Toon posts:

ROFL

Pagina: 1
Acties:
  • 144 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
http://www.tweakers.net/r...n=Posting&ParentID=702198
Gepost door ^herman^ woensdag 12 februari 2003 - 13:06 Score: 0 (Grappig)

Oei weer meer anti MS nieuws :)

I vind het alleen niet echt nieuws. Gezien de moeite die het samba team bijvoorbeeld moet doen om een leuk linux gebaseerd product aan te laten sluiten op windows.

Microsoft probeerd incompatable te zijn voorzover mogelijk dat is al jaren zo en dat zal ook wel zo blijven.

Ik was even op het verkeerde been gezet met .NET ( open standaard)

Maar het blijkt dat ze dit toch ook weer aan het patenteren zijn ( god zij dank)

Dus kan ik weer rustig doorgaan met het diepgrondig haten van ms :)
omg,.
IMHO +2 grappig
Zij die het daar niet mee eens zijn hebben mijns inziens geen gevoel voor humor :) Zij die het niet in die richting modden, beoordeling mijns inziens niet op inhoud maar op de mening.

Deze kan zo in een mod-cursus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Overigens de modjes die "inzichtvol" gemod hebben ook geen gelijk, tenzij zij zelf grappig proberen te zijn.. ;) Troll of flame, overbodig of offtopic is uiteraard ook niet de goede beoordeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08-2022

KeX

* KeX krijgt er nog geen jeuk van aan zijn mondhoeken.

Er is ik vind er nix grappigs aan, het bericht heeft geen meerwaarde en deze zin:
Microsoft probeerd incompatable te zijn voorzover mogelijk dat is al jaren zo en dat zal ook wel zo blijven.
is populiair geblaat, speculatief en van uiterst bedenkelijk niveau. Geen reactie voor een score hoger dan een waarde van één wat mij betreft. En als dat dan tot stand komt doordat mensen, met een ander soort gevoel voor humor dan ik, er een grappig tag aan hangen, dan zal mij dat werkelijk waar een bi(e)t wezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19:11

botoo

💀 too old to die young

* botoo is blij dat Zemanova ook weer eens iets te lachen heeft op de FP. :)

De betreffende post is feitelijk niets meer dan nazeggen wat er in de nieuwsposting staat, uitgebreid met een persoonlijke mening (breed gezien niet bijster waardevol imo).

Wmb is de post 0 of hooguit 1 punt waard, een aangezien de huidige score 0.34 is ga ik er geen aandacht aan schenken.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hehehe! :D hmm er zit ook wel wat subjectieve waarheid in.. inzichtvolheid enzo..
#phreak.nl is grappig, blijkbaar kan ^herman^ alleen ook clownen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teckna
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-06 14:48
Verwijderd schreef op 12 February 2003 @ 20:10:
Hehehe! :D hmm er zit ook wel wat subjectieve waarheid in.. inzichtvolheid enzo..
#phreak.nl is grappig, blijkbaar kan ^herman^ alleen ook clownen :Y)
och kijk, ik ben het er wel mee eens, maar grappig vind ik het niet echt...

offtopic *wijst naar sig : 13:00 uur ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Teckna schreef op 12 februari 2003 @ 20:14:

och kijk, ik ben het er wel mee eens, maar grappig vind ik het niet echt...
Gelukkig is humor subjectief hey :) stel ik MOET om Osama grapjes lachen..
offtopic *wijst naar sig : 13:00 uur ;)
Yeah! Kom je ook? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou nou zeg wat een discussie over zo'n posting :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teckna
Verwijderd schreef op 12 februari 2003 @ 22:15:
[...]

Gelukkig is humor subjectief hey :) stel ik MOET om Osama grapjes lachen..

[...]

Yeah! Kom je ook? ;)
yupz met de volgende loesje poster op mijn rugtas:
Afbeeldingslocatie: http://www.loesje.nl/pix/hlactie.gif
afgewisseld met deze:
Afbeeldingslocatie: http://www.loesje.nl/posters/archief/2003/k03-02-4.gif
http://www.loesje.nl/posters/index.html
overigens: ik zie dat de reactie op 1 staat, staat wel goed denk ik zo....

[ Voor 10% gewijzigd door Teckna op 12-02-2003 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mag ik even wijzen op:
nieuws: Microsoft vraagt patent aan voor onderdelen .NET
( ms vraagt patent aan op .NET )

Mijn posting was dus wel degelijk ergens op gebaseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is populiair geblaat, speculatief en van uiterst bedenkelijk niveau. Geen reactie voor een score hoger dan een waarde van één wat mij betreft.

Nog bedankt voor het compliment trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

Verwijderd schreef op 12 February 2003 @ 23:45:
is populiair geblaat, speculatief en van uiterst bedenkelijk niveau. Geen reactie voor een score hoger dan een waarde van één wat mij betreft.

Nog bedankt voor het compliment trouwens.
Is ook niet als compliment bedoeld, overigens is die zin slechts een (imo negatief) deel van je reactie. De rest vind ik gewoon standaardleesniveau, één, en dat is gewoon een normale reactie, als ik iets oncomplimenteus aan het geheel had willen verbinden dan had ik wel aangegeven dat ik hem als nul of -1 ingeschat had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als jij het van bedenkelijk nivo vind is dat voor mij een compliment

• KeX

KeX

Verwijderd schreef op 12 February 2003 @ 23:59:
Als jij het van bedenkelijk nivo vind is dat voor mij een compliment
:)

• KeX

KeX

Beoordelingen: +1, -1: Overbodig, 0: Overbodig, +1: Grappig, -1: Overbodig, +0.80: Ondergewaardeerd, -0.67: Flamebait, -0.57: Troll, +0.50: Grappig, -0.44: Troll, -0.40: First post, +0.36: Grappig, +0.33: Inzichtvol, +0.31: Inzichtvol, +0.29: Grappig, +0.27: Grappig, -0.25: Overgewaardeerd, +0.24: Grappig, -0.22: Overgewaardeerd, -0.21: Overbodig, +0.20: Grappig, +0.19: Grappig, +0.18: Inzichtvol, +0.17: Grappig, +0.17: Grappig, +0.16: Informatief, +0.15: Grappig, -0.14: Overbodig, Totaal: 1.42 / 28x

ff turven.

- overbodig: 5
+ grappig: 11
+ ondergewaardeerd: 1
- Overgewaardeerd: 2
- Flamebait: 1
- Firts Post: 1
- Troll: 2
+ Inzichtvol: 3
+ Informatief: 1

De meningen verschillen nog al, al heb ik het idee dat deze draad een katalysator is geweest om het aantal moderaties te vergroten. Vooral de laatste tien moderaties zijn wat mij betreft opvallend. Toch nog veel grappigs en een bewijs voor mij dat er blijkbaar veel mensen met andere humor dan ik rondlopen. Ik hoop niet dat er op deze reactie gemultimod is door een LM, dat zou niet gepast zijn. Verwachte eindscore is dan dus inderdaad +1.

Wat betreft de gewraakte zin. Ik blijf erbij dat zeggen dat MS moeite doet om incompatible te blijven, (ik lees actief compatibleliteit tegenwerken), als losse kreet in een reactie trollen is. Dergelijke beschuldigingen kun je wat mij betreft never en te nimmer in een speculatieve vorm brengen. Dat staat los van MS. Als je toch iets dergelijks wil brenegen zonder daarvoor negatief getagged te worden dan zul je daar wat onderbouwing bij moeten leveren. In het verleden werden dergelijke reacties regelmatig richting haringkelder gezonden. De consensus is inmiddels dat er wat milder tegenaan gekeken wordt, maar dat wil niet zeggen dat ik een dergelijke uiting niet in twijfel mag trekken.

Het feit dat dit soort anti ms kreten nogal lekker bekken, maakt die zin populistisch. Het is makkelijk scoren zo, zie de medestand zonder dat je daar erg diep voor hoeft te gaan. Dat je als je mening in je reactie geeft dat je MS grondig haat is geen reden voor negatieve moderatie. Mening is een mening, en je geeft als reden het .NET verhaal. Onderbouwde mening dus zelfs.

Wat mensen blijkbaar zo grappig vinden is dat je MS dankbaar bent dat ze .NET aan patenteren zijn, zodat je weer genoeg voeding hebt voor je MS-haat. Ik vind dat om te huilen. Ik heb de ijdele hoop dat het eindelijk eens uit gaat kristalliseren op de OS/software markt en dat MS daarbij eens flink gaat inschikken zodat er een werkbare situatie ontstaat. Het enige wat jij hier aanmoedigt is polarisatie en dat is niet bepaald constructief te noemen. Overigens is dit in het algemeen ook niet echt een reden om een fp reactie als positief te beoordelen.

• Teckna
KexDaFlex schreef op 13 February 2003 @ 09:20:

De meningen verschillen nog al, al heb ik het idee dat deze draad een katalysator is geweest om het aantal moderaties te vergroten. Vooral de laatste tien moderaties zijn wat mij betreft opvallend. Toch nog veel grappigs en een bewijs voor mij dat er blijkbaar veel mensen met andere humor dan ik rondlopen. Ik hoop niet dat er op deze reactie gemultimod is door een LM, dat zou niet gepast zijn. Verwachte eindscore is dan dus inderdaad +1.
het lijkt mij ook niet dat dit gemultimod had moeten worden.
Wat betreft de gewraakte zin. Ik blijf erbij dat zeggen dat MS moeite doet om incompatible te blijven, (ik lees actief compatibleliteit tegenwerken), als losse kreet in een reactie trollen is. Dergelijke beschuldigingen kun je wat mij betreft never en te nimmer in een speculatieve vorm brengen. Dat staat los van MS. Als je toch iets dergelijks wil brenegen zonder daarvoor negatief getagged te worden dan zul je daar wat onderbouwing bij moeten leveren. In het verleden werden dergelijke reacties regelmatig richting haringkelder gezonden. De consensus is inmiddels dat er wat milder tegenaan gekeken wordt, maar dat wil niet zeggen dat ik een dergelijke uiting niet in twijfel mag trekken.

Het feit dat dit soort anti ms kreten nogal lekker bekken, maakt die zin populistisch. Het is makkelijk scoren zo, zie de medestand zonder dat je daar erg diep voor hoeft te gaan. Dat je als je mening in je reactie geeft dat je MS grondig haat is geen reden voor negatieve moderatie. Mening is een mening, en je geeft als reden het .NET verhaal. Onderbouwde mening dus zelfs.

Wat mensen blijkbaar zo grappig vinden is dat je MS dankbaar bent dat ze .NET aan patenteren zijn, zodat je weer genoeg voeding hebt voor je MS-haat. Ik vind dat om te huilen. Ik heb de ijdele hoop dat het eindelijk eens uit gaat kristalliseren op de OS/software markt en dat MS daarbij eens flink gaat inschikken zodat er een werkbare situatie ontstaat. Het enige wat jij hier aanmoedigt is polarisatie en dat is niet bepaald constructief te noemen. Overigens is dit in het algemeen ook niet echt een reden om een fp reactie als positief te beoordelen.
mee eens is :) van mij staat hij op 0 of 1 goed. ik heb er iedergeval geen moeite voor gedaan, toch ben ik persoonlijk van mening dat dit soort reacties vaak heel persoonlijk worden gemod, ipv objectief. (wat is uberhaubt objectief modden?)

• RM-rf
  • Laatst online: 22:09

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Verwijderd schreef op 12 februari 2003 @ 16:16:

Deze kan zo in een mod-cursus.
Misschien kan die inderdaad wel in een modcursus; maar wat betreft om aan te tonen dat het abstracte idee dat een reactie een vaststaande score heeft, in de zin van dat je kan zeggen: "Dat is nu een +2" voor sommige reacties niet waar is.

De moderatie is heel vaak ook gewoon een subjectieve handeling, zeker zodra je het over de 'Grappig' gaat hebben.

Deze zweeft wmb ergens tussen de 0 en 2 in, afhankelijk van degene die erover zijn mening geeft, of je vind het leuk of niet.

De uiteindelijke score dient dan gewoon een optelsom te zijn van de moderaties van alle mensen die het nodig vinden om deze te modereren (en dus geen multimod).

[ Voor 4% gewijzigd door RM-rf op 13-02-2003 12:53 ]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Verwijderd

Topicstarter
KexDaFlex schreef op 13 February 2003 @ 09:20:
De meningen verschillen nog al,

Wat betreft de gewraakte zin. Ik blijf erbij dat zeggen dat MS moeite doet om incompatible te blijven, (ik lees actief compatibleliteit tegenwerken), als losse kreet in een reactie trollen is.
Dat is geen trollen. Wat had hij dan moeten doen? beargumenteren van een grappige post? Dat kan niet, het is dus geen trollen.
(wat is uberhaubt objectief modden?)
Je meningsverschil of anderzijds je overeenkomst in mening met de mening die in de post wordt uitgesproken niet in de beoordeling menemen. DUH ! :P

/me zal de belangrijkste voorkomende mod-fout nog eens duidelijk omschrijven:
De grootste fout die een moderator kan maken is een post met troll of flame bestempelen omdat deze post een kritische blik werpt op iets dat aan de topic gerelateerd is.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2003 21:22 . Reden: quote tag ]

Verwijderd

Topicstarter
RM-rf schreef op 13 februari 2003 @ 12:53:
Misschien kan die inderdaad wel in een modcursus; maar wat betreft om aan te tonen dat het abstracte idee dat een reactie een vaststaande score heeft, in de zin van dat je kan zeggen: "Dat is nu een +2" voor sommige reacties niet waar is.
Of het een +1 grappig is of een +2 grappig valt in principe over te discusieren. Doch in dit geval denk ik dat het gewoon +2 grappig verdient. Alleen al het feit dat hij na 35 beoordeling op +1.12 staat geeft aan dat het absoluut grappig is.

De post spreekt namelijk een mening die door een aantal personen niet gedeeld wordt, en die personen zullen het omlaag modden. Aangezien niet op de geventileerde mening gemodereerd _mag_ worden hadden die beoordelingen niet uitgedeeld mogen zijn, en had de post dus nog hoger gestaan.

+2 grappig is dus te beargumenteren als zijnde de enige juiste beoordeling voor deze post en daarom kan deze in een mod-cursus. +1 grappig is te laag voor deze post.

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Verwijderd schreef op 13 februari 2003 @ 21:13:
De post spreekt namelijk een mening die door een aantal personen niet gedeeld wordt, en die personen zullen het omlaag modden.
puur speculatief, mogelijk wel waar, maar daarom nog niet minder speculatief.
+2 grappig is dus te beargumenteren als zijnde de enige juiste beoordeling voor deze post en daarom kan deze in een mod-cursus.
Daar valt idd over te argumenteren, dus als discussiepunt is het wel iets voor in een modcursus.
+1 grappig is te laag voor deze post.
Niet mee eens, imo is +1 het hoogst haalbare, ik vind het nog steeds (zie eerdere argument) een onnuttige en ongrappige post, hooguit grappig voor de anti-MS incrowd. Het is iig geen dijenkletser van de hoogste orde, en slechts een echte dijenkletser komt in aanmerking voor een +2 grappig moderatie.

Verder onderschrijf ik de mening dat hier geen multimod op los gelaten mag worden.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• Teckna
Verwijderd schreef op 13 February 2003 @ 21:05:
[...]

Je meningsverschil of anderzijds je overeenkomst in mening met de mening die in de post wordt uitgesproken niet in de beoordeling menemen. DUH ! :P

.
:) goed en vertel, wat doe je op dit moment? weet je zeker dat je met deze posting niet jouw overeenkomst met de poster meeneemt in jouw beoordeling? , naar mijn idee namelijk wel.

• KeX

KeX

Verwijderd schreef op 13 februari 2003 @ 21:05:
[...]

Dat is geen trollen. Wat had hij dan moeten doen? beargumenteren van een grappige post? Dat kan niet, het is dus geen trollen.
Ik vat die zin niet als grappig bedoeld op en dat is dan mijn misschien incorrecte interpretatie of humor mismatch. Ik zal het allemaal wel missen.
Verwijderd schreef op 13 februari 2003 @ 21:13:
[...]

Of het een +1 grappig is of een +2 grappig valt in principe over te discusieren. Doch in dit geval denk ik dat het gewoon +2 grappig verdient. Alleen al het feit dat hij na 35 beoordeling op +1.12 staat geeft aan dat het absoluut grappig is.
Grappig zijn is een schijnbare tegenstelling. Er bestaat IMO niet zoiets als grappig zijn, iemand kan iets grappig vinden.
De post spreekt namelijk een mening die door een aantal personen niet gedeeld wordt, en die personen zullen het omlaag modden. Aangezien niet op de geventileerde mening gemodereerd _mag_ worden hadden die beoordelingen niet uitgedeeld mogen zijn, en had de post dus nog hoger gestaan.
En een mening en zoals jouw hierboven al aangegeven ongefundeerd want niet mogelijk. Dat is een +1 volgens het boekje.
+2 grappig is dus te beargumenteren als zijnde de enige juiste beoordeling voor deze post en daarom kan deze in een mod-cursus. +1 grappig is te laag voor deze post.
Kwatsch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
botoo schreef op 13 February 2003 @ 21:28:
puur speculatief, mogelijk wel waar, maar daarom nog niet minder speculatief.
mwah, dit ligt wel heel erg voor de hand. Nog simpeler kan bijna niet.
Daar valt idd over te argumenteren, dus als discussiepunt is het wel iets voor in een modcursus.
dat schreef ik niet. Dus je 'idd' mag je weglaten. Ik zei: "beargumenteren" en niet "over argumenteren"

"over argumenteren" is trouwens geen correct nederlands Je argumenteert ergens voor of tegen, en niet over.
Niet mee eens
Beargumenteer dat dan; je geeft nu slechts een mening.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2003 00:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Teckna schreef op 13 February 2003 @ 22:29:
:) goed en vertel, wat doe je op dit moment? weet je zeker dat je met deze posting niet jouw overeenkomst met de poster meeneemt in jouw beoordeling? , naar mijn idee namelijk wel.
Mijn persoonlijke mening is "INZICHTVOL" voor die post. Dat zouden jullie ook onderhand moeten weten. >:)

Ik neem dus mijn mening niet mee in beoordeling.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2003 00:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
KexDaFlex schreef op 13 februari 2003 @ 23:40:
Grappig zijn is een schijnbare tegenstelling. Er bestaat IMO niet zoiets als grappig zijn, iemand kan iets grappig vinden.
Vanuit de psychologie is bekend dat het voor ieder niet-autistisch of niet zwaar 'nerd'isch' persoon mogelijk is om een goede grap als zodanig te herkennen ook al is deze het er niet mee eens.

Je geeft het trouwens zelf feitelijk aan dat er in beginsel wel zoiets is als "grappig zijn". Wil je objectief modereren, moet je die herkenning meenemen.

Troll of flamebait is voor deze post totaal ongefundeerd. De moderators die die uitdeelden kunnen zich vergissen, maar anders moeten deze zich diep schamen.

Of het +1 is of +2 kan nog een issue zijn, maar als je niet kijkt naar de mening van de post staat niets een +2 in de weg.

Alleen als je de mening niet deelt en wel meeneemt kun lager beoordelen. En dan ben je imho geen goede moderator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Verwijderd schreef op 14 februari 2003 @ 00:37:
Beargumenteer dat dan; je geeft nu slechts een mening.
tsss, Zemanova toch!
Jij bent toch wel een van de laatsten waarbij ik in repeterende herhaling hoef te vallen?
Je mag best wel 'proberen' om te begrijpen wat ik bedoel hoor.

maar . . .
In het geval van (wannabee) grapjes telt een mening imo wel mee, zoals al veker omschreven is humor subjectief, en dan mag je een persoonlijke mening hebben,
leuk of niet leuk.

edit:
aardige sig btw, kan je twee kanten mee op, lijkt me als FP reactie ook wel een leuke bron van discussie ;)

[ Voor 13% gewijzigd door botoo op 14-02-2003 01:34 . Reden: sig ]

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

Verwijderd schreef op 14 februari 2003 @ 00:39:
[...]

Vanuit de psychologie is bekend dat het voor ieder niet-autistisch of niet zwaar 'nerd'isch' persoon mogelijk is om een goede grap als zodanig te herkennen ook al is deze het er niet mee eens.

Je geeft het trouwens zelf feitelijk aan dat er in beginsel wel zoiets is als "grappig zijn". Wil je objectief modereren, moet je die herkenning meenemen.

...
Oh ja joh, geef ik dat aan. :+

* KeX heeft dan toch het idee dat hij bij de categorie behoort die /me beschrijft.

Van de andere kant kan ik me goed voorstellen dat als je deze grap (:)) voorlegt aan een willekeurige voorbijganger op straat dat de slagings kans op minimaal een glimlach het grootst is bij personnen uit dezelfde categorie.

Het ligt er maar aan wat je je referentiekader maakt hè. Van de gemiddelde durf ik met zekerheid te stellen dat hier nog niet eens een vermoeden van humor gedetecteerd wordt.

Ik vind het een trollerige ononderbouwde mening die mogelijk als grap bedoeld kan zijn, waardoor ik er mee kan leven als hij op +1 grappig eindigt. Om je eigen zegswijzen te gebruiken. Dat is dus de enige juiste beoordeling voor deze post, daar het een compromis betreft van jouw stelligheid en het tegengas van een significante groep die blijkbaar ook niet ziet dat het een grap is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Teckna schreef op 12 February 2003 @ 23:35:
[...]

yupz met de volgende loesje poster op mijn rugtas:
[afbeelding]
afgewisseld met deze:
[afbeelding]
http://www.loesje.nl/posters/index.html
Toffe posters :) Loesje is koel. Heb je daar toestemming voor gevraagd, ik las dat dat nodig was ofzo ;) Ik neem m'n beplakte radio mee en ik heb hier nog een oude milieudefensie poster. Die kan ik wel gebruiken, ga ik vanaaf mee aan de gang. /me wenst Teckna veel succes en plezier morgen!
Pagina: 1