Mijn baas is van plan de printer op ongeveer 12 meter afstand van de computer te plaatsen. Hiervoor is ca. 18 meter kabel nodig. Nu wou ik vragen of er misschien speciale printerkabels daarvoor zijn, of zou het kunnen lukken met een gewone printerkabel? Het is natuurlijk niet prettig als de printer het daarna niet meer goed doet (errors vanwege zo'n lange kabel).
Verwijderd
Hoe dat zo? Wil je bij de buren printen?
Nee zonder gein. Voor printerkabel geldt hoe korter hoe beter. Standaard zijn deze dingen 1,8 meter, maar echt langer als 3 meter kan je dacht ik maar beter niet aan beginnen; dan gaan ze soms wel eens een B-tje vaag doen. (Spreek wel degelijk uit ervaring)
Nee zonder gein. Voor printerkabel geldt hoe korter hoe beter. Standaard zijn deze dingen 1,8 meter, maar echt langer als 3 meter kan je dacht ik maar beter niet aan beginnen; dan gaan ze soms wel eens een B-tje vaag doen. (Spreek wel degelijk uit ervaring)
nee, er is geen netwerk. Het gaat om 1 losse pc. Is er dan geen mogelijkheid (bv. kabels die daarvoor gemaakt zijn) om dit probleem op te lossen?
Bvd
Bvd
Lange printerkabels geeft inderdaad snel errors. Daarom hebben ze voor zakelijke toepassingen printers met ingebouwde LAN-faciliteiten. Dan kan je hem met UTP aansluiten en dat mag weer 100 meter zijn 
Beetje onzinnig om een printer via parallelle poort op 18 meter afstand aan te sturen. Gebruik dan een extra PC of verplaats de printer ofzo...
Beetje onzinnig om een printer via parallelle poort op 18 meter afstand aan te sturen. Gebruik dan een extra PC of verplaats de printer ofzo...
Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD
Verwijderd
De printerkabel hier in ons studentenhuis is 15 meter lang en dat geeft nooit problemen.....
Heb zelf ervaring met max 5 meter zonder problemen. Echter alleen als je 1 stuk kabel hebt. Ga je verschillende kabels aan elkaar "binden", al dan niet met gender changers, dan verlies je teveel signaal om succesvol te printen.
Hangt ook af van het merk kabel denk ik.
Hangt ook af van het merk kabel denk ik.
Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024
Verwijderd
En er zijn ook ongetwijfeld printer extenders te krijgen waardoor je hem 100 meter weg kan zetten.
zoek maar eens bij conrad of zo
zoek maar eens bij conrad of zo
Ik heb hier ook een printer kabel liggen van 10 meter.......printer staat bij een andere computer in andere kamer. Ik heb nooit problemen, kon die kabel zo kopen.
Dsu geen problemen hier!!!
Dsu geen problemen hier!!!
The "real" Champ will always be The Champ
ik zou het eerst maar gewoon proberen met een verlengde kabel. geeft het geen problemen, mooi. geeft het wel problemen dan kan je altijd nog na gaan denken over printen via het netwerk.
Verwijderd
je het toch ook van die usb kabels die je op een printerpoort kan aansluiten... misschien is dat wat. Volgens mij mag eens usb kabel wel langer zijn namelijk
Printerkabel mag max 10m. (ieee norm), langer werkt soms, maar lang niet altijd, hangt v/d kwaliteit v/d kabel af en de storingen in het pand. Je kan een line extender aanschaffen, loopt dan via een telefoonkabel, (twee speciale kastjes, 1 voor LPT 1 voor printer) en dan kan je tot 100m gaan (ook afhankelijk van storing).
Suc6
Suc6
I play my enemies like a game of chess...
Ik heb een kabel ligge van ruim 30 meter, nooit problemen mee gehad, USB kan je trouwens niet zo goed verlengen, ik heb 5 meter USB geprobeerd, maar toen deed ie t nie.
Verwijderd
Mijn printerkabel is 17 meter zonder problemen (incl switchbox), moet wel zeggen dat deze afgeschermd is.
HP printers (in ieder geval de 6MP's) hebben twee verschillenden parallelle poorten. De ene is geschikt voor normale centronics stekkers en de andere lijkt meer op een scsi aansluiting. Aan de laatste kun je kabels hangen van zo'n 15 meter. Ook kun je op die manier twee PC's aan een printer hangen.
Geen beurs, geen tempo
bedankt allemaal :)!
We gaan het gewoon proberen met een lange kabel...
We gaan het gewoon proberen met een lange kabel...
Pagina: 1