Toon posts:

Automatisch resizen ?

Pagina: 1
Acties:
  • 50 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
He mensen,

Ik ben bezig met het ontwikkelen van een website. Deze website moet natuurlijk op meerdere resoluties te bekijken zijn. En goed !

Nou is mijn vraag!

Is er een programma / scripje dat een website automatisch converteerd naar een andere resolutie ??Ik heb het al geprobeerd met frames tabellen en layers.

Andere vraag!

Wanneer ik gebruik maak van frames (left,right,top en main). En ik plaats in het bovenste gedeelte een flash navigatie menu met een knop "bla.htm". Dit flash gedeelte moet vervolgens de nieuwe pagina openen in main. Wat is daar de flash code voor ??

on (release) {
getURL("bla.htm", "_(wat moet hier komen te staan");
}

Dank u

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-05 15:11

disjfa

be

1. je kan in je body een onresize zetten en dan kan je met javascript alles langslopen..... alleen dit is mega veel werk en raad ik je ook af.

2. getURL("bla", "naam van frame")

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Als je bijvoorbeeld alles met CSS gaat doen dan kan je gebruik maken om (als ik het goed heb) alles in npt te zetten, dan wordt het namelijk steeds naar de resolutie vergroot/verkleint waarop een gebruiker aan het werk is....

Overigens lijkt mij dat geen goede oplossing. Je kan gewoon beter beginnen met het ontwerpen van je site op basis van 800x600 en dit ofwel fixed houden, ofwel te zorgen dat bijvoorbeeld het menu (bijvoorbeeld aan de linkerkant) fixed staat en dat de content (aan de andere kant ,rechts dus) gewoon variabel is op basis van de resolutie...

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Verwijderd schreef op 12 February 2003 @ 13:04:
Is er een programma / scripje dat een website automatisch converteerd naar een andere resolutie ??Ik heb het al geprobeerd met frames tabellen en layers.
Wat heb je aan een tool die je pagina automagisch converteerd? Die tool kan toch nooit weten hoe je een overschot aan ruimte wilt verdelen?

Flash ActionScript:
1
2
3
on (release) {
getURL("bla.htm", "main");
}

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
disjfa schreef op 12 February 2003 @ 13:07:
1. je kan in je body een onresize zetten en dan kan je met javascript alles langslopen..... alleen dit is mega veel werk en raad ik je ook af.

2. getURL("bla", "naam van frame")
1. Heb je een voorbeeld van dat onresize scripje ?? Ben gvd al de hele morgen bezig en zie het niet meer zitten om nog verder te zoeken vandaar dat ik jullie hulp in roep

2. Dat getUrl("bla","naam van frame") dat werkt helaas niet heb ik al geprobeerd.

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-05 15:11

disjfa

be

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• Cresso
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-06-2020
Is het niet makkelijker om dezelfde website te maken maar dan voor meerdere resoluties, waarop de gebruiker zelf kan bepalen welke reoslutie hij kiest, zonder dat je ingewikkelde javascripts gaat gebruiken? (Die misschien ook nog niet compatible zijn met meerdere browsers)

Het is misschien wat meer werk om alles te updaten, maar als je de meeste informatie uit mysql database haalt, of een template systeempje maakt in een serverside programmeertaal moet dit prima te doen zijn.

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:42
Hier is genoeg over te vinden op dit forum :)

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 februari 2003 @ 13:10:
1. Heb je een voorbeeld van dat onresize scripje ?? Ben gvd al de hele morgen bezig en zie het niet meer zitten om nog verder te zoeken vandaar dat ik jullie hulp in roep
Per resolutie een lay-out maken lijkt me niet the way to go. Het beste kun je er als maker van een website voor zorgen dat je een lay-out maakt die geschikt is voor verschillende resoluties, zonder dat je voor iedere resolutie een lay-out moet definiëren.

Kijk hier bijvoorbeeld op het forum of op de frontpage. Dat zijn voorbeelden van een fixed lay-out. Onafhankelijk van de resolutie heeft de pagina gewoon een absolute afmeting (bijvoorbeeld 720 pixels).

Ook is het mogelijk om relatieve afstanden op te geven (bijvoorbeeld 80% van de paginabreedte) zoals op www.w3.org. Wat de voorkeur verdient, ligt uiteraard aan het doel van de site, vaak valt er op dit vlak overigens nog behoorlijk te twisten :)
2. Dat getUrl("bla","naam van frame") dat werkt helaas niet heb ik al geprobeerd.
dat werkt prima hoor ;) je past het waarschijnlijk gewoon verkeerd toe, maar dat kunnen wij niet zien als je de relevante code niet geeft :)

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:42
En bedankt nog FoOL

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.