Okay wie heeft de nieuwe MSI al in zijn bezit en kan mij zeggen welke beter is. Graag met een beetje uitleg waarom. Ik vind stabiliteit het belangrijkste daarna komt snelheid. Het is bedoeld voor een tbird.
howdy,
ik heb sinds maandag de nieuwe van MSI (K7T Pro2) en ben héééééééééééél tevreden.
ik heb een Duron 650@901 MHz (8.5 x 106 x 1.85V). standaard kun je het voltage max maar inzetten tot 1.7 V maar als je op de duron de L7 bruggetjes weer dichtmaakt (met potlood) dan kun je tot 1.85V gaan.
Alles (multiplicator, FSB, voltage) is in het BIOS regelbaar - dus je moet niet zitten klooien met jumpers of dipswitches...
Komt er nog bij dat dit mobo veruit het goedkoopste is met deze kwaliteit en mogelijkheden, dus ik zou zeggen 'ga ervoor'!!!
laat me weten welk je uiteindelijk neemt...
ik heb sinds maandag de nieuwe van MSI (K7T Pro2) en ben héééééééééééél tevreden.
ik heb een Duron 650@901 MHz (8.5 x 106 x 1.85V). standaard kun je het voltage max maar inzetten tot 1.7 V maar als je op de duron de L7 bruggetjes weer dichtmaakt (met potlood) dan kun je tot 1.85V gaan.
Alles (multiplicator, FSB, voltage) is in het BIOS regelbaar - dus je moet niet zitten klooien met jumpers of dipswitches...
Komt er nog bij dat dit mobo veruit het goedkoopste is met deze kwaliteit en mogelijkheden, dus ik zou zeggen 'ga ervoor'!!!
laat me weten welk je uiteindelijk neemt...
"Life is like a video game with no chance to win" - ATR
Hoever denk je dat ik met een tbird900 op een msi-k7tpro-2 met spire tot 1,5ghz en infineon 133mhz cas2 geheugen kom?
eerlijk gezegd : geen idee...
maar ik denk wel boven de 950 MHz
maar ik denk wel boven de 950 MHz
De formule is vrij simpel: 133 FSB x 9 = 1197Mhz zou ik niet doen, maar dat is de max.
Gewoon lekker met je FSB klooien
Succes,
Xion
---------------------------------------------------------
Het leven is net een lul, hard, maar niet lang genoeg.:7
Gewoon lekker met je FSB klooien
Succes,
Xion
---------------------------------------------------------
Het leven is net een lul, hard, maar niet lang genoeg.:7
Nieuwe M3 Macbook of iMac kopen? Check: Apple M3 Prijs Overzicht
Ik ga natuurlijk wel de bruggen in kleuren dat is dan de core omhoog kan gooien.
Oh de vraag abitkt7 vs MSI-k7tpro2 staat ook nog steeds, het is voor een student toch een aardige investering.
Oh de vraag abitkt7 vs MSI-k7tpro2 staat ook nog steeds, het is voor een student toch een aardige investering.
Verwijderd
xion duron/athlon hebben geen 133 mhz fsb maar 100 ddr
dus maximaal 110 mhz ddr fsb stabiel = 220 mhz effectief
en je hebt een multiplier van 12.5 max x je fsb 100-110 mhz dus maar dat haalt geen enkele proc , maar met goede koeling en dan bedoel ik dus Alpha of Fop38 van Global win , geen koelermeester flutdingetje zou je dus de 1100 iets in die richting moeten kunnen halen met beetje mazzel
kies maar uit , msi k7t pro 2 schijnt heel stabiel te zijn , maar dat is de abit ook
( heb zelf A7v en kt7 raid )
maar wat wel een vershil is is de snelheid want de abit is dus veel sneller in benchmarks en krijgt je processor ook stabieler overgeclockt als de msi , dit ivm 3 phase systeem op de abit wat de hitte beter kan afvoeren van de proc . dus kies maar snelheid of stabiliteit , of beiden * abit* dus voor die 3 tientjes , want meer verschil zit er niet in de prijs , zou ik de abit nemen , veel fun ermee
en je hebt een multiplier van 12.5 max x je fsb 100-110 mhz dus maar dat haalt geen enkele proc , maar met goede koeling en dan bedoel ik dus Alpha of Fop38 van Global win , geen koelermeester flutdingetje zou je dus de 1100 iets in die richting moeten kunnen halen met beetje mazzel
kies maar uit , msi k7t pro 2 schijnt heel stabiel te zijn , maar dat is de abit ook
maar wat wel een vershil is is de snelheid want de abit is dus veel sneller in benchmarks en krijgt je processor ook stabieler overgeclockt als de msi , dit ivm 3 phase systeem op de abit wat de hitte beter kan afvoeren van de proc . dus kies maar snelheid of stabiliteit , of beiden * abit* dus voor die 3 tientjes , want meer verschil zit er niet in de prijs , zou ik de abit nemen , veel fun ermee
@Darkman
maar 3 10'tjes verschil tss MSI & ABIT???? dan krijg jij die Abit tering goedkoop of de MSI klereduur. volgens mij is het verschil toch wel 125 piek of meer...
(vb in Belgie : MSI pro2 = 6600 bfr - Abit = 9200 Bfr - dus verschil van 2600 fr = 130-140 gulden)
maar 3 10'tjes verschil tss MSI & ABIT???? dan krijg jij die Abit tering goedkoop of de MSI klereduur. volgens mij is het verschil toch wel 125 piek of meer...
(vb in Belgie : MSI pro2 = 6600 bfr - Abit = 9200 Bfr - dus verschil van 2600 fr = 130-140 gulden)
Op mijn mobo kan ik instellen: FSB + x Mhz.<font size=1>Op donderdag 16 november 2000 02:26 schreef Darkman het volgende:
xion duron/athlon hebben geen 133 mhz fsb maar 100 ddrdus maximaal 110 mhz ddr fsb stabiel = 220 mhz effectief
maar wat wel een vershil is is de snelheid want de abit is dus veel sneller in benchmarks en krijgt je processor ook stabieler overgeclockt als de msi , dit ivm 3 phase systeem op de abit wat de hitte beter kan afvoeren van de proc . dus kies maar snelheid of stabiliteit , of beiden * abit* dus voor die 3 tientjes , want meer verschil zit er niet in de prijs , zou ik de abit nemen , veel fun ermee 8-)<font>
Maar dat is handig! (Abit KA7-100)
Nieuwe M3 Macbook of iMac kopen? Check: Apple M3 Prijs Overzicht
Pagina: 1