Toon posts:

[C++] Unresolved external 'WinMain' referenced

Pagina: 1
Acties:
  • 202 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mn pc opnieuw geinstalled en daardoor ook opnieuw Borland Builder 5 geinstalleerd. Als ik hem na installatie opstart werkt hij prima en kan ik gewoon mn projectjes maken. Als ik dan echter Borland Builder afsluit en weer opnieuw opstart, maak ik een simpel projectje (in gui mode), pleur bijvoorbeeld een knop op mn scherm en save het project. Vervolgens probeer ik te compilen maar hij geeft volgende error:
[Linker Error] Unresolved external 'WinMain' referenced from C:\PROGRAM FILES\BORLAND\CBUILDER5\LIB\C0W32.OBJ
Ik heb geen idee waar dit vandaan komt, maar dit zijn aantal adressen van google: http://bdn.borland.com/article/0,1410,27343,00.html

Hier wordt ik ook niet veel wijzer van .. na pure agressie heb ik borland opnieuw geinstalleerd en werkt hij perfect... je raad het alleen al, totdat ik borland opnieuw opstart. Heeft iemand enig idee waarom? Volgens google denkt hij dat ik nog steeds een console prog wil runnen, maar waar staat die optie? Iemand een idee?

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-08 13:19

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Verwijderd schreef op 12 February 2003 @ 16:23:
Volgens google denkt hij dat ik nog steeds een console prog wil runnen, maar waar staat die optie? Iemand een idee?

dat klopt niet, als dat zo was dan zou ie wel zoeken naar main (), en niet naar WinMain ()

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Verwijderd

Topicstarter
Nou andersom dan :? .. anyway, geen idee?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2003 16:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
Daar komt bij, als ik nu een nieuw project opstart en hem NIET save kan hij ook prima compilen, dus alleen als ik hem opsla! :?

Verwijderd

Check eerst je directrories in project->options.
check dan os er in je cpp file waar je WinMain (aangenomen dat dit TForm is) een pointer heeft na de includes en voor enige andere functies:
m.a.w. TWinMain * WinMain;

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-08 16:46

curry684

left part of the evil twins

Verwijderd schreef op 13 February 2003 @ 11:34:
Check eerst je directrories in project->options.
check dan os er in je cpp file waar je WinMain (aangenomen dat dit TForm is) een pointer heeft na de includes en voor enige andere functies:
m.a.w. TWinMain * WinMain;
Uhm dit is onzin en zo.

WinMain is de eerste functie die binnen een Win32 GUI programma wordt uitgevoerd. De signature is:
code:
1
2
int WinMain(HINSTANCE hInstance,  HINSTANCE hPrevInstance,
    LPSTR lpCmdLine, int nCmdShow);

En deze hoort binnen VCL geimplementeerd te zijn. Ik heb dit probleem overigens nog nooit gehad met BCB5 na 3-4 jaar gebruik en meerdere installs...

Professionele website nodig?

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-08 16:46

curry684

left part of the evil twins

BCB5 SP1 al geinstalleerd trouwens?

Professionele website nodig?

Verwijderd

wel xcuse me! :)

ik weet zo niet wat winmain een of andere HINSTANCE is

maar c0w32.obj is wel degelijk een probleem dat met directories kan worden opgelost.

en het schijnt dat builder hele lange pad namen niet leuk vindt.
btw het is update pack ipv service pac voor bcb

Verwijderd

heb t ook eens gehad, dacht eerst dat t aan mn software lag.. (*scheinheidlig kijken *)
bij een nieuwe install kreeg ik t advies van iemand om dit meteen in te stellen bij eerste keer starten:
->Projects->Options-[tabblad] Advanced Compiler - Language compliance = Borland

(blijft soms toch een wazig programma imho. als ik mn project op school compile geeft mn programmatje in de statusbalk wel de hints weer, compile ik t zelfde thuis niet.. (complited wel gewoon zonder errors of warning etc) )

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2003 18:44 ]

• LordLarry
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

Save je form cpp/h niet met dezelfde naam als je project. Anders overschijf je met je form bestanden van het project.

We adore chaos because we like to restore order - M.C. Escher

• unclero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-08 21:00

unclero

MB EQA ftw \o/

Even zien... Ik heb deze error ook ergens bij een BCC55 progje toevallig. :)

En ja, ik heb de ilink32.cfg ingevuld (de paden naar de libs). En ja, ik heb gecompileerd met
%> bcc32 -tW progje.cpp

En nee, het is een bekende error bij Borland (zie de community forum).

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

• LordLarry
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

Dat is geen bug, dat is verkeerd gebruik. Het compilen van een programma als console (main) terwijl het een windows programma betreft (winmain).

• ProgrammerX
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-02-2021
Verwijderd schreef op 13 February 2003 @ 18:43:
(blijft soms toch een wazig programma imho. als ik mn project op school compile geeft mn programmatje in de statusbalk wel de hints weer, compile ik t zelfde thuis niet.. (complited wel gewoon zonder errors of warning etc) )
Volgens mij ligt dit toch echt wel aan jou :) Controleer maar eens je environment options.

• unclero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-08 21:00

unclero

MB EQA ftw \o/

LordLarry schreef op 17 February 2003 @ 11:47:
Dat is geen bug, dat is verkeerd gebruik. Het compilen van een programma als console (main) terwijl het een windows programma betreft (winmain).
Eh... nee. Want het heeft een int WINAPI WinMain (HINSTANCE etc.. functie, en het word inderdaad gecompileerd met %> bcc32 -tW progje.cpp.
Maar op de Borland site is idd als voorbeeld een console programma (dat main() gebruikt) als voorbeeld genomen.

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

Verwijderd

ProgrammerX schreef op 17 February 2003 @ 12:41:
[...]
Volgens mij ligt dit toch echt wel aan jou :) Controleer maar eens je environment options.
ik wil zo aannemen dat t aan mij ligt :) maarre.. please help..
heb nog ff rustig gekeken en gegoogled en gevraagd maar kom er niet uit...
dus als je een idee hebt ?
hier is btw. het project lemms projectje
let btw. niet op wat t programma kan, je lacht je kapot ;) maar kijk of ie de hints wil weergeven als in t menutje bent..
TIA : een nogal wanhopige lemming

• LordLarry
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

Werkt perfect hier (BCB6).

Verwijderd

bedankt voor t testen LordLarry :>
weet ik iig dat mn source goed is :) nog 1 keer BCB5 proberen en anders maar kijken of ik BCB6 studenten versie kan kopen via school ..
Pagina: 1