[mysql] 1 index vergeten te zetten, nu de lul?

Pagina: 1
Acties:

• TangLeFuzZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-08 15:45
Hey,

ik ben vergeten een index te zetten waar er eigenlijk wel een had moeten staan.
In m'n tabel zetten een paar honderd duizend rijen, dus als ik nu op een kolom een index wil zetten met phpmyadmin gaat het supertraag en krijg ik een timeout.

Ben ik de lul en moet ik de tabel opnieuw converteren, of kan het nog?

• Stephan Oudmaijer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08-2023
probeer het eens met een front-end.. kan zijn dat je webpage alleen een time-out geeft:

eSQLManager?

Verwijderd

Je timeout wat langer zetten in php.ini is ook een optie...

• TangLeFuzZ
CK schreef op 12 February 2003 @ 14:53:
probeer het eens met een front-end.. kan zijn dat je webpage alleen een time-out geeft:

eSQLManager?
Thanks, ik zal het eerst eens met die proberen!

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-01 11:25

D2k

of commandline natuurlijk

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Abort MySQL de 'query' dan?
Ik neem aan dat MySQL de query gewoon uitvoert en je index aanmaakt.

• TangLeFuzZ
OlafvdSpek schreef op 12 februari 2003 @ 15:05:
Abort MySQL de 'query' dan?
Ik neem aan dat MySQL de query gewoon uitvoert en je index aanmaakt.
Dat deed hij inderdaad, maar er ging toch wat mis dus hebben we dat process gekilled.
Ik importeer alles op dit moment toch maar opnieuw, voor de zekerheid.

Nog 1 vraag, bij wat kleinere tabellen heb ik wel achteraf op bepaalde velden een index gezet. Heeft dit eigenlijk wel eens zin, of moet alles opnieuw worden ingevoerd voordat de indices daadwerkelijk worden aangemaakt?

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:39

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
nee, indexes kun je gewoon achteraf toevoegen, en soms kan dit redelijk lang duren (als ik op de messages tabel van GoT een index bijplaats kost me dat snel een uur tot 2 uur).

commandline mysql is dan je vriend, die timed iig niet uit.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• TangLeFuzZ
Bedankt... mooizo, dat scheelt me alweer heel wat tijd :)

• Annie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-11-2021

Annie

amateur megalomaan

TangLeFuzZ schreef op 12 February 2003 @ 22:01:
[...]
Nog 1 vraag, bij wat kleinere tabellen heb ik wel achteraf op bepaalde velden een index gezet. Heeft dit eigenlijk wel eens zin, of moet alles opnieuw worden ingevoerd voordat de indices daadwerkelijk worden aangemaakt?
Dat heeft zeker zin (mits de index zinnig is natuurlijk ;)). Het kan soms zelfs aan te raden zijn om een index te verwijderen en opnieuw aan te maken (herindexeren).

Today's subliminal thought is:

• Olaf van der Spek
  • Niet online
TangLeFuzZ schreef op 12 February 2003 @ 22:01:
Dat deed hij inderdaad, maar er ging toch wat mis dus hebben we dat process gekilled.
Hoe weet je dat de query werd geabort?
Was het niet gewoon zo dat MySQL nog steeds bezig was de query uit te voeren en daarom het process leek te 'hangen'?

Verwijderd

wat bedoel je met index :? MySQL kent 3 verschillende indexes (hetzijn: INDEX, UNIQUE, PRIMARY KEY).
als je je primary key wilt toevoegen aan bestande tabel volgende query is handig:

ALTER TABLE tabel_naam ADD PRIMARY KEY kolom_1 kolom_2 kolom_3

voor wijzigen van PRIMARY KEY van een tabel moet je eerst je tabel de PRIMARY KEY verwijderen:

ALTER TABLE tabel_naam DROP PRIMARY KEY

en daarna voegt je de nieuwe PRIMARY KEY (kijkt eerst query)

suc6

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Nee, dat zijn drie verschillende dingen waarbij allemaal een index wordt gebruikt. Het zijn niet drie verschillende indexen.

• Creepy
  • Nu online

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

dodol schreef op:
wat bedoel je met index :? MySQL kent 3 verschillende indexes (hetzijn: INDEX, UNIQUE, PRIMARY KEY).
als je je primary key wilt toevoegen aan bestande tabel volgende query is handig:

ALTER TABLE tabel_naam ADD PRIMARY KEY kolom_1 kolom_2 kolom_3

voor wijzigen van PRIMARY KEY van een tabel moet je eerst je tabel de PRIMARY KEY verwijderen:

ALTER TABLE tabel_naam DROP PRIMARY KEY

en daarna voegt je de nieuwe PRIMARY KEY (kijkt eerst query)

suc6
Eeehh... als je UNIQUE aangeeft word er gecontroleerd op dubbele waarden, dit is echter geen index..

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• 4Real
  • Laatst online: 14-09-2024
Wat is dat index eigenlijk ? :?

Verwijderd

Nee, dat zijn drie verschillende dingen waarbij allemaal een index wordt gebruikt. Het zijn niet drie verschillende indexen.
yeaps...sorry. my mistake :)
Pagina: 1