Javascript en IFRAME

Pagina: 1
Acties:

• Urk
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02:14
Ik heb een FRAMESET pagina. Links heb ik een menu dat is geinclude (ASP)
Daar staan links in die verwijzen naar een IFRAME in dezelfde pagina.

De onClick link voor die links is:
onClick="document.testframe.Main.location.href='http://www.mijndomain.nl'+top.session.getid.value+'&View=List'"

testframe is dus mijn IFRAME waarin de link moet worden uitgevoerd, in de IFRAME zit weer een FRAMESET met 2 frames (vandaar de .Main.location.)
top.session.getid.value haalt een soort ID op uit een hidden text field in een hidden frame van de parent frameset staat (de frameset die ik dus als eerst noemde)

Stel nou dat ik de links waar ik op klik ook in een IFRAME wil zetten (de reden ga ik niet uitleggen en is voor jullie ook niet boeiend) ;)

Ik heb gisteravond al een uur lopen prutsen maar krijg het niet voor elkaar.
Ik wil dus dat die links ook in een IFRAME staan, maar wat wordt de JavaScript onClick code dan?

Alle suggesties zijn welkom... _/-\o_ (Mijn dank is groot!) :)

• akakiwi
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-03 11:13

akakiwi

I believe in the ruling class.

Iets meer info zou welkom zijn.
Dump hier even je frameset neer, of een linkje naar je pagina, dan is het zo opgelost.
:)

| Life is a game (and games are fun) | homepage |

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

wellicht parent of top gebruiken?

En why the hell in een iframe zetten :?

;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• akakiwi
  • Laatst online: 20-03 11:13

akakiwi

I believe in the ruling class.

Een iFrame kan wel makkelijk zijn omdat je daar dan makkelijk een site "omheen" positioneerd.
Ik gebruik dat zelf namelijk ook in mijn homepage.

Zowiezo moet je er voor zorgen dat je het volgende doet:
code:
1
onClick = '_top.parent[nummer van de parent waar het iframe in zit]].document.testFrame.src = \'lokatie die geladen moet worden.\''

| Life is a game (and games are fun) | homepage |

• Urk
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02:14
Ik ben namelijk een webmail client aan het integreren met de rest van mijn site. Daarom moet ik voor alle dingen die uiteindelijk uit de webmail client komen een IFRAME maken...

Ik kan jullie helaas geen URL geven...

De eerste FRAMESET zitten 2 FRAMES in, in de 2e FRAME zitten beide IFRAMES, dus eigenlijk fysiek zitten ze in hetzelfde FRAME.

Dat andere werkt in ieder geval goed (die links) het enige verschil moet dus zijn dat die straks ook in een IFRAME zitten. Dan veranderd dus blijkbaar de syntax..

Nog meer info nodig? Just ask... :)

• RM-rf
  • Laatst online: 18:22

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Urk schreef op 12 februari 2003 @ 13:40:

De onClick link voor die links is:
onClick="document.testframe.Main.location.href = 'http://www.mijndomain.nl'+top.session.getid.value+'&View=List'"
hmm, dat geeft ongetwijfeld een 404:
'http://www.mijndomain.nl'+top.session.getid.value
zal zeker moeten zijn:
'http://www.mijndomain.nl/?'+top.session.getid.value

verder meen ik dat frames onderdeel zijn van het window-object en niet van document (ook al doet msie het mogelijk wel correct, zeker bij debuggen heeft 'net' coden zin)

window.frames['testframe'].frames['Main'].location.href zal het dan worden

voor een genestte frame:
parent.frames['testframe']...

waar je mogelijk problemen mee krijgt is de security restrictie als je frameset op een extern domain staat, dan mag je dat niet aanspreken van 'buitenaf'

ik denk wel dat je idee om een Iframe te gebruiken onterecht is, kijk eens naar de mogelijkheid van de css-propertie overflow:scroll als het je om het scrollen te doen is.
of eventueel zul je menu-script moeten aanpassen als het gaat om dynamisch verversen van de layer-inhoud.

een Iframe brengt veel problemen met zich mee, je werkt met gescheiden documenten, krijgt mogelijk problemen van het binnen een ander venster vallen, etc etc.
eigenlijk zijn er meestal betere oplossingen voor een iframe te bedenken, en is dit ding voornamelijk gereserveerd voor 'makkelijk' frutwerk (wat vaak verzand in onbeheersbare structuren e.d.)

[ Voor 6% gewijzigd door RM-rf op 12-02-2003 15:58 ]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Verwijderd

ok van wat ik er van begijp:

frameset -> 2 frames -> in 1 van de frame een iframe -> in de iframe weer een frameset met 2 frames.

Nu wil je vanuit de de frameset in het iframe een pagina laden die in het hele iframe wordt getoond (de frameset binnen het iframe vervalt dan..)?!!

Zo ja:
code:
1
parent.location.href=""

Zo nee? Lees de faq en post meer en betere info... :)
Pagina: 1