Op mijn thuis server heb ik een mailserver draaien met door de provider gekoppelde mx records. Dit werkt goed (net een test mail gestuurd).
Verder gebruik ik fetchmail om mail van diverse popacounts te halen en deze door te sturen naar een gebruiker op mijn eigen mailserver. Dit werkte altijd flekkeloos tot voorkort. Hij komt met de volgende melding. Aan mijn firewall zou het ook niet liggen want dat heb ik net gecontroleerd. Telnetten naar 127.0.0.1 op 110 gaat ook perfect..
Misschien weet iemand waar deze melding vandaan zou kunnen komen ?
Verder gebruik ik fetchmail om mail van diverse popacounts te halen en deze door te sturen naar een gebruiker op mijn eigen mailserver. Dit werkte altijd flekkeloos tot voorkort. Hij komt met de volgende melding. Aan mijn firewall zou het ook niet liggen want dat heb ik net gecontroleerd. Telnetten naar 127.0.0.1 op 110 gaat ook perfect..
code:
1
2
3
4
5
| root@server:~# fetchmail --fetchmailrc /etc/fetchmailrc 1 message for erhnam at pop3.mail.nl.demon.net (1874 octets). reading message erhnam@pop3.mail.nl.demon.net:1 of 1 (1874 octets) .fetchmail: SMTP connect to localhost failed fetchmail: SMTP transaction error while fetching from pop3.demon.nl fetchmail: Query status=10 (SMTP) |
Misschien weet iemand waar deze melding vandaan zou kunnen komen ?
[ Voor 3% gewijzigd door Erhnam op 12-02-2003 15:13 ]
http://www.xbmcfreak.nl/