[USB] -> paralel verloop gezocht .

Pagina: 1
Acties:

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:09
ik heb hier een HP printer staan met alleen een USB b aansluiting .
nu heb ik een pc met WIN95 erop ( en dat ondersteund geen USB ) .

hoe krijg ik het voor elkaar om die pc toch te laten printen op die USB printers ?

ik heb al wel een verloopje gevonden en besteld , van USB naar parralel
maar die is net verkeerd om ( is van USB A male -> parralel C36 )

nu zoek ik dus een USB A female naar parralel DB25

ik heb al heel wat inmac / megasellers / conrad / ultra data / display gidsen zitten doorbladeren maar ik kan nix vinden .

iemand voor mij nog een tip om te gaan zoeken ?

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Kun je geen usb drivers downloaden? Op www.microsoft.com?
En conrad heeft wel zoiets daarnaast kunnen de meeste printers beide aan (parralel en USB).

[ Voor 45% gewijzigd door Eskimootje op 12-02-2003 13:44 ]

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Eskimootje schreef op 12 February 2003 @ 13:42:
En conrad heeft wel zoiets daarnaast kunnen de meeste printers beide aan (parralel en USB).
Windows 95 is een ramp met USB, ga er maar van uit dat je zoiets niet aan de praat krijgt. En niet elke printer heeft nog een parralel aansluiting, mijn HP 845C bijvoorbeeld ook niet.

Ik heb het trouwens zelf nog nooit gezien, dan kijk ik ook wel niet _zo_ veel in de Conrad catalogus. Als ik jou was zou ik eerder kijken naar een ander OS, Win95 is wel erg oud.

• talin
Eskimootje schreef op 12 February 2003 @ 13:42:
die USB verloop van Conrad heb ik hier voor me maar dan ben ik er nog niet .

er is ooit wel een USB suplement uitgebracht maar die werkt helaas niet met deze printer .
( is ook aardig instabiel na mijn ervaring )

ik zal het proberen met een paar plaatjes te verduidelijken :

dit is de kabel die bij de printer zit :
Afbeeldingslocatie: http://images.google.com/images?q=tbn:9WFSUaMPjAkC:www.bb-europe.com/assets/product_images/usb/usbambm.jpg

dit is de parralelle poort op de pc :
Afbeeldingslocatie: http://images.google.com/images?q=tbn:XWDMjeoSx0cC:www.dspglobal.com/adapt%2520db25%2520Right%2520angle.jpg

nu moet ik dus van USB male B ( printer )Afbeeldingslocatie: http://images.google.com/images?q=tbn:jCFWHWYRYBQC:www.heinex.dk/kabler/usb-b.jpg
naar parralele ingang pc Afbeeldingslocatie: http://images.google.com/images?q=tbn:XWDMjeoSx0cC:www.dspglobal.com/adapt%2520db25%2520Right%2520angle.jpg

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

• talin
Aikeleer schreef op 12 February 2003 @ 13:51:
[...]

Windows 95 is een ramp met USB, ga er maar van uit dat je zoiets niet aan de praat krijgt. En niet elke printer heeft nog een parralel aansluiting, mijn HP 845C bijvoorbeeld ook niet.
ik heb toch al eens een dure Canon camera aan de praat gekregen onder Win95 met USB , maar dit terzijden
Ik heb het trouwens zelf nog nooit gezien, dan kijk ik ook wel niet _zo_ veel in de Conrad catalogus. Als ik jou was zou ik eerder kijken naar een ander OS, Win95 is wel erg oud.
als ik een andere OS moet nemen gaat dat toch een paar miljoen euro kosten ( werk als sysadmin bij Kon AHOLD ) en daar draaien ze tot eind maart nog met Win95 daarna gaan we over op XP .

Verwijderd

een verloopstuk van usb naar parrallel bestaat niet, alleen andersom. de parallele poort is er simpelweg te langzaam voor, en volgens mij krijg je ook een voedingsprobleem (laatste weet ik niet zeker).

Verwijderd

kun je geen pci usb kaartje in de pc zetten die kosten ook niet zo veel 8)7

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 februari 2003 @ 14:13:
die werken niet onder w95. bij hoge uitzondering onder w95 osr2, maar als zo'n pci kaartje werkt, werken de gewone on board usb poorten ook wel

• rvanlooijen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06-2021
Verwijderd schreef op 12 februari 2003 @ 14:13:
Ja natuurlijk kan dat... nou t nog aan de praat zien te krijgen onder Win95 dus, geheid: no-go.

Win98 heeft niet _zo_ veel hogere systeemeisen dan 95, maar bied hiervoor wel stukken betere ondersteuning.

De enige optie lijkt mij: win98 upgrade, en een usb kaartje.

Een converter is in ieder geval geen optie, waarin in dit geval met name de snelheid voor een probleem zorgt. Andersom bestaat zoals gezegd wel, maar dat is eigelijk niet meer dan een USB - paralelle controller/poort.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:40

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Pardon? W95 snapt geen USB? D8 toch echt van wel.....

* The Eagle kijkt ff op zijn originele w95 cd:

Microsoft Windows 95 met USB ondersteuning 8)

Het moge duidelijk zijn dat de 1e versie van w95 USB nog niet snapte (was toen nog niet helemaal uit geloof ik) W95 OSR2 doet dat gewoon wel. Denk dus dat je ff een update oid moet doen. En anders ff bij microsoft kijken voor de goede drivers.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
En idd conrad heeft het niet, net even nieuwe catalogus bekeken.

Verwijderd

@ the eagle:

zei ik net ook al. ik heb trouwens wel eens gehoord (ben niet zeker) dat ms de usb ondersteuning download voor win95a inmiddels van zijn site heeft gehaald.

en zoals ik al zei: de usb ondersteuning van w95osr2 is niet echt geweldig (jahoor, ik spreek uit ervaring).

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2003 14:26 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

De USB ondersteuning van win95 houdt niet meer in dat hij je USB poorten installeert. Verder doet hij er helemaal niets mee.
Ik heb nog op geen enkele bak dat werkend gezien, dus ga er maar niet vanuit dat het ooit gaat lukken. (ook niet met OSR2.5)

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:03

Meneer aard

Porsche rulez!

The_Eagle schreef op 12 February 2003 @ 14:23:
Pardon? W95 snapt geen USB? D8 toch echt van wel.....

* Meneer aard kijkt ff op zijn originele w95 cd:

Microsoft Windows 95 met USB ondersteuning 8)

Het moge duidelijk zijn dat de 1e versie van w95 USB nog niet snapte (was toen nog niet helemaal uit geloof ik) W95 OSR2 doet dat gewoon wel. Denk dus dat je ff een update oid moet doen. En anders ff bij microsoft kijken voor de goede drivers.
win 95 ondersteund usb vanaf de gold version, eerdere versies van win 95 ondersteunen dit niet, meneer gates heeft dit verholpen door een patch uitgebracht die kun je downloaden bij de download center, niet de windows update. zal ff kijken of ik `m nog kan vinden.

update:
heb `m gevonden: USB donwload win 95

[ Voor 9% gewijzigd door Meneer aard op 12-02-2003 15:09 ]

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Verwijderd

Ook al is de usb patch gedownload, dan nog is onder windows 95 de usb ondersteuning nihil, bijna niks werkt ermee en wat er wel mee werkt hangt of wordt dan wel dan weer niet herkend. Ik spreek uit ervaring

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:22

mvds

Totally awesome!

Ehhm, je gaat dus wel nieuwe printers kopen, maar een nieuw OS is dan teveel moeite? Installeer op de PC('s) waar die printer op moet komen windows 98 en je bent klaar. Als dat niet mogelijk is hadden ze zorgvuldiger moeten zijn met het uitzoeken van de printer.
Pagina: 1