[c++] char array vullen per stuk

Pagina: 1
Acties:

• mrfatmen
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
ik zou graag een char array stuk voor stuk willen vullen.

code:
1
2
3
4
char toets;
toets = get_keypress();
InputBoxAntwoord[tt] = toets;
tt++;

maar dit werkt dus niet hoe zou ik dit kunnen oplossen.
cin gebruiken is niet mogelijk.

iemand een idee?

Heeft uw auto pijn? Ga dan naar de onderdelenlijn
Het bedrijf waar ik met veel plezier werk - Mijn eigen vertrouwde domein

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:18

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Wat werkt er niet? Welke errors krijg je?

Wat is InputBoxAntwoord? Een char array? Heb je die wel gealloceerd van tevoren? En waarom gebruik je niet gewoon een std::vector?

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• mrfatmen
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
yep het is een char array, ik werk op een scanner en die werkt met de vc++ 1.52 compiler en die ondersteund nog geen vector.

maar het is reeds opgelost, hed hem niet eerst geleegt.

toch bedank voor je reactie

Heeft uw auto pijn? Ga dan naar de onderdelenlijn
Het bedrijf waar ik met veel plezier werk - Mijn eigen vertrouwde domein

Verwijderd

Een "vector" en "cin" worden niet ondersteunt door een "compiler", maar door een library. De STLport library is bijvoorbeeld een vrij te gebruiken STL implementatie, die je waarschijnlijk ook wel kunt compileren met jouw compiler... Scheelt een hele hoop uitvindingen van het wiel...
edit:
Wowlymowly, geen templates ondersteuning |:(, waarom gebruik je die compiler nog?!?! Is gcc voor win32 niet gewoon veel handiger om te gebruiken (op zijn minst)?!?!

En wat bedoel je met dat je "em niet eerst geleegd had" :? Had je "tt" niet op 0 geinitialiseert of wat, want "toets" en "inputBoxAntwoord[..]" worden geassigned, die hoeven niet eerst geleegd te worden...

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2003 10:25 ]

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-08 17:14
vc1.52 is echt erg - geen templates, bijvoorbeeld. Dus STL gaat op geen enkele manier lukken. De enige reden waarom je vc 1.52 nog zou gebruiken is voor onderhoud aan een Win16 applicatie.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein