Toon posts:

OC'en Creative Geforce Annihilator 256 pro ddr

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de geforce tweak utillity gedownload om mijn creative geforce annihilator 256 pro ddr te oc'en. Alleen als ik de waarden opschroef, wordt mijn performance in 3DMark lager.

Welke waarden kan deze kaart aan en in welke verhouding moet je ze instellen om een betere performance te krijgen.

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15:09
Dat heb ik ook al eens gehad. Ik had het geheugen + core verhoogt en toen gebenchmarked, waren de scores lager.

Dat vond ik wel vreemd, waar dat aan ligt weet ik niet, zal wel aan de doorvoer liggen ofzo

• Arzie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:31
Ik denk een of ander timingprobleem. Dat bijv. de core iets te snel loopt voor het geheugen en dus steeds moet wachten tot het geheugen weer accessable is ofzo...

Verwijderd

Klopt, videokaarten hebben vaak een soort softspot waarop ze het meeste uit de coresnelheid en memorysnelheid halen.

Verwijderd

Topicstarter
Is er dan iemand die deze plank wel sneller heeft lopen en zo ja met welke instellingen?

Verwijderd

Overclocken van je videokaart geeft je misschien 3/4 hoogstens 5 fps meer, is het niet waard. Gewoon je P3 overclocken en je kaart op een snellere AGP (89MHz in mijn geval) laten lopen, werkt veel beter!:)

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nog een redelijke newbee:?

Hoe laat je je AGP sneller draaien?:9~

Verwijderd

In de bios fsb (frontside bus) verhogen, fsb staat default 100Mh + PCI 33Mhz = 133Mhz, 133/2= 66Mhz = AGP-bussnelheid).
Dus als je je fsb met bv 11Mhz verhoogt krijg je fsb 111 + pci 33 = 144, 144/2 = 72 dus AGP-bus draait dan op 72Mhz.
Wel beetje uitkijken want als je de fsb verhoogt verhoog je ook de kloksnelheid van je cpu.;)

Verwijderd

Topicstarter
Thanx!
Pagina: 1