Toon posts:

een test progje voor een mobo?

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hoi

wie weet er een goei test progje om mijn asus a7v te testen ?,want ik vind de snelheid echt onder de maat:(

ps, dit is de inhoud van mijn systeem

*asus a7v mobo
*thunderbird 900mhz
*64sdram
*15 gig hd (quantum 7200 toeren)
*8 mb videokaart
*128 bit soundblaster

ik hoop dat jullie een oplossing hebben :)

bvd.

• Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:46
WAT vind je precies zo traag?

Je kan om te beginnen je RAM minimaal verdubbelen naar 128 MB SDRAM (PC133 aanbevolen voor overclocking), en een andere videokaart met bv 16 of 32 MB video-RAM.

Dit zijn 2 belangrijke factoren volgens mij.

Ohja, de kwaliteit van je SDRAM is ook van groot belang, maar voor topie-top RAM betaal je ook....

• Knightwolf
Ik bedoel dit te zeggen met oog op je complete configuratie.

Wat is het trouwens precies voor videokaart?

Verder weet ik geen proggie om je mobo te testen, of andere AGP/PCI-kaarten, daar kan ik je niet mee helpen.

Verwijderd

Topicstarter
hoi

de video kaart is een simpele diamond a50

ik ben ook van plan om de geheugen uit te breiden naar 192sdram(pc100) , en een ander videokaart , kan dat een invloed hebben op de snelheid???

Verwijderd

Gooi er zoiezo 133mhz in voor de prijs hoef je het niet te laten 128mb 133mhz kost 177 en 100mhz 170 dus.. verder zou ik merk geheugen pakken. Ik heb onlangs infineon 133mhz gekocht en dat is goed spul, stabiel en snel en draait met gemak op cas2 voor 295 bij comtronics.nl

Dit scheelt zeker in snelheid, aar wat is er zo traag aan je systeem?

Verwijderd

Topicstarter
gewoon ik had eigenlijk meer van een athlon systeem verwacht , ik had in het begin een intel pent.400, ik vind de verschil in snelheid echt minimaal :(

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

dan doe je ECHT iets verkeerd

Geen inspiratie

Verwijderd

Topicstarter
ik weet niet wat ik fout doe, alleen dat ik wel weinig geheugen in het systeem heb en een trage videokaart, meer kan ik niet bedenken

• Digicore
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-12-2021

Digicore

Stay true to yourself!

ik denk dat die videokaart van jou het probleem is. als je tegenwoordig een beetje een goed programma/spel wilt gebruiken moet je mijns inziens toch wel meer dan 8mb video geheugen hebben... zeker als je dan nog met 'maar' 64mb sdram werkt.

investeer in een Geforce 2 MX - niet te duur en al een HELE stap voorwaarts.

"Life is like a video game with no chance to win" - ATR

Verwijderd

ik denk ook wel dat het aan je videokaart ligt. Alleen zou ik geen Geforce 2 MX kopen! Vanwege de kracht van jou pc. Ik zou gaan voo de Geforce 2 GTS DDR. Deze is een stuk krachtiger dan de MX. Je betaalt er meer voor, maar je krijgt er wel wat voor terug!!

Verwijderd

Misschien is je ding door te weinig geheugen wel veel aan het swoppen. Dan helpt een snelle processor weinig.

1 bottleneck kan je hele systeem afzeiken, jij hebt er twee: geheugen (wat voor eigenlijk ?) en je beeldplank.

• Knightwolf
133 MHz SDRAM ja, maar LET WEL!!: Geen 100 en 133 MHz samen, als je wil overclocken (met 100 MHz FSB moet het niet uitmaken denk ik).

Videokaart: ik zou ook niet voor een MX-achtige kaart gaan (van welk merk dan ook)
En wel met minimaal 32 MB VideoRAM

Verwijderd

Topicstarter
geheugen merk siemens pc 100

• Knightwolf
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 15 november 2000 16:01 schreef Souhail het volgende:
geheugen merk siemens pc 100[/quote]Siemens is goed genoeg RAM, niks mis mee voor zover ik weet.
Nogmaals, voor Merk-RAM betaal je echt meer, soms Veel meer. Dus probeer een tussenweg te kiezen. Extra investering in je RAM is het waard, maar overdrijf niet. :P

Verwijderd

Topicstarter
dank jullie allen voor die adviezen!!:):)
Pagina: 1