[RedHat]Downloaden in textmode + nogwat

Pagina: 1
Acties:
  • 27 views sinds 30-01-2008

• Looki
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-03 14:43

Looki

Als je zoekt dan zul je vinden

Topicstarter
Ik draai al een heletijd linux in textmode als server.

Ik heb nu nog een paar problemen waar ik niet uitkom :( .
Downloaden van het i-net in textmode.. hoe doe ik dat? op i-net of [search=] kan ik niets daarover vinden.

probleem 2:

ik heb in de /etc/rc.d/rc.local een paar regels staan voor mijn i-net. het probleem is namelijk dat mijn deling niet automatisch wordt gemaakt :( alleen nu het in de rc.local staat werkt het nog niet na een reboot

In de rc.local heb ik dit erbij getyped:
code:
1
2
route del default
route add default gw 213.46.56.1

alleen hij werkt nog niet.
als ik dit in textmode gewoon in toets werkt het wel. alleen na een reboot werkt het niet meer en moet ik het handmatig weer invoeren.
kan ik nog ergens anders die regels invoeren dat hij het automatisch uitgevoert wordt na een reboot?

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

• _Squatt_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Looki schreef op 12 February 2003 @ 15:54:
Downloaden van het i-net in textmode.. hoe doe ik dat? op i-net of [search=] kan ik niets daarover vinden.
Met wget of curl kun je bestanden downloaden van internet, met lynx kun je surfen in textmode.
ik heb in de /etc/rc.d/rc.local een paar regels staan voor mijn i-net. het probleem is namelijk dat mijn deling niet automatisch wordt gemaakt :( alleen nu het in de rc.local staat werkt het nog niet na een reboot
Je 'deling'? Je bedoelt dat je linux pc het internet verdeelt? De andere regels in je rc.local worden wel uitgevoerd?

Je gateway zou je bij de rest van je netwerk instellingen in moeten kunnen voeren. Het lijkt me sterk dat Redhat daar geen tooltje voor heeft. Linuxconf bijvoorbeeld?

[ Voor 7% gewijzigd door _Squatt_ op 12-02-2003 16:04 ]

"He took a duck in the face at two hundred and fifty knots."

• Tomaat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-04 13:11
1. Daar kun je 'lynx' voor gebruiken, dat is een text based browser.
2. Zet die regels eens in een apart text bestandje:

route.sh
code:
1
2
3
4
#!/bin/sh
#
route del default
route del default gw 213.46.56.1

En roep dat scriptje dan aan vanuit de /etc/rc.local (RedHat)

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:17
Het eerste: wget
Het tweede: dat werkt in RH net even iets anders, hopelijk legt iemand dat je zo nog even uit.

Dit topic gaat alleen wel dicht, omdat dit echt behoorlijk eenvoudig zelf uit te vinden is. Met dank aan blackd: hier zijn de RH docs over het editen van opstart-scripts. En we verwachten wel dat je dit soort redelijk 'basic' dingetjes zelf kunt uitvinden eigenlijk.

(Zie [rml]-=[ Nieuw in NOS? Eerst dit lezen! GEEN HELPDESK! ]=-[/rml] voor de redenen daar achter)

Edit: Tomaat heeft je het antwoord ook al gegeven inmiddels. Let er even op dat het script wel uitvoerbaar moet zijn (chmod 755 scriptnaampje).

[ Voor 42% gewijzigd door Wilke op 12-02-2003 16:19 ]

Dit topic is gesloten.