Toon posts:

ChampionshipManager3

Pagina: 1
Acties:
  • 147 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
CM4 is al uit maar ik ben, vanwege een mindere PC, maar eens begonnen met de 3e versie. Ik heb net een seizoen gehad, niet al te best afgesloten, maar toch bevredigend.

Zijn er nog CM3-fans die tips kunnen geven omtrent de spelers (bijv. welke betaalbare spelers zijn er na seizoen 1 te halen?)??

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Heb je het over de eerste versie van CM3? Dus seizoen 98/99 geloof ik?
Zo ja, moet je iig alle patches installeren, zonder patch is ie zo traag als dikke stront door een trechter.

Een goeie formatie is 4-3-1-2, dus met een schaduwspits achter de spitsen, er zit namelijk een bug in de match engine van CM3, hierdoor wordt die schaduwspits niet opgevangen door verdedigers, die speelt meestal dus best wel goed. Hint: Robbie Keane.

Kan ook zijn dat die bug eruit is gehaald als je 'm patched. :)

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor je reaktie. Ik heb een 'hernieuwde' en heruitgegeven versie, dus traag als stront is ie niet en ik neem aan dat de bug er dus ook uitgehaald is...
Voor het geval dat dit niet het geval is, waar kan ik die patches te pakken krijgen? Ik wil ook wel even zelf zoeken, maar als jij het toch weet... :)

Keane wil denk ik niet naar Arnhem komen... :D

• jOzh
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:53

jOzh

Sweet dude!

Verwijderd schreef op 12 February 2003 @ 15:02:
CM4 is al uit maar ik ben, vanwege een mindere PC, maar eens begonnen met de 3e versie. Ik heb net een seizoen gehad, niet al te best afgesloten, maar toch bevredigend.

Zijn er nog CM3-fans die tips kunnen geven omtrent de spelers (bijv. welke betaalbare spelers zijn er na seizoen 1 te halen?)??
CM4 is nog niet uit hoor, komt pas eind maart uit als het goed is :/
Goeie spits (in versie 01/02 in ieder geval) is Tsigalko. Taribo West is in het begin van het spel gratis te krijgen maar je moet er wel snel bij zijn. Verder is Oronokwo (oid, speelt bij Shakhtar) een erg goeie verdediger. En natuurlijk Julius Aghahowa (ook bij Shakhtar) maar die is nogal lastig los te weken...

Grab shell dude!

Verwijderd

Topicstarter
jOzh... alleen zit ik nog niet in de versie 01/02... Ik zit inderdaad zoals Hawat aangaf in 98/99...

• jOzh
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:53

jOzh

Sweet dude!

Poeh, dan kan ik je niet helpen met goeie spelers ben ik bang, al weer een tijdje geleden dat ik die versie speelde :P

Grab shell dude!

Verwijderd

Topicstarter
jammer... heb de naam okoronkwo oid idd vaker gehoord en gekeken of ik geen jeugdige versie kon vinden... helaas...
West kan ik inderdaad nog wel eens naar kijken... verder ben ik nog in de slag met Ajax om reuser...

Ik heb met name een AM R/C nodig en een SC

Het is jammer dat deze CM3-versie minder uitgebreid is, maar hij speelt leuk... vermaak me er dus wel mee...
ChampionshipManager games zijn wat mij betreft ook de meest doordachte games. CM en CM2 waren al geweldig. CM3 is helemaal uitgebreid. ben benieuwd naar CM4

• Gaius
  • Niet online
Je kunt veel scouten in Argentinie, daar zitten topspelers.
Walter Samuel, Javier Saviola, Juan Pablo Sorin en Marcelo Gallardo bijvoorbeeld.

In Engeland zit er nog ene Seth Johnson geloof ik, verdedigende middenvelder.
Joe Cole is ook een toppertje trouwens.

ps. Tsigalko is geen goeie spits, hij is belachelijk goed. Nu ben ik met Ajax bezig; 53 wedstrijden, 81 doelpunten. >:)

[ Voor 7% gewijzigd door Gaius op 12-02-2003 16:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
en dan rijst de vraag: wil je argentijnen? :D

Zal eens kijken. Moet toch een vervanger voor P-air hebben. Tcreziak oid is ook redelijk.

Szeker (MC, WII) en Ojeda (GK, ik dacht Tenerife) zijn ook erg goed. met name Ojeda. voor 2.1M gekocht. Nu al ruim (na 1 seizoen!) 8M geboden!!!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:18

Phydomir

Dennis

laat alle patches achter wegen en ga op zoek naar jelle tactic oid.. gegarandeerd succes.

ow ja.

Andri Sigporson (zoek maar op Andri) 0wns in cm3

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Verwijderd

Topicstarter
Sigporson heb ik gezien. Werd gevolgd door Bay Mun en Inter M, echter konden de looneis niet inwilligen. Ik vond hem niet zo bijzonder als ik zijn specs bekeek.

En jelle tactic levert op?

• Gaius
  • Niet online
Mihalcea is ook een goeie voor in de spits. Is een roemeen.

Verwijderd

Topicstarter
gisteravond Adrian Mutu gekocht, 23-jarige van Boekarest. AMC en in het huidige seizoen 3 wedstrijden achter de twee spitsen gespeeld: 3 keer raak... :)

Verwijderd

Robbie Keane van de Wolves is echt een g0d in cm3 series, hem gebruik je natuurlijk als AMC. Als SC gebruik je Tsigalko natuurlijk.. Als keeper Chiotis (ofziets, i.i.g een Griekse keeper al weet ik niet cker offie in jouw versie er al bij zit) en goede verdedigers zijn West/Samuel enzo gwoon ffkes zoeken in U-21 in Zuid-Amerika.. Seth Johnsson is ook goed gloof ik :)

Verwijderd

Absoluut een topper in CM3... Waar ik trouwens ook goeie ervaringen mee heb, is Marco DiVaio van (ik meen) Salernitana. Ik heb trouwens ook wel eens Michael Evans van VVV gekocht, en die tikt ze er ook aardig in hoor.
En verder, MITS JE GENOEG KNAKEN HEBT, überspits Gabriel Batistuta :P

Verwijderd

Ik kon met 01/02 Batistuta al na 3 seizoenen gratis krijgen met RBC hij was toen 35 ofzo...heeft 3 seizoenen meegespeeld...hij draaide net iets meer dan 1op1, lekkere spits dus :)
ps: het was dus pas mn 2de seizoen in de eredivisie

Verwijderd

Topicstarter
speel 98/99 met vitesse dus keane heeft weinig interesse om zijn ponden in nederland te verdienen. Sigporsson snap ik niet. Hij wordt door iedereen geroemd, alleen zijn z'n specs allesbehalve superb. 20 op technigue, okay, maar das dan ook zo'n beetje alles. DiVaio en Evans zijn goeie tips.
Nog op zoek naar een Linksback aangezien zowel van Hintum als Nanu de 30 gepasseerd zijn.

Verwijderd

trouwens nog een paar goede spelers:
- kim kallstrom sweden
- kennedy bakircioglu sweden
- djibrill cisse frankrijk

meer schieten me zo even niet te binnen maar let vooral ook op opvolgers van bepaalde spelers...bergkamp, zidane, batistuta etc.

Verwijderd

koop martin palermo....andrea michalcea......taribo west....oleg luzney en je hebt gegarandeerd succes

Verwijderd

Jaaaa, Martin Palermo, de kerel heeft mij echt verbaasd ja!
Het is een nadeel dat je met Vitesse speelt, anders was Lizerazu (van Bayern) wel een goeie optie geweest. LeSaux van Chelsea is ook niet verkeerd, maar allemaal te duur voor je.
Loopt er niks in Nijmegen rond voor je ;)
edit:
Er schiet me ineens een goede verdediger te binnen, weet alleen niet of het haalbaar is: Moreno Torricelli van (ik meen) Juventus, kan ook Fiorentina zijn. Anyways... als hij wilt komen, heb je een GOUDEN verdediger.... en hij kan op verschillende posities spelen. Het is mij met Ajax wel eens gelukt om em binnen te halen.
En terwijl ik aan het typen ben, schiet me nog een naam te binnen: Niclas Alexandersson! Gelijk kopen, blindelings. Is niet duur en kan OVERAL spelen!!!!

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2003 16:16 . Reden: Waardevolle info toegevoegd ]

Verwijderd

Topicstarter
Nijmegen??? Nu uitkijken!!! :)

Uiteraard speel ik met Vitesse. Spelen met een club als Ajax oid geeft een stuk minder voldoening. Nu is het winnen van Lyon met 2-0 (uitgeschakeld op penalty's in finale intertoto... grrr...) nog een enorm resultaat. Met grotere clubs ook. Met de engeland en italiamanager kon je ook nog in lagere divisies beginnen. heb het hier nog niet geprobeerd. Zal met name in de Engelse leagues een leuk begin zijn...
laat me raden, jij speelde altijd met clubs als Man Utd en Barcelona??

Maar ga door met die namen... Mocht je ooit zelf nog spelen: Mutu, adrian, is een superb!! net als Bosschaart (FC Utrecht), Szeker (Willem II) en Ojeda (GK)

Maar ga door... ga door...

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:28
waarom niet met Nec die zijn veel beter }) })

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-01 22:17

Sherlock

No Shit

GK Mattias Asper
DC Adrian Williams
DC Paul Ritchie
AM FL Sharbel Touma
AM C Alex Aguinaga
AM F RLC Kennedy Bakicioglu
SC Javier Saviola
SC Andri Sigptorsson
SC Robbie Keane
AM LC Daniel Montenegro = CM3 God
AM LC Joe Cole

edit:
D M RLC Kieron Dyer
AM RC Daniel Albornoz

Oh ja, en iedereen van Petersborough!
M RC Simon Davies
AM L Matthew Etherington
En nog een verdediger, maar die naam weet ik echt niet meer
Gareth Jellyman

pffff, het is al een tijdje geleden dat ik CM3 heb gespeeld zeg, ik ben toch al heel wat namen kwijt. Misschien mijn cd'tje ook weer eens van stof ontdoen, nu ik toch op CM4 zit te wachten en mijn 01/02 savegame niet meer zo boeit :)

En hier is de update

[ Voor 28% gewijzigd door Sherlock op 14-02-2003 11:15 . Reden: nog wat spelers ]

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

• Gaius
  • Niet online
Dat van Sigporsson heb ik ook nooit zo begrepen, maar hij is nog jong, zijn eigenschappen verbeteren waarschijnlijk nog sterk, bovendien heeft ie een potential ability van 200.

Rebrov is ook een goeie spits, tikje prijzig alleen.
Petre is ook een goeie speler AM/R
Petrov, een DM/C, is ook een goeie speler, voornaam en club weet ik niet meer.

Verwijderd

Topicstarter
"Potential ability"??? Waar heb je het over. Dit is een compleet nieuw item voor me? Waar is dit te zien...

En JerryH, ik hou de originele versie nog even aan; ik vind het nu al lastig genoeg en het instellen van snellere gele kaarten en meer long term injuries gaat dit niet bevorderen. Mijn ziekenboeg zit nu al geregeld redelijk vol. Met die blessures wordt dit dus alleen maar erger. Wat was die bug met 'Japanese young player of the year" btw?

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Potential ability is niet te zien, alleen met een editor. Het is één van de (vele) hidden attributes.

Ik raad je toch aan om de update te gebruiken, maar je mag het van mij zelf weten ;)

Nog wat spelers trouwens:
AM F CWartan Ghazarian
GK Jimmy Nielsen
SC Kabba Samura
SC Zlatan Ibrahimovic

Verwijderd

Topicstarter
GEEN Ibrahimovic!!!! :)

Denk dat de update mij meer kaarten en blessures bezorgt dan ik momenteel kan hebben... meer dan eens zit ik al met 3 a 4 geblesseerde of geschorste spelers...

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Zlatan rules! Alhoewel hij IRL nog beter is dan in CM...

Ik speel zelf altijd met een team van minimaal 16 eerste elftal spelers, om blessures en schorsingen op te kunnen vangen. Daarachter een aantal jonge spelers die de "rest" opvangen, en zo aan hun speeltijd toekomen...

Werkt meestal best aardig, ook als spelers niet goed genoeg zijn, je kunt ze dan wat makkelijker verkopen omdat ze al een aantal wedstrijden voor je hebben gespeeld, en dus wat bekender zijn dan wanneer ze alleen in de reserves hebben gespeeld...

Verwijderd

Topicstarter
16.. heb ik ook ongeveer.. enkel de backup is nog wat te weinig...

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Er staan toch al spelers genoeg in het lijstje?

Nog twee Saoedi's:
SC Obaid Al-Dosary
DC Abdullah Al-Zebramawi (naam weet ik niet helemaal precies meer uit mijn hoofd, maar het lijkt er iig op)

Verwijderd

hoe kan het dat als ik het spel van gisteren wil laden dat ik de melding krijg dat er niet genoeg systemmemory is???? Ik heb 2 gig aan intern geheugen.. wat een onzin zeg!! En ook de hd is nog lang niet vol! Iemand een idee? Herstarten maakt niet uit en er draaien geen andere applicaties

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Welke versie? Er zijn geloof ik versies van CM die max 512 MB aan intern geheugen kunnen hebben...

Verwijderd

01-02

Verwijderd

Topicstarter
Nog even een speelbaarheidsvraag (ja, ik ben nog niet zo op de hoogte van de mogelijkheden). Is het mogelijk een speler boetes oid te geven? Bij de Italia-manager kan ik me herinneren dat de manager een speler een boete kon geven voor bijvoorbeeld een rode kaart.

Verwijderd

Topicstarter
Door JerryH - Friday 14 February 2003 15:52

Er staan toch al spelers genoeg in het lijstje?

Staan er ook... Ik doelde enkel op het feit dat de backup bij mijn team wat laag is en ik dus op zoek moet naar spelers en ik dus erg veel heb aan de geopperde spelers! Thanks!

• Sebastiaan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Sebastiaan

....

Verwijderd schreef op 14 februari 2003 @ 15:55:
hoe kan het dat als ik het spel van gisteren wil laden dat ik de melding krijg dat er niet genoeg systemmemory is???? Ik heb 2 gig aan intern geheugen.. wat een onzin zeg!! En ook de hd is nog lang niet vol! Iemand een idee? Herstarten maakt niet uit en er draaien geen andere applicaties
ik zou ff kijken op http://community.sigames....frm&s=21019056&f=66919117
Hier staat in de faq een stuk over hoe je het geheugen probleem kan oplossen

• Gaius
  • Niet online
Nog even een speelbaarheidsvraag (ja, ik ben nog niet zo op de hoogte van de mogelijkheden). Is het mogelijk een speler boetes oid te geven? Bij de Italia-manager kan ik me herinneren dat de manager een speler een boete kon geven voor bijvoorbeeld een rode kaart.
Dat kan weer wel in nieuwere versies van CM, zoals 00/01 en 01/02, maar nog niet in CM3 98/99.

Overigens zijn die boetes voor de rest zinloos. De speler zegt vervolgens: "ok, ik heb het verdient en ik ga me leven beteren" of hij zegt nix of hij voelt zich oneerlijk behandelt.

Wat trouwens ook wel irritant is aan CM3 is dat als je een rode kaart krijgt in een vriendschappelijk duel, dat je speler geschorst wordt voor de competitie.
Had ik een keer met Kreek. 1e Wedstrijd, 1 rode kaart, 10 wedstrijden schorsing extra. 2e Wedstrijd weer een rode kaart, nog eens 5 extra wedstrijden schorsing.
Leuk, eerste half jaar speelde hij al dus niet mee. Haal je een speler op de bosman-ruling kun je alsnog gaan kopen. ;)

Verwijderd

wie zet er dan ook kreek in de basis :P;)

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Echt zinloos zijn de boetes niet hoor. De rest van je ploeg "kijkt mee" hoe je bepaalde dingen oplost, en krijgt op die manier meer of minder respect voor je.

Als je nl. te vaak boetes uitdeelt zullen spelers Unhappy worden; ze krijgen dan zoiets als: "Unhappy at treatment of teammate" waardoor de moraal naar beneden gaat.

Verwijderd

1: speel altijd met 1 spits
2: speel zo min mogelijk met vleugels (alleen backs)
3: verander elke wedstrijd je player properties, zoals long shots, free role zodat de matchengine er langer overdoet om je tactic te kraken.
4: kom eens langs op #cman irc.quakenet.org >:)

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Neighbour schreef op 17 February 2003 @ 13:35:
Onzin, tenzij je minimaal 1 spits bedoelt
Waarom? In een 4-4-2 opstelling met buitenspelers kun je ook alles winnen
3: verander elke wedstrijd je player properties, zoals long shots, free role zodat de matchengine er langer overdoet om je tactic te kraken.
True
Wat zijn daar de voordelen van?

Verwijderd

JerryH schreef op 17 February 2003 @ 14:15:
Neighbour schreef op 17 February 2003 @ 13:35:
Onzin, tenzij je minimaal 1 spits bedoelt
Waarom? In een 4-4-2 opstelling met buitenspelers kun je ook alles winnen
True
Wat zijn daar de voordelen van?
1: met verschillende tests is gebleken dat 1 spits op 1 of andere manier vaker de bal krijgt en makkelijker scoort.
2: 4-4-2 werkt niet in de cm3 engine. ( community.sigames.com )

tip: volg de sigames forums, staat veel over de engine en over de tactics die je het best kunt gebruiken met welke clubs etc.

Verwijderd

ik ben ongeveer 2 weken geleden of zo ook weer begonne.
ben nu bezig met mijn 4e seizoen met ajax bezig
ben 3x kampioen geworden,2x amstel cup,2x CL,1x super cup,1x wereldkampioen en 3x manager van het jaar :)
ik zal dadelijk wel ff screenie posten van me stats

en ik heb alles met dezelfde tacktiek gewonne

dit is me tacktiek (klik)
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/h3in/crap/pics/cm.jpg

en dit zijn me stats:
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/h3in/crap/pics/stats.jpg

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2003 15:48 ]

• Sherlock

Sherlock

No Shit

1: Met drie spitsen heb ik ook de CL gewonnen, waarbij alledrie de spitsen behoorlijk veel scoorden (30+ in een seizoen)
2: Ook in een 4-4-2 opstelling heb ik de CL gewonnen, in 2 varianten;
*met buitenspelers
*met opkomende backs en aanvallende centrale middenvelders

Nu is het winnen van de CL geen echte maatstaf, maar het wil wel zeggen dat de tactiek die je gebruikt niet geheel waardeloos is.

(Het gaat hier trouwens om 01/02 v3.9.68)

Verwijderd

Topicstarter
uhm... "nu is het winnen van de CL geen echte maatstaf" zegt ie... Grrrrr...

Heb ***** anderhalf seizoen met Vitesse gespeeld... toen sacked by the board.. half seizoentje op de bank gelegen en tv gekeken. Toen mijn geluk beproefd bij telstar gedurende 9 wedstrijdjes (hopeloos; 5 punten gehaald) om uiteindelijk maar weer naar een ietwat hoger niveau te stappen: Fortuna Sittard.

Nou heb ik lichtelijk het idee dat ik iets verkeerd doe :) Maar ik sta wel dichter bij de realiteit dan het merendeel van de managers.

Even wat info:
Ik speel 4-4-2, met daarbij de MR en de ML als AML en AMR en de RMC als schuin naar links kruisende middenvelder (eigenlijk een soort AMC dus) in een Free-Role. In een enkel geval wijk ik af naar een 442 met een diamond op het middenveld (dus een DMC en een SUPP achter de twee spitsen).
Passing staat op mixed, Offside trap staat aan en in een enkel geval Pressing ook.
Tackling voor de twee verdedigers op hard en zonal.
Degene met de hoogste Influence = captain.

7e in de Ere met Vitesse en momenteel 4e in Ers met Fortuna S (5 punten uit 7 wedstrijden). Er gaat iets heeeeeeel stevig mis...

En wat bedoel je met 'Matchengine'? (me am nitwit..)

Verwijderd

ligt er maar net aan welke club je bent. met clubs als arsenal win je makkelijk de CL.
mijn laatste 2 games:
Morton (3rd division scotland)
1e seizoen kampioen
2e seizoen kampioen
3e seizoen kampioen
4e seizoen 6e in premier league
5e seizoen europees voetbal

NEC:
nu 15e wedstrijden gespeeld alles gewonnen. psv en ajax UIT verslagen 36 goals gescoort en ongeveer 7/8 tegen.

opstelling:

keeper (d0h).
DL opkomend
DC 2x
DR opkomend
DMC opkomend
MC 3x
schaduwspits opkomend
spits

hf ;)

edit:

als ik thuis ben en ik heb tijd zal ik ff wat screens posten

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2003 17:11 ]

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

hm.. ja... sigpurssson... great buy... altijd goed....

ook een of andere griek/cyprioot van AEK Athene is ook goed....
zo zijn er vast nog wel meer alleen ben ik ze weer vergeten :)

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Verwijderd

Topicstarter
ik kon de looneis van Siggie niet betalen... :(

Verwijderd

He Neighbour ook met Morton :p, ik ook 7 seizoenen, elk jaar gepromoveerd + kampioen. Eerste jaar in premier 4e, tweede jaar 3e en toen kampioen!
Speelde met Gk
DC DC Dc
AMR MC MC AML
AM
SP SP

Verwijderd

bij mij gingen ze me stadion uitbreiden voor 16 miljoen toen ik naar premier league promoveerde :/ koste me 2 seizoenen om dat weg te werken.
daarna had ik geen zin meer :P

Verwijderd

Speel op dit moment in CM 00-01 met NEC, de Gelderse nummer 1, ik sta van de ploeg te kijken. Ik sta 6e in de Ere Divisie en Gentenaar is 2e beste keeper van Nederland. Binnenkort Oranje dus *)

Om nog even terug te komen op mijn vorige post: ik had het daar over Niclas Alexandersson, maar ik kocht hem altijd in CM2 en las later pas dat jij CM3 speelde. Dus het kan goed zijn dat hij dan duurder is...

Verder is Zlatan Ibramhimovic in CM 00-01 een goeie aankoop. Tip: koop hem wel pas rond de jaarwisseling, want dan is het seizoen in Zweden afgelopen. Hij speelt bij Malmö FF

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 February 2003 @ 18:02:
bij mij gingen ze me stadion uitbreiden voor 16 miljoen toen ik naar premier league promoveerde :/ koste me 2 seizoenen om dat weg te werken.
daarna had ik geen zin meer :P
Had ik precies het zelfde, ook 16m schuld :( maar nadat ik CL had gehaald en de kwartfinale bereikte had ik 23m :p
:Y)

Verwijderd

zucht net zonneveld weg naar man city ;( 3,7 miljoen maar ( #%!!#% clausules)

• Sherlock

Sherlock

No Shit

*Zucht* Heel mijn savegame weg, ik krijg nu iedere keer een fatal error :(

En het ging net zo lekker, had mijn team wat de finale van de CL speelde in tact kunnen houden, + de versterkingen Kaká en Dyer binnen weten te halen... :'(

• mycosis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-04-2025

mycosis

--------------

www.thedugout.net

Dat is the place to be...
Daar staan alle talenten, beste spelers en koopjes voor CM3 -> CM 01/02

Verder is Kim Kallstrom wel aardig :)

Verwijderd

mycosis schreef op 19 February 2003 @ 11:28:
www.thedugout.net

Dat is the place to be...
Daar staan alle talenten, beste spelers en koopjes voor CM3 -> CM 01/02

Verder is Kim Kallstrom wel aardig :)
niet als je steeds update met sigames/cmsorted updates :D

best moeilijk spellen >:)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2003 19:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik denk dat ik CM-games maar voor gezien houdt...

Seizoen1: Met Vitesse 7e in Eredivisie en q-finale amstelcup.

Seizoen2: na tegenvallende resultaten (6x op rij verloren, lullig, maar toch verloren en dan maakt een 4-1 overwinning op Heerenveen niet meer uit) sacked door the board.

Half seizoen aan de kant gestaan. Daarna heel even Telstar op me genomen (10 wedstrijden). Toen een aanbieding van Fortuna gekregen...

Seizoen3: Fortuna in de PlayOffs gespeeld: 2e achter zwolle; net promotie gemist.
Seizoen4: Na 11 wedstrijden laatste!!!! met een team wat met gemak bij de eerste 5 van de toto-divisie hoort... (11 1-3-7 met 11-27..) Ik geef het op...

Ik heb een opstelling die volgens de GoT-normen de boel draaiende moet kunnen houden, een verschillende 'free-role etc' per wedstrijd, een aantal U-21 en internationals... talenten, oude rotten... doelpuntjespikkers... ik begrijp t nie meer.... ik ga wel over op Fifa...

Verwijderd

Jongen toch... dit is niet echt een hoogstaand staaltje doorzettingsvermogen wat je hier laat zien. Valt me tegen. CM speel je met vallen en opstaan!
Kom... laadt dat spel en ga er weer tegen aan!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Juist! En opstellingen veranderen! Het is redelijk algemeen bekend dat het tweede seizoen bij CM het moeilijkst is. Je tactiek is dan min of meer bekend bij de tegenstanders, en je hebt er waarschijnlijk een aantal nieuwe spelers bij. Dit gaat dus tegen je werken in dat seizoen, omdat in CM ook gekeken wordt naar het "team" en niet alleen naar de individuele spelers.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb mijn team op verschillende plaatsen gewijzigd.

ten eerste speelde ik s1 met:
GK
DR DC DC DL
AMR AMC MC AML
FC FC

En nu speel ik met:

GK
DmR DC DC DmL
AMR MC AML
AMC
FC FC

met soms de AMC binnen de aanval (dus aanval van 3).

Binnen dit elftal spelen 2 nieuwe spelers (op leenbasis: Wamberto en Szeker) en slechts 1 FC verloren aan PSV. Zelfs met Haarlem heb ik problemen... Ik sta niet op, ik val alleen maar....

Verwijderd

vergeet ook niet te kijken naar de verschillende skills per positie.

Verwijderd

Topicstarter
je kunt toch enkel naar de algemene skills kijken? Shooting, accelleration, etc...?

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Ik denk dat je vrij aanvallend speelt, probeer eens om je centrale middenvel;der verdedigend te laten spelen, en je aml en je amr centraal te zetten. (Ik neem aan dat je opkomende backs hebt?)

Verwijderd

Topicstarter
inderdaad opkomende backs (althans bij de laatste versie). Jij denkt een 4-1-2-1-2?? Denk dat dan met name de vleugels erg open komen te liggen.

• Zamorano
  • Niet online
Je kunt best met vleugels spelen hoor. Ik speel eigenlijk altijd 4-2-3-1 met de 3 AM's opkomend naar de centrale spits, de AMC in free role en de 2 DMC's als spelverdelers, 1 DC in mandekking, de rest van de verdediging in zone
Kijk naar een AMC met een goede anticipation en passing, en de DMC's moeten naast kunnen passen ook kunnen tackelen en t liefst veel influence.

Ik heb met mijn tactiek nog nooit een slecht seizoen gedraaid, in welke club/competitie dan ook.

Verwijderd

Topicstarter
Een vraagje ("blijft die gast nou bezig???" sorry... :) ): Ik lees op andere (met name ook de UK-sites) dat er een speler als 'key'speler moet worden bepaald. Daar lees ik ook het nederlandse begrip 'spelverdeler' uit. Echter, hoe bepaal je dit? Is dit zuiver door middel van het centreren van Passing?

Verwijderd

JerryH schreef op 20 February 2003 @ 11:11:
Het is redelijk algemeen bekend dat het tweede seizoen bij CM het moeilijkst is. Je tactiek is dan min of meer bekend bij de tegenstanders.
Kan ik alleen maar beamen. Eerste seizoen met NEC ging hartstikke goed, heb heel lang in de top-6 meegedraaid :*) maar uiteindelijk als 14e geeindigd omdat het na de winterstop wat minder ging.
Nu aan het 2e seizoen begonnen en 5 wedstrijden op rij verloren (terwijl ik in de voorbereiding met 4-0 van Middlesbrough wist te winnen). Ik speelde een aangespaste 4-1-3-2 met de 2 vleugel-middenvelders naar voren gerecht en de MC in een vrije rol. Ben maar overgestapt op 4-1-2-1-2 en wat denk je: gelijk gaat het een stuk beter.

Dus als het slecht gaat, moet je niet gelijk je hoofd laten hangen, maar door gaan. Spelers die slecht spelen (een 4 of paar keer een 5) moet je een waarschuwing geven en dan gaat 'the spirit' van het team vanzelf omhoog!

Succes.

Verwijderd

Topicstarter
waarschuwing gaat helaas niet (98/99-versie) maar bedankt voor je post!!! Alleen heb ik liever dat ik, wanneer het slechter gaat, ik verlies van clubs als WillemII of Heerenveen dan clubs als Emmen of Veendam... maar goed, dat is nou eenmaal Toto-divisie...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 februari 2003 @ 13:53:
maar goed, dat is nou eenmaal Toto-divisie...
Dat krijg je als je met Vitesse speelt >:)

Maar ik moet ik zeggen dat ik CM 98-99 heb overgeslagen, dus daar ik kan ik je verder niet mee helpen. Ik speel zelf 00-01 namelijk.

Verwijderd

Topicstarter
Lees: Ontslagen bij Vitesse.... Die spelen zonder mij helaas Europacup-voetbal en vorig jaar finale Amstelcup... :(

Verwijderd

als het slecht gaat betekent dat dat je tactic is gekraakt.

kun je makkelijk voorkomen door je settings elke wedstrijd te veranderen. doet de engine er langer over om je tactic te kraken.

Een playmaker kun je btw het beste een goede ervaren speler maken die veel flair heeft.

Verwijderd

Topicstarter
En HOE maak je die playmaker... Settings ben ik al continu aan het veranderen geweest... Het spel dient toch gewoon de verhouding tussen de verschillende kwaliteiten van de teams naar voren laten komen? Fortuna>Telstar, Ajax>WillemII etc???

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Verwijderd schreef op 20 February 2003 @ 12:38:
inderdaad opkomende backs (althans bij de laatste versie). Jij denkt een 4-1-2-1-2?? Denk dat dan met name de vleugels erg open komen te liggen.
Dan kun je de twee MC's ook runs naar links en rachts laten maken, dan ligt het iig niet zo open.
Verwijderd schreef op 20 February 2003 @ 13:21:
Een vraagje ("blijft die gast nou bezig???" sorry... :) ): Ik lees op andere (met name ook de UK-sites) dat er een speler als 'key'speler moet worden bepaald. Daar lees ik ook het nederlandse begrip 'spelverdeler' uit. Echter, hoe bepaal je dit? Is dit zuiver door middel van het centreren van Passing?
Playmaker staat bij tactic en dan team instructions, hier kun je één of twee spelmakers aangeven.

Verwijderd

opkomende backs zijn geen dmr/dml(dat zijn wingbacks) opkomende backs zijn backs met een kleine streep naar voren.

opkomende/wingbacks kun je het beste gebruiken als je verder zonder vleugels speelt.
ook moet je dan de with/without ball screens in de gaten houden en zonodig aanpassen

Verwijderd

Topicstarter
het laatste is bekend. Had het enkel als DMR en DML aangegeven om het wat duidelijker te maken.

Die playmaker, DAT is nou een erg goede tip!!!
Pagina: 1