wel te doen.

* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans

• EvoII
Ben 7 jaar klant bij talkline geweest en heb nooit zoiets meegemaakt.
Nu is het vanaf het begin al klote!
In november kon ik ook wel een half uur w88 als ik klantenservice belde.Dat was vandaag wel beter.
Achterop de factuur kan ik zien hoelang ik gebeld heb.Heb in totaal over die 5 maanden mar 1 uur buiten de bundel gebeld.
Ja,volgens hun 40 uur omdat ze naderhand de regel instellen van dat je eerste bundel geldt vanaf aansluiten tot 1e factuur.En daaarom w88 ze zolang met het versturen van het factuur natuurlijk.Om mij zoveel mogelijk buiten de bundel te laten bellen.
Die 40 uur is voor een bedrag van 519 Euro.Ook is alles ex.Btw ja.

Waardeloze zaak Debitel.
Zien me nooit maar dan ook nooit meer als klant terug én ik zal iedereen waarschuwen daar géén klant te worden.

Verwijderd

EvoII schreef op 12 February 2003 @ 17:02:
En dan erbij,hún plegen contractbreuk door mij niet maandelijks een factuur te sturen.
Dat schijnt dan weer (helaas) niet waar te zijn, ze kunnen je blijkbaar rustig maandenlang geen rekening sturen en dan ineens alles factureren, ze moeten je dan echter wel een betalingsregeling aanbieden (dat is wat ik zo ongeveer begrijp nav vele draadjes die over dit soort problemen gaan, O2 en Ben schijnen dit soort dingen ook regelmatig te flikken).

Wat krijg je te horen als je met ze belt?
Ik heb ook een Debitel abonnement en ben daar redelijk tevreden over; heb 2 keer de klantenservice nodig gehad, de eerste keer kreeg ik een of andere koffiemuts die me niet de juiste informatie gaf (ik wachtte op info over mijn nummerportering, volgens haar stond ik niet in het systeem en lag het aan de dealer, de dealer heeft me toen verzekerd dat ik weldegelijk aangemeld was, en het klopte ook, op de afgesproken dag werd mijn nummer geporteerd; dat was nogal slordig van ze dus, maar niet dramatisch), tweede keer was toevallig vandaag en ik werd zonder in de wacht te hoeven staan keurig en uitgebreid geholpen. Blijkbaar toch een kwestie van geluk of pech hebben.

• Sebastiaan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-08 22:57

Sebastiaan

....

Ik weet in ieder geval dat ik geen debitel contract zal nemen.
Ik heb een tijdje bij een debitel winkel gewerkt als weekend baantje en de hoeveelheid problemen die je daar hoorde was echt veel.
Heel vaak idiote dingen als afsluitingen omdat er teveel mee gebeld werd, ineens weigeren van nieuwe aansluitingen terwijl de klant een tweede abo erbij wil en meer van dat soort toch eigenlijk onnodige dingen.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:24
Titel edit ;)

• superjoost
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-08 08:49
debitel is ook echt boud.. ik heb 't een jaar gehad. 1 x en nooit weer. wat een ***-service. En als je het op wilt zeggen krijg je ook nog eens het grootste gezeik :(

Verwijderd

Ook hier hele slechte ervaringen met debitel. Dat die lui nog reclame durven te maken met 'goede service'.

had mijn zus geadviseert over een mobiel abo, door foute voorlichting van debitel opeens duurder uit! ik een brief sturen, briefje terug 'bla bla binnen 30 dagen antwoord bla bla' nooit meer wat gehoord, deze week weer een brief eruit gedaan.

als ze hier ook niet reageren ga ik bakstenen sturen naar het antwoordnummer van debitel :) met een briefje erbij 'graag reactie, of ik ga door"

kijken wat ze dan doen....

• Sen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-04 05:55

Sen

<-->

En ik heb ook problemen met debitel gehad. Ik wou mijn abbo opzeggen (van te voren nooit problemen gehad) Dus ik bel ze om te vragen wat ik moet doen. (Was 2 maanden van te voren) Dus die vrouw zegt dat kan geen probleem we sluiten het na uw contract af u hoeft hier niks aan te doen. (Slim als ik was vraag ik altijd naar een naam)

Na 2 maanden ander abbo genomen. Maar na een maand halen ze er gewoon geld af. (ik laten terugboeken) bel de klantinfo van debitel. Ja dat had u moeten doorgeven nou is het automatisch verlengt.

Na heel veel telefoontjes verder en door dat ik de naam van de persoon had die dat tegen me had gezegd is het opgelost (die persoon was eerlijk genoeg om toe te geven dat ze de fout had gemaakt)

Maar owee als ik dus niet die naam had opgeschreven. Dan had ik gewoon een contract verlenging gehad.

Maar ik heb zo mijn gevoel dat er altijd problemen zijn zodra je probeert op te zeggen met ben was het nie veel anders.

• EvoII
Owja,ze hebben het bedrag al van mijn rekenig afgeschreven.
Daar blijken ze dan opeens wel snel mee te zijn.
Dat is voor mij weer een extra reden een advocaat in de arm te nemen.
Voer ik aan dat ik door hun asociale gedrag in de betalingsproblemen ben geraakt.Wat dus ook echt zo is.

'T is ook echt vreselijk asociaal om gelijk het hele bedrag in te houden,en dat terwijl klantenservice mij 's-middags nog vertelde dat ik gespreid zou kunnen betalen.
Ik wordt echt steeds pissiger.
Bel morgen gelijk naar de bank dat ze het terugboeken.
Heb reeds in december contact gezocht,via mail,met kassa en tros radar.
Heb er echter nooit wat van teruggehoord.

Ook heb ik in augustus 2002 toen ik het contract net had,klantenservice gebeld om te vragen van wanneer tot wanneer zo'n bundel zich uitstrekte.
Er werd mij toen verteld van de 2e van elke maand t/m de 1e v/d maand.

Ik weet bijna wel zeker dat ik aardig sterk sta als ik een advocaat in de arm neem.
Ben echt benieuwd hoe het afloopt.

Het is normaalgesproken met verzekeringen ook zo,dat als de verzekering tussentijdse veranderingen aanbrengt je er ook vanaf kan,omdat ze zich dan niet aan gemaakte afspraken houden.

Dat is hier dus ook zo.Dit is gewoon contractbreuk als je het mij vraagt.
En ze zijn totaal niks nagekomen van hun afspraken.

Verwijderd

Zodra dat geld weer teruggestort is door de bank zou ik effe snel een redelijk betaalbaar abonnement halen indien mogelijk, voor het geval dat Debitel je afsluit en op een blacklist gooit (je weet het maar nooit bij die telecommafia).

• Mark_V
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
Begrijp ik het nou goed???

*Jij vraagt in augustus contractsverlenging aan voor een bundel met 450 minuten a E45,- per maand
*Dat lukt :)
*Debitel stuurt een half jaar geen rekening, maar jij maakt wel iedere maand 450 minuten op, want je denkt dat dat je belbundel is
*Debitel stuurt nu 1 rekening over een half jaar, met 450 minuten a E45,- en de overige 5 maanden dat je OOk 450 minuten hebt gebeld, vallen volgens hun buiten de bundel, dus hoger tarief

Zo lees ik het in ieder geval, maar ik kan het nauwelijks geloven.....

Iig tipje (als dat hier mag) ga naar het forum van www.telecomvergelijker.nl, daar zitten mensen die van telco-ruzies hun beroep hebben gemaakt. Ze kunnen je daar vast helpen. Laat even weten hoe het is afgelopen!

Tot slot: ik lees dat ze het al af hebben geschreven, snel naar de bank, geld storneren, machtiging intrekken en blokkade op Debitel. Bij de bank kunnen ze je daar wel mee helpen. Daar moet je wel snel mee zijn.

Debitel, de zekerheid van de foute keuze :+

[ Voor 16% gewijzigd door Mark_V op 13-02-2003 11:35 ]

• Master FX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:47
Niet helemaal ontopic, maar wel debitel-gerelateerd:

Ik heb dus bij van die webshops ook twee debitel abbo's aangevraagd. Deze waren per saldo gratis en je kreeg nog twee bol.com-bonnen ook. Ik ben met het ene sinds 17 december aangesloten en met het andere abbo sinds 3 januari. Ik heb tot op heden nog steeds geen rekening gehad. Iemand een idee waar dat aan kan liggen? Ik heb overigens de simmetjes nog nooit in mijn toestel gehad, maar dat lijkt me toch niks uit te hoeven maken.

Stay safe

• EvoII
LuCaS:Dat klopt volkomen ja,zoals jij het daar zegt!
Zo is het inderdaad gegaan.Er zat ook een briefje bij het factuur dat de eerste bundel loopt vanaf de ingang van het abo t/m het eerste factuur dat je krijgt.
Alleen,die 45 Euro heb ik dus ook van elke maand moeten betalen,echter heb ik er niks aan gehad,want alles wat ik gebeld heb,na die eerste maand valt er toch buiten.
Ga gelijk ff bij die link kijken die jij daar gaf.

• Mark_V
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
EvoII schreef op 13 februari 2003 @ 13:09:
LuCaS:Dat klopt volkomen ja,zoals jij het daar zegt!
Zo is het inderdaad gegaan.Er zat ook een briefje bij het factuur dat de eerste bundel loopt vanaf de ingang van het abo t/m het eerste factuur dat je krijgt.
Alleen,die 45 Euro heb ik dus ook van elke maand moeten betalen,echter heb ik er niks aan gehad,want alles wat ik gebeld heb,na die eerste maand valt er toch buiten.
Ga gelijk ff bij die link kijken die jij daar gaf.
Heb je bewijs van die verlenging? Zo ja, dan is het vrij eenvoudig, gewoon proberen de tweede lijn van debitel te pakken te krijgen, en die regelen het dan gewoon voor je. Het lijkt me gewoon een foutje van debitel (lomp natuurlijk), maar geen opzet.

Zo niet, dan wordt het lastiger. Je kan altijd langsgaan bij de geschillencommissie telecom. De uitspraken van die commissie zijn bindend, je moet 30 euro administratiekosten betalen en dan wordt je klacht in behandeling genomen.

Maar kijk echt even op dat telecomvergelijker, daar zitten mensen die het veel beter weten dan ik.

ABOUT dat debitel Base abo (met bol.com bonnen): ik heb ook nog geen rekening gezien en ook de sim nog niet gebruikt. Nou ja, ik zie wel...... bewijst wel weer wat een chaos het daar is. Met een beetje geluk vergeten ze me gewoon 2 jaar lang :D
Pagina: 1