2 i-net verbindingen delen (geen multilink)

Pagina: 1
Acties:

• Milo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-12-2025
Ok, het is als volgt:
ik heb 2 casema modems, en 2 serieele poorten. Ik kan netjes 2 verbindingen maken, en krijg dan 2 ip adressen erbij van de casema server (let op: 2 ip adressen! multilink kan niet bij casema). Nu zou ik deze graag allebei willen gebruiken, en als het ff kan ook nog allebei delen met m'n huisgenoten. Probleem: Alle aplicaties gebruiken de eerste verbinding. En, ik kan er maar 1 delen met internet connection sharing. Weet iemand hoe ik ze allebei tegelijk kan gebruiken en delen?
Ik draai w2k Advanced server, en wil best MS proxy of een ander ap-je draaien.
2 verbindingen zou wel cool zijn, iets van 12-16 KB/s met casema basic. Nou maar hopen dat ze niet gaan zeiken over die DL limiet.

BVD

Milo

Lao Tzu: "As soon as you have made a thought, laugh at it."

• Tefflar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-05-2025
Ik gebruik geen Casema maar:

2 verschillende verbindingen koppelen kan niet volgens mij. Je kan wel 2 proxy servers maken en de client PC's verdelen over de 2 proxy's.

Maar volgens mij heeft dit helemaal geen zin. Casema heeft toch geen afgeknepen verbinding per modem? Volgens mij wordt DE bandbreedte gewoon verdeelt over het aantal actieve modems, dus al jij er 2 gebruikt wordt dat ook weer gedeelt.

Ik kan het mis hebben natuurlijk...

• riddles
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-08 12:06
Tjsa, dat wordt opnieuw installeren met Linux. Daar heb je EQL (serieel load balancing) en daar zou het misschien wel mee kunnen lukken.

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 15 november 2000 15:51 schreef riddles het volgende:
Tjsa, dat wordt opnieuw installeren met Linux. Daar heb je EQL (serieel load balancing) en daar zou het misschien wel mee kunnen lukken.[/quote]Ik weet zo dat je ook kan load-balancen met netwerkkaarten, ik weet niet of dit met modems kan, moet je eens kijken....

• Milo
Nee, linux installeren heb ik geen zin in.
Als ik een ander OS ga gebruiken word het een *BSD iets.

Verbindingen delen heeft wel degelijk zin, aangezien allebei de verbindingen 'volwaardig' zijn(dus 5-8K/s kunnen halen).

Load balancing heb ik gezien ja, maar dat leek mij inderdaad alleen voor netwerk kaarten.

Is het niet mogelijk met MS proxy server of een ander win32 apje?

• Milo
Weet er dan niemand wat?

• EricV
  • Laatst online: 31-03-2024

EricV

Telematicus collosus

Onder FreeBSD kan het, maar ik ben effe de naam kwijt >:)

• EricV

EricV

Telematicus collosus

Ah, weet het alweer :7

Ik neem aan dat je via PPP inbelt.
Kijk in /usr/share/examples/ppp/ppp.conf
Daar staat hoe je op 2 verschillende serieële poorten kan inbellen met andere usernames.

Het staat er niet letterlijk, maar met wat combineren lukt het je vast wel ;)

Het probleem is dan volgens mij niet meer dat je de gateway van de ene modem gebruikt, en de andere verwaarloost, omdat alles dan via tun0 gaat.

Meld je anders aan op de mailinglist vragen@nlfug.nl

• EricV

EricV

Telematicus collosus

Het gaat in ieder geval met dezelfde username.

Kijk maar op ftp://ftp.nl.freebsd.org/pub/FreeBSD/FreeBSD-current/src/share/examples/ppp/ppp.conf.sample en zoek naar 'mloop:'

Voor dit soort dingen gebruik ik altijd een oude 486 als Gateway/Firewall, werkt perfect :P

• Milo
Dat ga ik ook doen denk ik, maar wanneer weet ik nog niet.
Kheb nog een 486, en ook nog wel wat nics enzo. Is dat freebsd beetje makkelijk te installen en veilig te krijgen?
Kan op zich heel snel leren, maar heb nog 0,0 ervaring met *bsd (alleen iso gedownload :-), noch met *nix.
Ik hoopte dat ik het nu al kon met m'n w2k servertje.

Pagina: 1