Toon posts:

Plextor brander 12/10/32A Buffer loopt leeg, DMA staat goed

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem en weet niet hoe dit opgelost kan worden.
Ik heb een plextor 12/10/32A brander en heb een MSI KT4 ultra moedrbord met 1800 XP athlon processor en 256 mb ddr en winxp.
Hiervoor had ik een abit kt7 en toen liep de buffer van de brander (2mb) ook elke keer leeg maar dan hoefde je alleen ff 'dam if availeble' aan te bij de ide controller.
Maar bij mijn nieuwe moederbord help deze oplossing niet.
Kan iemand mij helpen?? misschien iets in de bios aanpassen....

Alvast bedankt _/-\o_

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:19
Uh, misschien een domme vraag, heb je de brander op dezelfde kabel als de HDD aangesloten?

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Zelfde probleem hier.

Het heeft volgens mij iets te maken met die nieuwe versie van nero (5.5.10.7) te maken. Voorheen had ik 5.5.7.8 en daar deed ie het gewoon mee.

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Verwijderd

Topicstarter
Hey Jeroen Pik, je hebt het bericht onder mijn naam gepost, Regel je eigen naam:D

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:44

Rival24

I'll Be Back

Verwijderd schreef op 12 februari 2003 @ 16:35:
Ik heb een probleem en weet niet hoe dit opgelost kan worden.
Ik heb een plextor 12/10/32A brander en heb een MSI KT4 ultra moedrbord met 1800 XP athlon processor en 256 mb ddr en winxp.
Hiervoor had ik een abit kt7 en toen liep de buffer van de brander (2mb) ook elke keer leeg maar dan hoefde je alleen ff 'dam if availeble' aan te bij de ide controller.
Maar bij mijn nieuwe moederbord help deze oplossing niet.
Kan iemand mij helpen?? misschien iets in de bios aanpassen....

Alvast bedankt _/-\o_
Maar brandt hij cd's wel gewoon goed? Toen ik lang geleden een PIII had met via mobo, toen had ook zo'n vaag probleem, trok me er gewoon niets van aan, omdat m'n cd's er altijd goed uitkwamen.

• bennierex
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-03 20:32

bennierex

Pilot_Z

Fire_escape schreef op 12 February 2003 @ 18:25:
Zelfde probleem hier.

Het heeft volgens mij iets te maken met die nieuwe versie van nero (5.5.10.7) te maken. Voorheen had ik 5.5.7.8 en daar deed ie het gewoon mee.
Dat moet het bijna wel zijn ja...
Nero installeren vanaf de CD die bij m'n brander zat; alles OK
Update daar overheen gooien; buffer steeds leeg (read buffer blijft wel netjes vol)

Ik heb er verder ook scheit aan, heb ik niet voor niets een brander met burn-proof, maar het hoort niet.

[ Voor 12% gewijzigd door bennierex op 12-02-2003 20:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
ff reply, ik heb de brander op de kabel van de cd-rom aangesloten.
Daarnaast heb ik inderdaa de nieuwste versie van nero, als ik een oudere erop zet bewaart hij dan geen dll bestanden van de nieuwere versie?
Daarnaast brand hij de cd's soms wel goed maar niet altijd dus moet het probleem wel opgelost worden, tevens duurt het brandproces door het leeglopen van de buffer langer.

Verwijderd

Ik (de gene die deze topic heeft gepost alleen dan onder de naam wirret) heb net een oude versie van nero geinstalleerd maar dat helpt niet. mogen brander en cd-rom niet op dezelfde kabel?? dat zegt nero in ieder geval.....

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-03 15:33
Mag en kan wel op één kabel, maar is niet aan te bevelen..

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

(jarig!)
Kijk eens in de FAQ Opslagmedia & I/O Controllers (09-02-2003) onder het kopje "mijn brander werkt niet goed onder windows" :)

Kanttekening: als je DMA nergens in Windows kunt instellen, dan moet je de busmastering drivers opnieuw installeren; in dit geval de VIA 4in1.

[ Voor 35% gewijzigd door BalusC op 13-02-2003 07:47 ]

Pagina: 1