Hallo,
Onderstaand probleem is van toepassing op de volgende hardware
-ASUS A7V333 + Sound
-AMD XP 2100+
-512 MB Dane Elec
-Geforce4 TI 4200 64 Mb
-Viking middletower 300 watt
-Ilyama 15 TFT op de 'normale' vga aansluiting
De pc werkt nagenoeg perfect. Geen vastlopers en de zwaarste spellen en programma's kunnen nachten draaien.
Helaas is er 1 probleempje. Wanneer de pc een nachtje uit heeft gestaan gaat deze niet meer 'aan' (dwz, wel gezoem van fan's en hd's, maar geen beeld) IPV daarvoor hoor ik door de speakers "CPU TEST FAILURE".
Wanneer ik het knoopcelletje van het moederbord 10 minuutjes loshaal, dan werkt de pc weer! Zodra de pc weer een nachtje uit staat begint het verhaal weer opnieuw... Ik heb nagenoeg alles geprobeerd.
-Kaal systeem met alleen HD + VGA + MEM
-Geheugen in ander slot
-BIOS update naar 1016
-PCI kaarten wisselen/verwijderen
-ALLE mogelijke bios-instellingen veranderen
-CPU opnieuw plaaten
-Randapparatuur zoals USB tijdelijk de-activeren
-CPU onderklokken
-PC op uitschakelbare stekkerdoos aansluiten
-PC direct in stopcontact stoppen
-Geheugen onderklokken
-Voltages en temperaturen controleren
-Andere videokaart proberen
-Videokaart in andere pc proberen
-Bios knoopcel vervangen door nieuwe (de 'oude' gaf 3.07 volt)
-Diverse voltages 1 stapje verhogen/verlagen
-Geheugen testen
-CPU handmatig op juiste snelheid zetten
-WinXP installeren
-Win2K installeren
Geen enkele optie (behalve eentje) schijnt iets aan het probleem te veranderen. Het handmatig instellen van de CPU-snelheid + volt op de juiste waarden, stelt het probleem iets uit. Nu gaat de pc na 3 a 4 dagen opeens niet meer aan ipv na elke nacht. Na de knoopcel eventjes los te hebben gehaald gaat de pc weer aan.

Nou ben ik echt niet voor 1 gat te vangen, maar ik moet toegeven dat ik het nu echt niet meer weer... Moederbord 'stuk'? Voeding 'defect' ??? Bios vreemd?
Onderstaand probleem is van toepassing op de volgende hardware
-ASUS A7V333 + Sound
-AMD XP 2100+
-512 MB Dane Elec
-Geforce4 TI 4200 64 Mb
-Viking middletower 300 watt
-Ilyama 15 TFT op de 'normale' vga aansluiting
De pc werkt nagenoeg perfect. Geen vastlopers en de zwaarste spellen en programma's kunnen nachten draaien.
Helaas is er 1 probleempje. Wanneer de pc een nachtje uit heeft gestaan gaat deze niet meer 'aan' (dwz, wel gezoem van fan's en hd's, maar geen beeld) IPV daarvoor hoor ik door de speakers "CPU TEST FAILURE".
Wanneer ik het knoopcelletje van het moederbord 10 minuutjes loshaal, dan werkt de pc weer! Zodra de pc weer een nachtje uit staat begint het verhaal weer opnieuw... Ik heb nagenoeg alles geprobeerd.
-Kaal systeem met alleen HD + VGA + MEM
-Geheugen in ander slot
-BIOS update naar 1016
-PCI kaarten wisselen/verwijderen
-ALLE mogelijke bios-instellingen veranderen
-CPU opnieuw plaaten
-Randapparatuur zoals USB tijdelijk de-activeren
-CPU onderklokken
-PC op uitschakelbare stekkerdoos aansluiten
-PC direct in stopcontact stoppen
-Geheugen onderklokken
-Voltages en temperaturen controleren
-Andere videokaart proberen
-Videokaart in andere pc proberen
-Bios knoopcel vervangen door nieuwe (de 'oude' gaf 3.07 volt)
-Diverse voltages 1 stapje verhogen/verlagen
-Geheugen testen
-CPU handmatig op juiste snelheid zetten
-WinXP installeren
-Win2K installeren
Geen enkele optie (behalve eentje) schijnt iets aan het probleem te veranderen. Het handmatig instellen van de CPU-snelheid + volt op de juiste waarden, stelt het probleem iets uit. Nu gaat de pc na 3 a 4 dagen opeens niet meer aan ipv na elke nacht. Na de knoopcel eventjes los te hebben gehaald gaat de pc weer aan.
Nou ben ik echt niet voor 1 gat te vangen, maar ik moet toegeven dat ik het nu echt niet meer weer... Moederbord 'stuk'? Voeding 'defect' ??? Bios vreemd?
AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec