Frustratie door modding?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-09 19:00

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Middag..

Valt het jullie ook op dat er de laatste tijd erg streng gemod word? Ik raak er als het ware gefrustreerd door.

Als je post niet enorm inzichtvol is, of als er geen grote bandbreedteberekeningen in voorkomen, of als het geen lang verhaal is over economie, wordt hij gelijk als "overbodig" naar beneden gemod.

Het modsysteem is op zich een erg goede zaak, maar ik vind dat het op deze manier de slechte kant op gaat.

Wat vinden jullie?

[ Voor 18% gewijzigd door Steve op 12-02-2003 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Over welke posts heb je het? Als je er links bij geeft wordt het duidelijker waarover je praat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:17

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Er bestaat een groot onderling verschil tussen sommige draadjes, in het draadje over de Israelische Intel-fabriek staat inderdaad 90% van de reacties op 0:offtopic/overbodig.
eerlijk gezegd valt daar weinig op af te dingen, het niveau van de reacties daar verdient die score ook.

In sommige andere draadjes kan ik de ene of andere maal wel met je instemmen, soms staat alles net een puntje te laag, ontopic, weinig toevoegende reacties die echter niet direct overbodig zijn staan dan onterecht op 0 (horen toch echt op 1).
Ik vermoed dat het upmodden van zo'n weinig hooggrijpende reactie de modder weinig eer brengt, maar dit moet toch echt gedaan worden.

In effect betreft het daar vaak reacties die 1 punt te laag staan, en iedere mod kan dit dus aanpassen en klagen resulteert in de opmerking: 'wat doe je er zelf aan?'

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Ik had het over de modding in het algemeen, niet over een specifieke post ofzo..

Ik neem het eerste beste voorbeeld, nl. deze: nieuws: Futuremark lanceert 3DMark03. Zet even het niveau op 0 en ga eens lezen.. Een heleboel reacties die toch redelijk nuttig zijn, maar gewoon als overbodig gemod worden, of als 'overgewaardeerd' gemod worden nog vóór er een tag aan gegeven is.

Dat zie ik dus erg veel de laatste tijd.

[ Voor 3% gewijzigd door Steve op 12-02-2003 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Het probleem is dat al die persoonlijke ervaringen als "ik haal zoveel punten" niet bar nuttig zijn en als overbodig worden gemod.
Ook iets als "wat gaat het downloaden weer langzaam" loopt niet over van nut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX
  • Laatst online: 25-08-2022

KeX

* KeX is het met * RM-rf eens. Ik en anderen hebben in het verleden al geroepen dat het standaardniveau van reacties één is en niet nul. Als je wil kun je elke post doodanalyseren en concluderen dat het overbodig is. Je moet echter niet te veel vanuit jezelf redeneren. Als je zoveel op de fp leest als de gemiddelde moddereter dan is een reactie al snel niet ter zaken doende. Het is verstandiger om met de bril van de gemiddelde user naar de reacties te kijken en te dirigeren naar leesniveaus van nul tot vier voor alle reacties, waarbij op nul slechts de echt slechte en off-topic reacties thuis horen. Leesniveau -1 laat ik voor het gemak even buiten beschouwing.

De discussie is al vaker gevoerd en naar verloop van tijd wordt er telkens toch weer strenger gemod zodat de discussie weer relavnt wordt. Het is en blijft de kunst om met streng en rechtvaardig modden toch niet slechts nullen enen en soms tweëen uit de delen. Niveau drie en vier zijn er niet voor niets. Al staan er van de andere kant weer vaak reacties onterecht op dat niveau. Op dat smalle evenwichtskoord dient TMF zich te begeven en als dat naar een kant doorslaat moeten we dat bijsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
En * Steve is het dan weer volledig met * KeX eens...

Maar ja, hoe moet je dat duidelijk maken aan de honderden/duizenden modders?

[ Voor 17% gewijzigd door Steve op 12-02-2003 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

Jupiler schreef op 12 February 2003 @ 14:40:

Maar ja, hoe moet je dat duidelijk maken aan de honderden/duizenden modders?
is dus simpelweg bijna niet mogelijk.... niveau 3 reacties zijn IMO schaars, 4 is slechts voor de superreacties... die er erg weinig zijn moet ik zeggen.... De meeste reacties zijn onbeargumenteerd, van laag niveau (let op!! in mijn ogen) of gewoon onzinnig.... Reacties die dit wel bevatten zijn in mijn visie 3 punten waard, en 4 is voor de echt uitmuntende reacties..

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

KeeZ schreef op 12 February 2003 @ 14:47:
[...]

is dus simpelweg bijna niet mogelijk.... niveau 3 reacties zijn IMO schaars, 4 is slechts voor de superreacties... die er erg weinig zijn moet ik zeggen.... De meeste reacties zijn onbeargumenteerd, van laag niveau (let op!! in mijn ogen) of gewoon onzinnig.... Reacties die dit wel bevatten zijn in mijn visie 3 punten waard, en 4 is voor de echt uitmuntende reacties..
Ik denk nog simpeler: Per zinvolle alinea een puntje, en met one- en twoliners kom je niet zo ver. Maar bij echt grote lappen tekst laat ik het toch maar aan anderen over die er meer verstand van hebben (hoop ik)

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-08 21:38
Ik heb nog eens keertje de Mod-FAq dorogenomen en zet 2+ niet meer zo snel op 3+ is gewoon onzinnig. Daarnaast is 10 keer dezelfde post gewoon dubbel of soms overbodig. FP wordt veelsteveel vervuild met onzinnige reacties.

Deze post is bestemd voor hen die een tegenwoordige tijd kunnen onderscheiden van een toekomstige halfvoorwaardelijke bepaalde subinverte plagiale aanvoegend intentioneel verleden tijd.
- Giphart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superdeboer
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

Superdeboer

Sa-weee-tah

prog-konijn schreef op 12 February 2003 @ 21:48:
Ik heb nog eens keertje de Mod-FAq dorogenomen en zet 2+ niet meer zo snel op 3+ is gewoon onzinnig. Daarnaast is 10 keer dezelfde post gewoon dubbel of soms overbodig. FP wordt veelsteveel vervuild met onzinnige reacties.
Helemaal mee eens... het modsysteem moet als ordeningssysteem fungeren. Als je over een half jaar een dergelijke nieuwsposting via een zoekmachine of iets dergelijks tegenkomt (als je serieus naar informatie op zoek bent) dan heb je nix aan onzinnige reacties... - Bij bijvoorbeeld een nieuwsitem over nVidia iemand die roept: ben ik blij dat ik een Ati heb!-
Als je later die postings doorleest, wil je even snel zinvolle reacties die hout snijden. Dáár is IMHO het modsysteem bij uitstek voor bedoeld: het uitrangeren van onzinreacties. NIET dus, het onder het maaiveld schoppen van reacties waar je het zelf niet mee eens bent!

En dat er streng wordt gemod... jah... als je zelf niet gereageerd hebt heb je altijd een +1 mogelijkheid. Als jij iemand van 0 op 1 helpt heb je grote kans dat er na je iemand is die net als jij de zin ervan in ziet en er eventueel nog een puntje bijpielt.
* Superdeboer blijft overigens nog steeds voorstander van het op de juiste waarde waarderen van werkelijk lollige opmerkingen.

When I write my code, only God and I know what it means. One week later, only God knows.
Hell yes it's a Cuban Cigar, but I'm not supporting their economy, I'm burning their fields.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-10 09:33

Beaves

Usque ad Finem

Ik heb weer een artikel wat in zijn geheel ondermod is IMO.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superdeboer
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

Superdeboer

Sa-weee-tah

Beaves schreef op 16 februari 2003 @ 20:27:
Ik heb weer een artikel wat in zijn geheel ondermod is IMO.
Ik heb het net doorgenomen...
Misschien is er als reactie op jouw reactie hier (is dat nog duidelijk? ;) ) wel even stevig omhoog gemod, want ik heb een paar dingen juist wat naar beneden gemod.

Dat verhaal over geile-sletjes en Brugeman werk ik zoiezo direct naar beneden. Dat is zulke goedkope lol zonder werkelijke relatie met het nieuwsitem.

Dan kom ik verderop zoiets tegen:
TCPA kan je best uitbeelden met microslave (geen flame richting MicroSoft).
Geen flame, wel een troll. Slecht leesbaar en slecht onderbouwd... en die gaat dus netjes van 2 naar 1 (meer kan ik niet doen).
Verder viel het wel mee zojuist... ik vond dat er niet veel dingen echt onterecht laag stonden.

Maar goed... inmiddels dus wel anderhalf uur later en getuige de mod-queue is er vrij actief gemod... ik denk dat je met de stand van dit moment wel redelijk tevreden kan zijn. Dus uw stem is gehoord :+

When I write my code, only God and I know what it means. One week later, only God knows.
Hell yes it's a Cuban Cigar, but I'm not supporting their economy, I'm burning their fields.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-10 09:33

Beaves

Usque ad Finem

super-de-boer schreef op 16 February 2003 @ 21:57:
[...]

Ik heb het net doorgenomen...
Misschien is er als reactie op jouw reactie hier (is dat nog duidelijk? ;) ) wel even stevig omhoog gemod, want ik heb een paar dingen juist wat naar beneden gemod.

Dat verhaal over geile-sletjes en Brugeman werk ik zoiezo direct naar beneden. Dat is zulke goedkope lol zonder werkelijke relatie met het nieuwsitem.

Dan kom ik verderop zoiets tegen:

[...]

Geen flame, wel een troll. Slecht leesbaar en slecht onderbouwd... en die gaat dus netjes van 2 naar 1 (meer kan ik niet doen).
Verder viel het wel mee zojuist... ik vond dat er niet veel dingen echt onterecht laag stonden.

Maar goed... inmiddels dus wel anderhalf uur later en getuige de mod-queue is er vrij actief gemod... ik denk dat je met de stand van dit moment wel redelijk tevreden kan zijn. Dus uw stem is gehoord :+
Ik ben blij dat mijn stem toch nog ergens gehoord word :P

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voorbeeldje, beide reacties op een vraag van iemand.

http://www.tweakers.net/r...n=Posting&ParentID=689667
Overbodig gewardeerd,waarom? ik kan begrijpen dat hij niet gemod zou worden, het is een simpel vraagje, kort antwoord, maar overbodig vond ik hem niet.

http://www.tweakers.net/r...n=Posting&ParentID=689673
Ik reageer op iemand die iets zegt waar ik het niet mee eens ben, zou eventueel nog een flamebait kunnen zijn, de bewoording is wat slecht gekozen, maar off-topic vond ik het eigenlijk niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX
  • Laatst online: 25-08-2022

KeX

Verwijderd schreef op 17 februari 2003 @ 11:52:
Voorbeeldje, beide reacties op een vraag van iemand.

http://www.tweakers.net/r...n=Posting&ParentID=689667
Overbodig gewardeerd,waarom? ik kan begrijpen dat hij niet gemod zou worden, het is een simpel vraagje, kort antwoord, maar overbodig vond ik hem niet.
Deze heeft hoogstwaarschijnlijk een overbodig gekregen omdat je op 24 januari antwoord op een vraag uit december die eigenlijk ook al in december min of meer door iemand anders beantwoord is.
http://www.tweakers.net/r...n=Posting&ParentID=689673
Ik reageer op iemand die iets zegt waar ik het niet mee eens ben, zou eventueel nog een flamebait kunnen zijn, de bewoording is wat slecht gekozen, maar off-topic vond ik het eigenlijk niet echt.
Ook absoluut geen flamebait. Lijkt offtopic, maar is dit niet omdat de koptelefoontjes deel uit maken van de speler. Gewoon een stndaard reactie op +1, deel van een discussie als het ware. Misschien wat achteraf geneuzel omdat het nieuwsitem al wat aan de oude kant was op het moment van het plaatsen van de reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cool thnx, had niet gezien dat er veel tijd verschil tussen zat
Pagina: 1