Ik heb gehoord dat de volcano 7+ redelijk wat lawaai maakt. Nu heb ik me aangemeld bij een IA en daar hebben ze een redelijke collectie papst fannetjes. Aangezien mijn volcano 7+ koeler pas vrijdag komt (ook de laatste betaaldag van de IA) weet ik niet welk fannetje ik moet hebben. Heeft iemand misschien de maten van het fannetje van de volcano 7+ koeler? dus iets van 60x60x25 (lxbxh)
ok let op:

hij moet er dus haast wel invallen dus vandaar dat ik de maten zoek
Het is idd een 70mm fan en die kun je volgens mij niet echt makkelijk krijgen. Ik heb de koeler ook gehad en vond het maar een waardeloos ding. Ik ben terug gegaan naar de Volcano7.
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
ok dus een 70x70 fannetje? hmmmz die zie je idd niet veel maar waarom is het een waardeloos ding dan?Smarron schreef op 12 februari 2003 @ 14:19:
[...]
Het is idd een 70mm fan en die kun je volgens mij niet echt makkelijk krijgen. Ik heb de koeler ook gehad en vond het maar een waardeloos ding. Ik ben terug gegaan naar de Volcano7.
Ik heb ook die volcano 7+
en ik vind 't een masterlijke cooler.
hij houd m'n xp2200+ op 35C op 4800RPM
38C op 3000RPM en 32C op 6000RPM
niet lawaaierig? ik hoorde veel mensen klagen over de lawaai... daarom het idee van een papst fannetjeApplePie schreef op 12 February 2003 @ 14:29:
Ik heb ook die volcano 7+
Ik had daarvoor een Volcano 7non plus. Ik dacht dus een upgrade te doen, maar ik vind hem tegenvallen:savale schreef op 12 februari 2003 @ 14:22:
ok dus een 70x70 fannetje? hmmmz die zie je idd niet veel maar waarom is het een waardeloos ding dan?
- Hij maakt veel meer geluid, zelfs op de laagste stand!
- Hij koelt misschien 1 a 2 graden beter dan de Volcano7, oftewel verwaarloosbaar. Dit gemeten op de laagste stand van de V7+. Ik wil namelijk zo weinig mogelijk herrie.
Waardeloos is misschien wat hard gezegd, hij doet immers goed zijn werk, maar ik vind het geen upgrade vanaf een V7.
En dat gaat dus niet, voor zover ik weet heeft Papst geen 70mm fans in de gewone verkoop. Ik heb dus wel een Papst op mijn V7 koelblok gezet en de temps blijven laag, check me sig.savale schreef op 12 februari 2003 @ 14:33:
[...]
niet lawaaierig? ik hoorde veel mensen klagen over de lawaai... daarom het idee van een papst fannetje
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
lol laten ze nu net de volcano 7+ niet op voorraad hebben welke fan zal ik dan kiezen? (liefst eentje met 80x80 fan
ik zit nu te denken aan zo een waaier fannetje en eigenlijk aan de 3100 gold van zalman de processor is een amd xp 2100+ (misschien een klein beetje overklok) is dit wel te doen? of raden jullie een andere aan: moet verkrijgbaar zijn bij http://www.sallandautomatisering.nl
Verwijderd
Als je niet gaat oc'en zal ik al helemaal geen Volcano 7+ bestellen maar eerder een wat stillere cooler zoals idd de zalman of gewoon een ander met een papst fan erop , die zalman staat trouwens wel heel erg cool in je case(mijn neefje heeft er ook 1).
Ik zelf heb een Volcano 9+ , voluit maakt die behoorlijk wat geluid maar in de laagste stand waarin jij zo'n cooler waarschijnlijk laat draaien is die wel behoorlijk stil.
Ik zelf heb een Volcano 9+ , voluit maakt die behoorlijk wat geluid maar in de laagste stand waarin jij zo'n cooler waarschijnlijk laat draaien is die wel behoorlijk stil.
Ik ga voor de waaier 6000cu van zalman denk ik...alleen wil ik misschien een kleine overklok gaan doen maar dit valt misschien wel op te vangen met een wat krachtigere fan?
Ach op low maakt het ding net iets meer lawaai dan m'n Intel boxed van m'n celly 1200
. Maar hij koelt wel een stuk beter.
tvw
er komt een zalman 6000 cu in zo een waaier maar ik zit er dan nog aan te denken die constructie te gaan vervangen door een enermax 120mm die gemonteerd zit in me raampje...of is die afstand dan te groot (10 a 15 cm)? Verder zitten er 2 80mm enermax fannetjes in voor de case koeling...
Verwijderd
Je kan het proberen, Ik zag laatst een plexicase daarvan zat er een 120mm in de zeikant die de ribben van dat koelblok koeldesavale schreef op 12 February 2003 @ 22:08:
er komt een zalman 6000 cu in zo een waaier maar ik zit er dan nog aan te denken die constructie te gaan vervangen door een enermax 120mm die gemonteerd zit in me raampje...of is die afstand dan te groot (10 a 15 cm)? Verder zitten er 2 80mm enermax fannetjes in voor de case koeling...
als het niet goed koelt probeer ik een airduct of anders zet ik de fan wat naar achteren door wat leuks te knutselenVerwijderd schreef op 12 februari 2003 @ 22:30:
[...]
Je kan het proberen, Ik zag laatst een plexicase daarvan zat er een 120mm in de zeikant die de ribben van dat koelblok koelde
Pagina: 1