Toon posts:

Freesco problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 186 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Bij welk IP adres moet ik mijn providers IP adres invoeren (met welke Range??) en bij welke kan ik hem het best op DHCP zetten??

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Wat voor internet verbinding heb je?
en welke provider?
Hier kan ik echt geen drol mee zo.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-08 10:43

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

kijk anders een bij http://www.minddigger.com hier staan erg veel verschillende dingen betreffende verschillende firewalls / servers

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb kabel verbinding via Essent,

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:17

lordsnow

I know nothing

Als je kijkt op de freesco website, en dan in de forums.. daar heeft iemand de instellingen gepost voor een @home verbinding.

• bobo1on1
Als ik even aanneem dat essent via dhcp werkt (zo werken geloof ik de meeste kabelmodems), dan zet je de eerste netwerkkaart op dhcp en de 2e netwerkkaart geef je een leuk ip, 192.168.0.1

Dan geef je de clients een 192.168.1.x ip en stel je als gateway 192.168.0.1 in, en de dns servers van je provider.
Als subnetmask gebruik je 255.255.255.0

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.

Verwijderd

Topicstarter
Als ik de eerste op DHCP zet dan loopt hij vast bij starting Dhcpd dus ik denk niet dat Essent dat heeft,

Verwijderd

Topicstarter
en hoe moet je de IP range instellen?? (8poorts hub)?

• bobo1on1
Lees de handleiding eens ;)
Hoe je die ip range instelt heb ik je net uitgelegd.

[ Voor 50% gewijzigd door bobo1on1 op 12-02-2003 16:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
Als ik eerste IP op DHCP zet dan loopt hij vast, Dus ik denk niet dat mijn provider dat ondersteunt wat moet ik dan doen????

• MrJ
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11-06 22:13

MrJ

Train, eat, sleep. Repeat.

Misschien eens kijken www.ipcop.org ?

Ik heb er iig veel goede ervaringen mee! :)

Godfather Bodybuilding topic reeks

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-08 21:36
Essent = @home, maakt wel degelijk gebruik van dhcp. Je moet je freesco box de naam geven die je van @home hebt gekregen, dus bv c21****-a of zo. Dan krijgt je externe netwerkkaart (eth0) vanzelf een IP toegewezen. De interne NIC (eth1) moet je zelf een vast IP geven, maar dan wel in dezelfde range als je clients PC. Dus bv 192.168.1.1 met clients 192.168.1.2-192.168.1.* Het is niet zo moeilijk als je bij de setup van freesco kiest voor ethernet-setup, en dan gewoon de aanwijzingen volgt.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:03

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Verwijderd schreef op 12 February 2003 @ 16:44:
en hoe moet je de IP range instellen?? (8poorts hub)?
Ik snap dat je wilt hobbyen...maar als je dit soort dingen door elkaar gaat halen, denk ik dat je e.e.a beter volgens een handleiding kunt doen, of voorlopig ff helemaal niet aan Freesco / linux kunt beginnen. Dat vereist namelijk iets meer diepgaande kennis.....

Maar ff on topic om je te helpen: Check deze link eens:
http://www.ssp.be.tf/ staat een prima handleiding op, of:
http://www.bitstorm.org/edwin/freesco/ (ok is van een iets oudere versie maar zeker zo makkelijk!)

Suc6 iig

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:05

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Vriendelijk doch uiterst dringend verzoek om zelf eens eventjes het een en ander uit te zoeken.
GoT is geen helpesk (zie ook je mail).

Braaikamer - Smoke&BBQ

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.