Toon posts:

[WEB] Mogelijk maken voor betaling met creditcard

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou graag willen weten hoe je een website ontwikkeld waarop je met een creditcard kan betalen. Nu wil ik niet naar zo'n 'dure' organisatie (PayPal, BiBit) toestappen waar het het allemaal makkelijk kan regelen want dat is het niet waard.

Ik wil dus graag weten is:
wat je allemaal moet doen zodat mensen op mijn site met een creditcard kunnen betalen zonder een derde?

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-01 11:25

D2k

denk niet eens dat het je gaat lukken, je zal met zo'n creditcard toko in zee moeten en die zitten (pardon my french) niet op een webprutser met 1 site te wachten

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het ook niet over 1 site maar de enige manier om betalen met een creditcard te realiseren is dus om met zo'n geldvreter te werken. Jammer als je op zo'n manier een webwinkel (of iets dergelijks) opzet betaal je je dus scheel aan een abbonement en dan nog eens een bepaald precentage per aankoop... zonde van je geld!

• Jaspertje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-08 16:04

Jaspertje

Max & Milo.. lief

Ik dacht dat je aan cc maatschapijen ook een bedrag moest betalen om het te mogen gebruikenm, maaar daar ben ik niet zeker van, misschien een meeltje naar Visa Hier

• Rolandow
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-07 09:31
Wellicht kun je dat bedrijf er wel tussenuit laten, maar dan hebben de mensen die iets bij je kopen dus weinig garantie.

Als het voor binnen Nederland is, waarom zou je mensen dan niet gewoon laten telebankieren?

Koffie met thee is minder lekker.

Verwijderd

Is Paypal geen optie?

• Manual
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-05 12:58
Triple deal is ook zo'n en is een stuk goedkoper dan bibit. Ik heb er ervaring mee. Je kan helaas niet om dat soort bedrijven heen.

Specs

• RobbertC
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:43
Paypal een dure organisate? Paypal is gratis, en niet al te professioneel als betaalmiddel op een serieuze site :)

Bovendien ben je (waarschijnlijk) te klein om het direct bij Vis of Mastercard te regelen, en ook dat kost geld.

[ Voor 34% gewijzigd door RobbertC op 12-02-2003 18:05 ]

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-08 21:11

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

RobbertC schreef op 12 February 2003 @ 18:04:
Paypal een dure organisate? Paypal is gratis, en niet al te professioneel als betaalmiddel op een serieuze site :)

Bovendien ben je (waarschijnlijk) te klein om het direct bij Vis of Mastercard te regelen, en ook dat kost geld.
Voor het innen van Paypal moet een commerciele organisatie ook een kleine bijdrage betalen hoor! 30 dollarcent + 0.7% tot 2.9%

Een creditcardmaatschappij kost minstens enkele honderden dollars per jaar.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• RobbertC
  • Laatst online: 18:43
Johnny: Ja, er zijn kosten per transactie inderdaad, maar er zijn geen constante kosten.

Bij een cc-maatschappij komen die variabele kosten er ook nog eens bij...

• Adion
  • Laatst online: 15:44
Ik gebruik zelf nu ongeveer een half jaar regSoft en ik ben er best wel tevreden over.
Ze vragen enkel 10%, met een minimum van 3$ per aankoop en verder zijn er geen kosten ofzo.

Het is juist voor kleine winkels enzo gemakkelijk om het zo te doen, en het meestal niet waard om alles in orde te krijgen met visa zelf.

VirtualDJ 2026 - Fast Image Resizer - Instagram

• Soultaker
  • Laatst online: 24-08 23:08
Het is gebruikelijk dat creditcardbetalingen door een tussenpartij afgehandeld worden; je treed dus niet direct met Visa, Mastercard, etcetera in contact, maar je sluit een contract met een bedrijf zoals bijvoorbeeld InterPay in Nederland. Die kunnen vervolgens (ook geautomatiseerde) betalingsopdrachten afhandelen. Uiteraard kost je dat wel geld; hoeveel precies, kun je het beste bij de bedrijven in kwestie informeren.

Verwijderd

Benexx: Hoe wou je met een creditcard betalen zonder tussenkomst van een cc company..?! Het geld gaat hoe dan ook altijd via hun het is dus of meteen het een cc bedrijf in zee gaan, is niet goedkoop, of met een third party als bibit. Die bieden een heel pakket aan betaalmogelijkheden en nemen je veel werk uit handen. Maar als ik een shop zou opstarten zou ik dat betalen even achterwegen laten vooral in NL staan de mensen niet te springen om online te betalen...

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-07 14:29
Adion schreef op 12 February 2003 @ 19:44:
Ik gebruik zelf nu ongeveer een half jaar regSoft en ik ben er best wel tevreden over.
Ze vragen enkel 10%, met een minimum van 3$ per aankoop en verder zijn er geen kosten ofzo.

Het is juist voor kleine winkels enzo gemakkelijk om het zo te doen, en het meestal niet waard om alles in orde te krijgen met visa zelf.
wtf 10% van de aankoopwaarde? geen wonder dat we in de (computer)winkel geen cc accepteren, winstmarges liggen tussen de 5 - 15 %

Verwijderd

Bij Interpay kun je het ook doen met handmatige authorisatie, in dat geval stuur je de credit-card gegevens per fax naar interpay, en krijg je een melding terug of het goed is of niet. Nadeel hiervan is dat het niet via het web gebeurt, en je dus niet direct tot levering over kan gaan.
Een ander nadeel hiervan (ligt eraan wat het gem. aankoopbedrag is) is dat er 5% transactie kosten verrekend worden, met een minimum van 10 euro.

• Adion
  • Laatst online: 15:44
_-= Erikje =-_ schreef op 12 February 2003 @ 23:18:
[...]
wtf 10% van de aankoopwaarde? geen wonder dat we in de (computer)winkel geen cc accepteren, winstmarges liggen tussen de 5 - 15 %
Ja, 10% is vrij veel als je een winkel wil beginnen, maar ik denk dat regSoft zich voornamelijk met shareware bezig houd.
Gezien het dan je eigen software is die je verkoopt heb je daar zelf geen aankoopkosten aan (wel ontwikkelkosten natuurlijk, maar dat lukt wel met de overige 90%)

Het grootste probleem dat ik in het begin heb ondervonden is dat ik het geld per cheque had laten sturen, omdat een internationale overschrijving nog eens 40$ kostte.
Helaas kostte het innen van een amerikaanse cheque bij mijn bank ook nog behoorlijk veel, waardoor ik van een cheque van 66$ iets minder als 50euro kreeg.

Je kan dat wel oplossen door in te stellen dat er pas een overschrijving of cheque gestuurd word wanneer het bedrag hoog genoeg is, zodat de kosten wel meevallen.

VirtualDJ 2026 - Fast Image Resizer - Instagram

Pagina: 1