win xp inloggen domein

Pagina: 1
Acties:

• Barbapapa
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-07-2024
Ik heb eeb windows xp home edition. Deze is ingelogd in een netwerk.
Maar, .. hij zit wel nog in een werkgroep. Ik kan ook de andere computers browsen
, maar wanneer ik een mapping wil maken naar bv een share op de server
moet ik steeds een gebruikersnaam + wachtwoord opgeven. Wanneer ik de computer opnieuw opstart is deze mapping er nog wel maar niet aktief. Ik moet
dan steeds gebruikersnaam + wachtw00rd opnieuw opgegeven.
Hoe kan ik deze computer lid maken van een domein. Zodat ik niet steeds gebruikersnaam en wachtw00rd moet opgeven bij een mapping ?

bvd

• Devster
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08-2025

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Home Edition kan niet in een domain meedraaien, dus upgrade naar XP Professional.

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

• blackd
  • Niet online

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

rechtermuisknop op "deze computer", "eigenschappen", "netwerk", "eigenschappen" vul daar je domein in, vergeet niet dat je wel admin (of op z'n minst domain admin) moet zijn om toe te kunnen voegen.
Gebruik in het vervolg eerst ff de search, die staat bovenin je scherm, deze vraag is namelijk al best vaak voorbij gekomen.
succes!

fuk, ik was weer te snel .. idd, je zal wel pro edt. moeten hebben .. anders is het helemaal niet mogelijk ..

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2003 14:57 ]

• Devster
  • Laatst online: 14-08-2025

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

-knip- :X

[ Voor 98% gewijzigd door Devster op 12-02-2003 14:59 . Reden: Wize had het zelf al in de gaten ;) ]

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

• blackd
  • Niet online
Verwijderd schreef op 12 februari 2003 @ 14:56:
fuk, ik was weer te snel .. idd, je zal wel pro edt. moeten hebben .. anders is het helemaal niet mogelijk ..

Klik es op mijn link :P

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Pagina: 1