Toon posts:

[FreeBSD 5.0] raar probleem met geluid (pcm)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds enkele dagen heb ik er FreeBSD5.0-RELEASE op staan. Onder FreeBSD 4.x had ik al problemen met mijn geluid.

Als ik met xmms iets afspreel (Esound Plugin) met de ESD draaiende krijg ik na enkele seconden spelen een vastloper of hij gaat inneens enorm snel afspelen (geen geluid, volgens mij decode'd tie de mp3 alleen).

Als ik de OSS plugin neem speelt hij 1 nummer helemaal goed af, als hij naar het volgende nummer wil springen dan kapt hij er mee. Xmms slaat stil en kan niet meer afspelen (ik moet dan eerst de Esound plugin selecteren, dan even laten lopen(geen geluid dus) en dan weer de OSS en dan kan ik weer precies 1 nummer spelen.

dit krijg ik dan (bij OSS en Esound):
code:
1
2
3
4
5
6
pcm0: <SiS 7018> port 0xd000-0xd0ff mem 0xea000000-0xea000fff irq 5 at device 1.4 on pci0
pcm0:play:0: play interrupt timeout, channel dead

Ik heb al bij diverse maillinglists gekeken, op google gezocht enz. Er word wel over dit probleem gepraat, maar er word geen directe oplossing aangeleverd. Het is dus gekomen na een bepaalde kernelupgrade (van 4.6 naar 4.6.2 toendertijd had ik geen geluid meer).

Iemand dezelfde ervaring of een goeie hint voor me? Alles doet het nu perfect behalve het geluid dus.

Verwijderd

Over welke geluidskaart heb je het ?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 February 2003 @ 13:31:
Over welke geluidskaart heb je het ?
Over een <SiS 7018> (In een Asus L2400 notebook)

• CTVirus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-04 22:08

CTVirus

Dexterslab FAN

ik heb ac97 (realtek ALC650) geluid op mijn mobo en dat krijg ik ook voor geen meter aan de praat, iemand ervaringen?

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:24

deadinspace

The what goes where now?

CTVirus schreef op 12 februari 2003 @ 15:11:
ik heb ac97 (realtek ALC650) geluid op mijn mobo en dat krijg ik ook voor geen meter aan de praat, iemand ervaringen?
Het is niet de bedoeling zomaar een vraag te plaatsen in een ander topic, tenzij het probleem heel erg gerelateerd is aan dat van de topicstarter (zelfde geluidskaart en OS bijvoorbeeld), maar voorzover ik kan zien heb jij sowieso een andere geluidskaart.

Als je dus op GoT hulp wil mbt je probleem moet je dus zelf een topic openen, maar het is wel de bedoeling dat je eerst zelf zoekt en probeert (iets wat niet echt uit je post blijkt), en dat je dan meer informatie geeft. Je vertelt niet eens welk OS je gebruikt (FreeBSD zoals de topicstarter, of toch weer niet?), welke versie daarvan, etc.
Ook met een klacht als "ik krijg het voor geen meter aan de praat" kunnen we hier maar bar weinig. Wat gaat er fout, wat heb je geprobeerd, waarom werkte dat niet?

Zie ook [rml]-=[ Nieuw in NOS? Eerst dit lezen! GEEN HELPDESK! ]=-[/rml] .

[ Voor 4% gewijzigd door deadinspace op 12-02-2003 17:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik wilde hem toch weer omhoog kicken omdat het me nog steeds niet is gelukt (lees: nog niets nieuws gevonden)

Iemand een idee?

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:24

deadinspace

The what goes where now?

En als je ESD niet start maar OSS gebruikt in XMMS? Welke module gebruik je, of welke driver heb je in je kernel gebakken?

• AVL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-09-2022

AVL

OHMSS

Kun je in de BIOS Plug & Play OS aan of uit zetten?

[ Voor 6% gewijzigd door AVL op 13-03-2003 11:05 ]

"I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy."

Pagina: 1