netwerk werkt niet meer na veranderen pc namen

Pagina: 1
Acties:

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik heb de search uiteraard al gebruikt, maar nix gevonden.

Hier het probleem:

Ik probeer een netwerkje op te zetten voor een kennis, met 2 pc's via een cross-cable. Op beide pc's draait win98se.

PC A is als volgt ingesteld:

IP adres: 192.168.0.1
Subnetmasker: 255.255.255.0
Werkgroep: WORKGROUP
Bestands en printerdeling ingeschakeld; zowel de printer als beide partities van de hd geshared.
Inloggen met Client voor microsoft netwerken.

PC B is als volgt ingesteld:

IP adres: 192.168.0.2
Subnetmasker: 255.255.255.0
Werkgroep: WORKGROUP
Bestandsdeling ingeschakeld; beide partities van de hd geshared
Inloggen met Client voor microsoft netwerken.

Ik kan vanaf PC A zowel PC A als PC B zien, maar PC B kan ik niet bereiken, ook niet pingen.
Vanaf PC B kan ik alleen PC B zien, maar PC A kan ik wel pingen, kan ik ook bereiken als ik het netwerkpad intik, printen van PC B naar de printer op PC A lukt ook. Ook kan ik gewoon bestanden kopieren van PC A naar PC B, vanaf PC B.
Vanaf PC A kan ik wel het netwerk doorzoeken en de "WORKGROUP" zien, vanaf PC B lukt dat niet. Op PC B krijg ik dan de veelzeggende foutmelding "kan het netwerk niet doorzoeken, bla bla bla, probeer de nutteloze probleemoplosser"

Maar nu komt het echt leuke: Het werkte wel, ik heb daarna alleen de naampjes van de PC's verandert om het wat duidelijker te maken en sindsdien werkt het dus niet meer. :?

[ Voor 12% gewijzigd door Gaius op 12-02-2003 14:47 ]

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-08 16:52

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Heb je de pc's al gereboot sinds je de namen veranderd hebt?

• Gaius
  • Niet online
Uiteraard.

Verwijderd

Als je de namen van de pc's veranderd dan klopt de structuur in het netwerk niet meer. Daar staan namenlijk alle namen nog in en dat levert onberijkbare pc op in het netwerk. Probeer eerst eens opnieuw PC B bij PC A aan te melden. Als dat niet werkt gooi je de Netwerken van beide PC's weg en stel je alles opnieuw in, dat werkt altijd:-). En zoveel werk is dat ook niet binnen 10 min ben je klaar!

Veel succes ermee!!

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2003 14:51 ]

• Gaius
  • Niet online
Probeer eerst eens opnieuw PC B bij PC A aan te melden.
Hoe doe ik dat? En daarnaast, dan zou ik PC B toch nog steeds moeten kunnen pingen?

Alles opnieuw instellen heb ik al gedaan, maar dat verandert niets aan de situatie.
Ik snap ut niet meer. :?

• Gaius
  • Niet online
Ik snap ut weer. :)

Blijkbaar heeft een niet opgestarte zonealarm ook nog wat te vertellen. :(
Hoewel ik dat dus niet snap. :?

Maar ach, het netwerk werkt net, dus ik ben weer een beetje blij. Nu dat ICS nog werkend krijgen. -> faq :)
Pagina: 1