[actie] drie maanden supercomputer testen

Pagina: 1
Acties:

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Topicstarter
12 Februari 2003 - Van supercomputers kunnen de meeste mensen alleen maar dromen. Ze zijn het exclusieve domein van een handjevol wetenschappelijke organisaties en grote bedrijven. Toch dient zich nu een mogelijkheid aan om een tijd lang gratis van de fantastische rekenkracht van een supercomputer gebruik te maken. In het kader van een promotiecampagne biedt computerfabrikant NEC nu aan iedereen de kans om drie maanden gratis een SX-6i deskside vectorcomputer te kunnen benutten. Wie hiervoor in aanmerking wil komen moet voor 1 april van dit jaar een voorstel indienen voor een testproject. Uit alle voorstellen worden een aantal projecten geselecteerd die door NEC voor de duur van drie maanden zullen worden uitgerust met de SX-6i. Deze compacte superrekenaar bereikt snelheden van wel 8 Gflops. Een GFlop (floating point operation per seconde) komt neer op honderdduizend miljoen rekenkundige bewerkingen per seconde. Gedurende de drie maanden dat de snelheidsduivel ter beschikking staat, biedt NEC de gebruiker tevens volledige ondersteuning in de omgang met het apparaat. Aan het einde van de testperiode bestaat er een mogelijkheid om de computer tegen uitzonderlijke voorwaarden te huren of te kopen. De catalogusprijs van de SX-6i ligt normaal rond de 120 duizend euro. Geïnteresseerden kunnen een aanvraagformulier invullen op de website van NEC.
[sub]Bron: http://www.hccnet.nl/404/nieuws.cfm?id=7889
Iemand een idee? ;) }:O

[ Voor 6% gewijzigd door Heineken op 12-02-2003 15:55 ]

• keesmo
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
... voor 1 april van dit jaar ...
is zeker een 1 april grap

keesmo.nl 100% snowboarden

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-05 10:41

Bergen

Spellingscontroleur

Dikke lol, wel errug toevallig he ;) Wel een goeie...

• Mobster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-06-2016

Mobster

Los Alcoholicos

Ik denk dat het wel echt is hoor. Op http://www.hpce.nec.com/i...Uid]=118&cHash=8bce975ce5 staat namelijk ook het een en ander.
NEC invites the academic community to submit project proposals for a limited trial programme.
DPC zal niet zo snel in aanmerking komen. Wellicht dat één van de organisatoren van een project (Berkeley, Sengent etc.) er eerder voor in aanmerking komen....

-edit-
Krijg link niet werkend. Hier en dan het bovenste bericht.

[ Voor 15% gewijzigd door Mobster op 12-02-2003 16:09 ]

Toch maar eens een andere sig bedenken :P

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:01
8Gflops=800 Ghz, niet?

Weet zeker dat DPC dat nog wel voor een paar projecten kan gebruiken :P

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

• E-jey
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
we kunnen het toch proberen. :P En dan vertellen we welk project we doen en waarom dat project dan zo goed is :)
doen we think oid :P >:)

Verwijderd

Misschien dat ze het voor 1 van de medische projecten willen draaien?

• TGEN
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:59

TGEN

Hmmmx_

Nee joh... ze willen alleen draaien voor genome@home </promoot_je_eigen_project>

Enne, weinig kans dat wij die cputijd krijgen :).

Pixilated NetphreaX
Dronkenschap is Meesterschap
DragonFly

• Mobster

Mobster

Los Alcoholicos

Het is wel typisch zo'n geval van: Niet geschoten, is altijd mis.

Nu nog een gek vinden die een plausibel verhaal opstelt en instuurt :P

• E-jey
  • Niet online
lol we zijn nu al aan het uitvechten welk project het moet gaan doen :P

iig pobeer eerst maar eens die cpu kracht te krijgen ;)

• Jeldert
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

TGEN schreef op 12 februari 2003 @ 16:33:
Nee joh... ze willen alleen draaien voor genome@home </promoot_je_eigen_project>

Enne, weinig kans dat wij die cputijd krijgen :).
Idd, gewoon Genome erop, geen discussie mogelijk >:)

Juist

Verwijderd

Je zal in dat plan moeten noemen welk project het wordt. Iets dus met een doel waar ze gevoelig voor zijn. Ik denk daarom zelf aan TSC, omdat dat tegen kinderziekten is /me

Wij zijn overigens geen potentiele klanten, dus de kans dat we het ding toegewezen krijgen is miniem. Maar Mobster heeft gelijk: niet geschoten is altijd mis.

/me Ik doe zelf Muon / EON, dus heb er geen eigenbelang bij oid.

• ZeroVince
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Uit het aanvraagformulier:
I/we herewith declare that we are able to guarantee proper operation and housing of the SX-6i. This includes controlled operation conditions to specification, adequate security and insurance.

I/we herewith confirm that we have sincere interest in evaluation of the SX-6i for a possible purchase. With this application I/we submit evidence of purchase authority and evidence for source of possible funding
Helaas..

• Witlof
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:44
En ik maar denken dat ScoutLink geen nummer 1 wil worden door die supercomputer te 'verhuren' :D

• E-jey
  • Niet online
hoeveel kost die supercomputer eigenlijk??
en nee ik ben niet van plan er 1 te gaan kopen :P

[ Voor 38% gewijzigd door E-jey op 12-02-2003 18:48 ]

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:17
Tsjonge hoeveel zou hij aan electriciteit kosten? Daar zou de Nuon wel van smullen en de hoofdezekering van smelten :)

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

• MarkB
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
E-jey schreef op 12 February 2003 @ 18:48:
hoeveel kost die supercomputer eigenlijk??
en nee ik ben niet van plan er 1 te gaan kopen :P

Lezen is ook een vak...
De catalogusprijs van de SX-6i ligt normaal rond de 120 duizend euro.

De oude crew... helemaal zo slecht niet.

• MeneerKrab
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-04 18:57
ik heb geen eens een programma wat gebruik kan maken van die 8 GFlops.

• Aike
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Whoot, dit is de droom van ieder DPC lid ! Maar we kunnen toch zeker wel met z'n allen een fatsoenlijk verhaal opstellen ?

Zijn er verder nog mogelijkheden voor dit ding, behalve de DC projecten ?

Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

Lord of the Pentium schreef op 12 February 2003 @ 20:14:

Zijn er verder nog mogelijkheden voor dit ding, behalve de DC projecten ?
kzou er best een renderbak van willen bouwen :P of divx encoden ofzo ;)

Deze plek is te koop.

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Een Amd XP @ 2Ghz doet ongeveer 3000 MFlops(volgens sisoft sandra).
3000 MFlops = 3 GFlop :?

3 snelle amd's = sneller dan supercomputer :?
Kan niet kloppen :p Weet iemand hoe die verhoudingen zitten?

🖥️ | 🚗

• MarcyDarcy
  • Laatst online: 12-05 20:30
MadMarky schreef op 12 February 2003 @ 22:12:
Een Amd XP @ 2Ghz doet ongeveer 3000 MFlops(volgens sisoft sandra).
3000 MFlops = 3 GFlop :?

3 snelle amd's = sneller dan supercomputer :?
Kan niet kloppen :p Weet iemand hoe die verhoudingen zitten?
Nou sterker nog... :)
02:00 AM Jan. 29, 2002 PT

Unlike the new iMac, Apple's new PowerMacdoesn't have a redesigned enclosure. But it does have a pair of G4 chips that break the gigahertz barrier for the first time, a psychological hurdle that is making Mac fans drool.
Unveiled on Monday, the PowerMac features G4 PowerPC chips from Motorola that run at 1 GHz. Apple also introduced lower-end models with chips that run at 800 MHz and 933 MHz.
The high-end machine also debuts Nvidia's new GeForce4 graphics card and a "SuperDrive" that can burn DVDs and CDs. Available in February, the new PowerMacs cost between $1,600 and $3,000

Apple promises the dual-processor machine can perform an "amazing" 15 billion floating-point operations per second, or 15 gigaflops. According to Apple, this allows the machine to run Adobe Photoshop about 70 percent faster than an Intel Pentium 4 at 2 GHz. And encoding video is 300 percent faster, Apple claims.
Voor weinig dollars dubbel zoveel gigaflops :?

[ Voor 12% gewijzigd door MarcyDarcy op 12-02-2003 22:45 ]

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Nu vat ik het ook niet, zijn ze in dat artikel over die supercomputer niet ergens een paar nullen vergeten? Of is het artikel soms al 5 jaar oud :+

🖥️ | 🚗

• MarcyDarcy
  • Laatst online: 12-05 20:30
MadMarky schreef op 12 February 2003 @ 22:39:
Nu vat ik het ook niet, zijn ze in dat artikel over die supercomputer niet ergens een paar nullen vergeten? Of is het artikel soms al 5 jaar oud :+
Psies :)
Volgens mij is dat per processor en zijn ze vergeten te melden dat er meerdere in zo'n ding zitten. Op de tweakers.net frontpage had ik hetvolgende gevonden --> klik
...
Het maximale dat op deze manier met één kast te halen is is 819 gigaflops. De kasten kunnen echter geclusterd worden tot een netwerk van maximaal 64 stuks, wat een rekenkracht van maar liefst 52,4 teraflops oplevert.
Ofwel het betere werk. Dit is voor mij pas het minimum om me in te spannen om een emailtje te sturen :P

[ Voor 3% gewijzigd door MarcyDarcy op 12-02-2003 22:44 ]

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Wat ars kan met die cambridge computers kunnen wij ook! >:)
Nu alleen die mensen nog overtuigen dat grazen voor DPC nuttig is en het een goede stresstest is :)

🖥️ | 🚗

• Mobster

Mobster

Los Alcoholicos

Maar dan blijven er nog de puntjes die ZeroVince aanhaalde.

Als je je wil inschrijven moet je garanderen dat hij in op een goede locatie staat, dat hij verzekerd wordt en dat je oprecht geinteresseerd bent in het aankopen van zo'n apparaat...

Verwijderd

Mobster schreef op 13 februari 2003 @ 09:33:
Maar dan blijven er nog de puntjes die ZeroVince aanhaalde.

Als je je wil inschrijven moet je garanderen dat hij in op een goede locatie staat, dat hij verzekerd wordt en dat je oprecht geinteresseerd bent in het aankopen van zo'n apparaat...
En het kunt betalen.......

• CaLeX
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

CaLeX

Maar NC'walst'liever

Verwijderd schreef op 13 February 2003 @ 10:32:
[...]

En het kunt betalen.......
hmmmz met een wat is het?? 10.000 DPC'ers?? allemaal 120 euro :+

offtopic:
[DPC]Noizy Cows Join ons op RC5-72,OGR-25,TSC,DPAD of R@H. JOIN de grootste van DPC 4 more FUN, STATS and FLUSHING

• mrbombastic
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-02-2025
CaLeX3000 schreef op 13 February 2003 @ 16:32:
[...]

hmmmz met een wat is het?? 10.000 DPC'ers?? allemaal 120 euro :+
Rekenen is ook een vak.

120.000 gedeeld door 10.000 is nog altijd 12.
Dit is dus 12 euro per DPC'er.

Before me there was many, after me there will be none. I'm the one!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik bied de ruimte en de verzekering (tot 150k€) aan.. (dubbelwandig brandveilig geisoleerde garage, zuurstofarm, ~16,5 graden continue, UPS belasting die vrij is voor 10min is +/- 5300 VA, gas brandblusinstallatie)

• MadEiHCS
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022

MadEiHCS

[DPC]

SX-6i. Deze compacte superrekenaar bereikt snelheden van wel 8 Gflops, dit betreft 1 systeem met 1 CPU :( bron: http://www.hpce.nec.com/index.php?id=468
Dan ken je beter de SX-6/1024M128 ( 1024 CPU's en bijna 8.2 Terra-flops ) 3 maanden testen :)
Evengoed DPC-ers ga er voor en THINK ( medische dus ) kan wel wat hulp gebruiken als dat systeem word binnen gesleept voor 3 maanden test

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-03 14:45

SilentStorm

z.o.z

Dan komt nu de grote discussie welk project we gaan draaien. Ik kan nu wel heel had F@H gaan roepen, maar als we nou gewoon alle projecten met multi cpu ondersteuning tegelijk gaan draaien?

Localhost is where the heart is

• Mobster

Mobster

Los Alcoholicos

Het lijkt mij aanbevelenswaardig om eerst een goud onderbouwd verhaal te hebben en dan het liefst zonder direct het project te benoemen. Ik denk dat al heeeeel moeilijk is....

Als we dat voor elkaar krijgen kunnen we altijd nog een poll ofzo opstarten over welk project.

Of iedereen die vindt dat 'zijn project' het moet worden, moet een verhaaltje schrijven en dan stemmen....

• CaLeX
  • Niet online

CaLeX

Maar NC'walst'liever

mrbombastic schreef op 13 February 2003 @ 16:41:
[...]

Rekenen is ook een vak.

120.000 gedeeld door 10.000 is nog altijd 12.
Dit is dus 12 euro per DPC'er.
ik wilde er gelijk 10, voor elk project 1 :X :X :X

offtopic:
[DPC]Noizy Cows Join ons op RC5-72,OGR-25,TSC,DPAD of R@H. JOIN de grootste van DPC 4 more FUN, STATS and FLUSHING

• CaLeX
  • Niet online

CaLeX

Maar NC'walst'liever

SilentStorm schreef op 13 February 2003 @ 17:04:
Dan komt nu de grote discussie welk project we gaan draaien. Ik kan nu wel heel had F@H gaan roepen, maar als we nou gewoon alle projecten met multi cpu ondersteuning tegelijk gaan draaien?
Eerst de deal binnenhalen!!!!!

en dan pas 3 projecten via poll uitkiezen welke elk een maand gaat draaien ofzo

offtopic:

Verwijderd

1 setiwuh per 10 minuten ??

/me begint bij de gedachten al te kwijlen :D

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

RC5 en Ecc2 vallen sowieso al af.
Bij RC5 staan we 'lichtelijk' ver voor en het Ecc2 project duurt te kort.
We moeten iig een project hebben met een goede, stabiele client die als het effe kan multiprocessor ondersteuning heeft...

🖥️ | 🚗

Verwijderd

MadMarky schreef op 13 February 2003 @ 22:53:
RC5 en Ecc2 vallen sowieso al af.
Bij RC5 staan we 'lichtelijk' ver voor en het Ecc2 project duurt te kort.
We moeten iig een project hebben met een goede, stabiele client die als het effe kan multiprocessor ondersteuning heeft...
seti it is!!!!
Pagina: 1