Toon posts:

[WinXP] Recovery CD geeft aan: niet voor deze computer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik had last van een weird virus, die zodanig veel schade heeft aangericht dat de optie "Format c: [enter]" met mooie grote gulden letters aan mijn horizon verscheen. Wanneer ik echter vanaf mijn recovery cd boot, weet deze me te melden dat ik opnieuw moet booten want dat hij (de recovery-cd) niet voor deze computer is. Dat het leuk is om eindelijk een cd met identiteitsproblemen tegen te komen, hij is namelijk volledig legaal en wel degelijk voor deze computer, weegt m.i. niet op tegen de mogelijke consequenties.

Hoe kan ik dit verhelpen???

Als ik boot vanaf floppy en dan formateer, is er een kans dat mijn cd zich dan wel schikt in de door mij opgelegde rol of is dat een onverstandig idee.

BVD

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:30

SmartDoDo

Woeptiedoe

Heb je al eens met de fabrikant van je PC contact opgenomen? Dat lijkt me een logische 1e stap. Ik neem aan dat zij je precies kunnen vertellen wat je in deze situatie zou moeten doen.

Om welk merk gaat het hier trouwens?

Verwijderd

Topicstarter
ja dat is inderdaad het eerste wat ik wilde doen, maar nettorama heeft dat uitbesteed aan één of ander bedrijf en de papieren waarop het hoe en waar precies opstaan (o.a. contract nr.) heb ik op dit moment niet hier (wel op een ander adres, dus dan kan ik morgen de nodige stappen ondernemen).

Ik dacht wellicht dat iemand weet dat het verholpen is als je formateerd, dan ben ik meteen van het gelazer af. :) maar ik vond ook al niet wat ik zocht in de Gotsearch of bij windows dus eigenlijk was de hoop wel redelijk ijdel.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het maakt vaak voor recovery cds niet uit of de hdd wel of niet geformateerd is, maar kijkt naar andere dingen (codes in sector 0 op de hdd, in de DMI van de bios en dat soort dingen)

Verwijderd

Terw_Dan schreef op 12 February 2003 @ 16:03:
Het maakt vaak voor recovery cds niet uit of de hdd wel of niet geformateerd is, maar kijkt naar andere dingen (codes in sector 0 op de hdd, in de DMI van de bios en dat soort dingen)
bij een aldi pc gaat het wel om de inhoud van de hd:
http://www.supermarktcomputer.de/news/messages/163.html
Anleitung, wie man das Windows von einem Aldi-Rechner mit Recovery-CD auf einem x-beliebigen anderen Rechner installieren kann...
Verfasst am 09. April 2001 um: 11:06:10:

Die in den neueren Aktionen von Aldi beigelegte Betriebsystem-CD kann nicht mehr wie früher benutzt werden, um Windows auf einem anderen Mainboard zu installieren.

Das ist ein ziemlich aggressiver Schutz gegen Raubkopien und Mehrfachnutzung einer Lizenz. Der Schutz ist so stark, dass z.B. ein Austausch der Hauptplatine eine Neuinstallation des Betriebssystems unmöglich macht.

Bei den Aldi-Rechnern gibt es zum Glück einen einfachen Weg, diesen Missstand zu umgehen.

Kurzanleitung:

a) Man brennt sich das Verzeichnis D:\CABS von der Festplatte auf eine CD
b) Dann startet man den neuzuinstallierenden Rechner von Diskette mit CD-Rom-Unterstützung.
c) Sodann wechselt man ins CD-Rom-Verzeichnis: „D:“ (D: oder entsprechend)
d) Und wechselt dann in das CABS-Verzeichnis „CD CABS“
e) Schließlich braucht man nur noch „SETUP“ einzutippen.

Wenn man den Weg wie oben beschrieben beschreitet, kann das Betriebsystem auch nach Tausch der Hauptplatine wieder im Aldi-Rechner installiert werden.

ACHTUNG: Dies soll keine Anleitung für Raubkopien oder Mehrfachnutzung der Software sein! Der Autor trägt keinerlei Haftung für missbräuchliche Nutzung!

Robs__ (webmaster@supermarktcomputer.de)
edit: naja, niet helemaal, maar het gaat om het principe

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2003 16:07 ]