Toon posts:

Van Quarkxpress xml naar cd rom

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik moet van een jaarverslag in Quarkexpress een cd rom maken en ben op zoek naar de best mogelijke oplossing.
We hebben met Quark een XML export gedaan, maar nu is het probleem dat die cdrom offline moet gebruikt worden voor oa Netscape 4 gebruikers, dus een conversie gebruikmakend van XSLT lijkt me niet aangewezen.
Het beste lijkt me om de XML om te zetten naar plain old html, de vraag is nu of hier tools voor bestaan?

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-08 22:18

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

http://www.google.nl/sear...t&ie=ISO-8859-1&hl=nl&lr=

Voila, 3e hit...
waarom bak je eigenlijk een html bestand met QuarkXpress, je kunt het toch ook als PDF wegschrijven (als je acrobat niet hebt, er zijn ook gratis pdf printtools...) Dat is ook ' door te bladeren'?

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Dark Blue schreef op 12 February 2003 @ 14:39:
http://www.google.nl/sear...t&ie=ISO-8859-1&hl=nl&lr=

Voila, 3e hit...
waarom bak je eigenlijk een html bestand met QuarkXpress, je kunt het toch ook als PDF wegschrijven (als je acrobat niet hebt, er zijn ook gratis pdf printtools...) Dat is ook ' door te bladeren'?
ben ik het helemaal mee eens, PDF ownage op allerlei vlakken :)

* HunterPro wil niet meer zonder :P

• Willem
  • Laatst online: 16:53
Lijkt me nou niet geweldig om op een CDROM PDFjes te gaan zitten bekijken... :)

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

Verwijderd

Topicstarter
er komt idd een pdf op de cdrom, maar daarnaast willen ze ook een website (offline weliswaar), met een compleet andere layout als het quarkdocument, ik kan ook 300 pagina's copy pasten, maar was aant zien of er geen mogelijkheden waren met XML

• Willem
  • Laatst online: 16:53
Een hele smerige -en niet echt serieus bedoelde- optie is exporteren naar .EPS vanuit Quark en in Illustrator Saven for Web ;) :P

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• Dark Blue
  • Laatst online: 23-08 22:18

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Verwijderd schreef op 12 februari 2003 @ 14:58:
er komt idd een pdf op de cdrom, maar daarnaast willen ze ook een website (offline weliswaar), met een compleet andere layout als het quarkdocument, ik kan ook 300 pagina's copy pasten, maar was aant zien of er geen mogelijkheden waren met XML
...dus wat je wilt is alle content uit het QuarkXpress bestand hebben, dat 'tig pagina's groot is, zodat je het in een nieuwe, anders vormgegeven website kunt gieten? Want ik zie je doel niet echt, als je zegt dat je je Quarkbestand om wil zetten naar een website, maar die moet naderhand nog wel even een compleet andere layout krijgen.
300 pagina's, zo om en nabij... hmm, dat is idd rotwerk, maar het enige wat je dus kunt doen is met een editor als EditPlus ofzo alle code uit de xml bestanden gaan strippen, en dan die stukken plain tekst weer in je nieuwe website gaan plaatsen.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Verwijderd

offline en door NS4?!!

Dan kan je de het on the fly werken met xml wel vergeten, maar daar was je zelf al achter.

Je kunt (is het makkelijkste denk ik) een asp script schrijven, dat ff op een server neergooien, die vist alle data uit de xml, plakt dat in een template, en je kunt de pagina volautomatisch laten saven, waarna je de volgende pagina doet...

kost je al met al 1 a 2 uur als je er redelijk ervaren in bent, heb je echt geen idee waar ik het over heb?! Niet aan beginnen want dan gaat het kopieren en plakken waarschijnlijk een stuk sneller...
Pagina: 1