Toon posts:

Marantz DV-6200 sh*tplayer ??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo forumummers.

Al enige tijd ben ik in bezit van een DV-6200 van Marantz. Ik meende daarmee dus een goed apparaat gekocht te hebben, maar maak er de meest maffe dingen met mee en ik ben benieuwd of ik de enige ben met die ervaringen.

Om wat zaken te noemen;

- DVD's starten soms wel, soms niet
- Switchen van Mpeg stream geeft na de switch geen geluid meer
- Compatibiliteit met CD-R en CD-RW is ver te zoeken ondanks dat dit wel ondersteund zou zijn...
- CD-R cd's starten niet op juiste punt, soms 2 a 3 sec's in het nummer pas.
- Skippen van nummers op CD-R duurt erg lang
- MP3 Weergave laat wel lijst zien, maar speelt soms niet af.

Dit soort geklier. Ik word er gek van.... 8)7

Op aanraden van mijn leverancier ding maar ( weer ) terug naar Marantz. Is net 4 maanden geleden voorzien van nieuw binnenwerk ( zegt men ).
Als tijdelijke vervanging voor audio cd's een normale player mee, de 7200 geloof ik ...nou die zou dus ook CD-R spelen ! NOT :(
Ook deze heeft problemen met CD-R weergave, de enige snelheid opname snelheid die ondersteund wordt is ssn SINGLE-SPEED recording, d.w.z als ik op single speed een cd-tje opneem dan lust ie em, anders niet.Wie neemt er tegenwoordig nou nog een cd-tje op , op single-speed ??? Niemand toch ??:O

Vaag allemaal....dus de vraag rest...ben ik de enige met dit gezever ??

Greetz,

Peter

• Mirickle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:01
Ik was paar weken terug bij Stassen in Venlo om speakers te luisteren, toevallig op een 6200. Inlezen van cd's ging niet lekker, en het apparaat is zelfs totaal vastgelopen (stroom moest eraf, verder deed `ie niks meer).

Dus ja :)

• Boekster
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-04 17:18

Boekster

Naimoholic

Ik heb em ook, maar ben er over het algemeen erg tevreden over :) .

Hij doet inderdaad wat lang over het inlezen van CD's, met name de CD-R's. Waarschijnlijk omdat hij ook moet checken of het geen MP3 CD is. En hij begint niet 2 a 3 seconden in het nummer bij mij hoor? En dat van MP3 is bekend. Ook dat je maar 1 nummer per keer af kan spelen. Dat is inderdaad gewoon vaag, maar ik stoor me er niet aan. Ik gebruik het niet :) . Maar ik kan me voorstellen dat het niet is wat je ervan had verwacht.

Music Addicted

Verwijderd

Kan het ook aan de kwaliteit van je CD-R's liggen ?

Verwijderd

Dat lang laden van cd's/cd-r/cd-rw is redelijk normaal bij Marantz DVD-spelers. Had dit ook bij Marantz nagevraagd, en was een normaal gegeven. Inlezen duurt circa 2 a 3 sec gemiddeld. Verder heb ik geen van de verdere problemen ondervonden. Alleen moet ik wel zeggen dat de lens van de DVD-speler ontzettend gevoelig is. Er hoeft maar een miniscuul klein krasje of haartje op te zitten, of de speler begint al vreemde gebroken video-signalen te geven op het scherm.

• Gerritjuh
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:47
Ik heb hem ook, heb er eigenlijk niet zo heel veel problemen mee. Heb overigens wel een keer via de dealer een firmware update op los gelaten. Het langzaam opstarten is een feit, zoals hierboven ook al stond.

"If it ain't broke, don't fix it!"

Verwijderd

Topicstarter
Nou inderdaad, ik heb dus ook een hele goedkope taiwainese dvd speler en die vreet echt ALLES, prop het er maar in en hij speelt het wel. Skippen in 0-sec's flat etc, etc. Gewoon uit de kunst, maar de Marantz die ruim 4 x duurder is geweest kan dat allemaal niet.

De enige player die ik ooit van Marantz heb kunnen testen die goed was, was er een bij de dealer, een uit de Premium lijn, ergo nog duurder dus.

Ik vind het een beetje bezopen dat de eerste de beste pruts-fabrikant van nu een beter compatibele player op de markt kn zetten dan Marantz. Bij Marantz wordt ik nagenoeg verplicht om een player van 1500 euro of meer te kopen als ik een beetje performance wil hebben. *Dat* is mijn grootste ergernis.

Grtx,

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 februari 2003 @ 14:31:
Kan het ook aan de kwaliteit van je CD-R's liggen ?
Ik heb meerdere merken CD-R gebruikt, SONY, MAXELL, MEMOREX, ETC...
Ook heb ik meerdere recorders getest ( Lite-On, Yamaha, Plextor )
Daarnaast meerdere opnamesnelheden getest...

Allen de voorgenoemde resultaten...:(

Gtx,

Peter

Verwijderd

Topicstarter
Boekster schreef op 12 February 2003 @ 14:08:
Ik heb em ook, maar ben er over het algemeen erg tevreden over :) .

Hij doet inderdaad wat lang over het inlezen van CD's, met name de CD-R's. Waarschijnlijk omdat hij ook moet checken of het geen MP3 CD is. En hij begint niet 2 a 3 seconden in het nummer bij mij hoor? En dat van MP3 is bekend. Ook dat je maar 1 nummer per keer af kan spelen. Dat is inderdaad gewoon vaag, maar ik stoor me er niet aan. Ik gebruik het niet :) . Maar ik kan me voorstellen dat het niet is wat je ervan had verwacht.
Hmm, het taggen van de af te spelen tracks in MP3 lukt mij dan weer wel. Vaag!
Maar die 2 a 3 sec's is irri....als ie dat doet en ik toets de |< knop dan begint ie daarna opeens *wel* op het juiste nummer ( het begin dus ), maar kloppen doet het niet.

Ik ben benieuwd wat Marantz er nu weer aan gaat doen...

Grtx,

Peter

• Kosh66
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:08
Kijk eens bij http://www.dvdrhelp.com/dvdplayers.php en vul eens de naam van de speler in.

Meestal is er een lijstje te zien van wat er allemaal is ondervonden met de player en hoe ie presteerd.

Suc6

Verwijderd

Topicstarter
Kosh66 schreef op 13 February 2003 @ 09:55:
Kijk eens bij http://www.dvdrhelp.com/dvdplayers.php en vul eens de naam van de speler in.

Meestal is er een lijstje te zien van wat er allemaal is ondervonden met de player en hoe ie presteerd.

Suc6
Thanx, maar daar zie ik niets wat ik nog niet wist uit eigen ervaring :/

Oh en ter aanvulling DVD-MP3 lust ie ook niet als het meer dan 99 files zijn en doorgaans staan er op een DVD wel veel meer.

grtx,

Peter

• Boekster
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-04 17:18

Boekster

Naimoholic

Verwijderd schreef op 13 February 2003 @ 09:47:
[...]

Hmm, het taggen van de af te spelen tracks in MP3 lukt mij dan weer wel. Vaag!
Maar die 2 a 3 sec's is irri....als ie dat doet en ik toets de |< knop dan begint ie daarna opeens *wel* op het juiste nummer ( het begin dus ), maar kloppen doet het niet.

Ik ben benieuwd wat Marantz er nu weer aan gaat doen...

Grtx,

Peter
Je hoeft niet elke keer te groeten hoor :) . We nemen hier op het forum aan dat we dat standaard doen ;) .

Maar met taggen neem ik aan dat je een playlist maken bedoelt? Want bij andere spelers gaat ie gewoon door. M'n Sony doet dat in ieder geval wel zonder problemen.

Music Addicted

Pagina: 1