[ASP] Verschillende subwebs met DB verbinding

Pagina: 1
Acties:

• TweakersOnly
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:36
Op de webserver is een subweb A gemaakt, waarin voor een aantal bedrijven een internetapplicatie is gehost. Binnen subweb A zijn een subweb B, C en D aangemaakt, waarin elk identieke software wordt geplaatst. Binnen alle subwebs is een directory FPDB waar de database is geplaatst.

Ik wil via een DSN-Less verbinding een connectie naar de database leggen. Daarvoor maak ik nu gebruik van Server.mappath("/subwebA/subwebB/FPDB/db.mdb"). De applicatie moet echter ook op de webserver van externe klanten gehost kunnen worden. Op dat moment kan ik niet hard in de code vastleggen hoe de Server.mappath() eruit ziet.

In de root van de subwebs B,C,D staateen bestand config.asp, waarin van de Server.mappath() een variabele string wordt gemaakt.
Bestaat er daarom een algemene aanroep van Server.mappath() zodat ik altijd de database in de subdirectory van het aangeroepen config.asp kan aanroepen?

't Is een heel verhaal, ik hoop dat ik het duidelijk heb uitgelegd. Via google heb ik wel informatie hierover gevonden, maar dit gaat niet op wanneer er verschillende subwebs naast elkaar bestaan.

• 4of9
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-04 15:52
Eh wat bedoel je percies wat ik snap er weinig van.
Tis ook DSN-less ipv DNS.

Tis mischien een idee om 1 centrale DB met alle variablen ofzo te gebruiken...

(een config tabel ofzo)

[ Voor 42% gewijzigd door 4of9 op 12-02-2003 12:15 ]

Aspirant Got Pappa Lid | De toekomst is niet meer wat het geweest is...

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:16

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

je bedoeld dus dat je eigenlijk 1 asp-bestand wil hebben, met daarin de connectionstring.
Vervolgens include je dit bestand in alle bestanden, die een connection nodig hebben?

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• TweakersOnly
Wat ik dus graag wil is het volgende
- In het bestand config.asp wordt een variabele gedeclareerd, waarmee ik de database in de subdirectory van het pad, waarin het bestand config.asp staat, kan benaderen.
- De variabele in config.asp wordt ongeacht de plaats waar de software staat op dezelfde manier gedeclareerd. Dit zal waarschijnlijk iets zijn in de trant van Server.mappath("../FDBD/db.mdb").

Hopelijk is het nu duidelijk.

• TweakersOnly
gorgi_19 schreef op 12 February 2003 @ 12:21:
je bedoeld dus dat je eigenlijk 1 asp-bestand wil hebben, met daarin de connectionstring.
Vervolgens include je dit bestand in alle bestanden, die een connection nodig hebben?
1 asp-bestand is het probleem niet ... dat doe ik nu ook al. :)

Probleem zit 'm in de aanroep van de Server.mappath(). Ik wil dat er een generieke variabele wordt gedefinieerd, waarmee onafhankelijk van de plaats van de software, altijd de juiste database wordt aangeroepen.

• gorgi_19

gorgi_19

Heeft niet mijn voorkeur (zet persoonlijk altijd een db buiten de wwwroot, maar goed)
Ik zou zeggen: probeer het eens uit? Is alleen wel voor vereist dat Parent Paths enabled zijn in IIS.

* gorgi_19 vraagt zich trouwens ook af wat er erg aan is om 1 variabele in te stellen in een config bestand..
De rest kan je namelijk altijd relateren aan deze lokatie.

[ Voor 31% gewijzigd door gorgi_19 op 12-02-2003 12:33 ]

• TweakersOnly
gorgi_19 schreef op 12 February 2003 @ 12:32:
Heeft niet mijn voorkeur (zet persoonlijk altijd een db buiten de wwwroot, maar goed)
Ik zou zeggen: probeer het eens uit? Is alleen wel voor vereist dat Parent Paths enabled zijn in IIS.

* gorgi_19 vraagt zich trouwens ook af wat er erg aan is om 1 variabele in te stellen in een config bestand..
De rest kan je namelijk altijd relateren aan deze lokatie.
Het instellen van een variabele op een eigen webserver is geen probleem. We hebben echter ook klanten waar wij geen rechtstreekse toegang krijgen tot hun webserver en de installatie via mail verloopt. :'(

Daarom wil ik een generieke aanroep van de databaseverbinding die bij alle klanten standaard werkt.

• gorgi_19

gorgi_19

Mjaw.. Niet de netste oplossing, gokken dat Parent Paths aan staan, dan kan je met jouw constructie met Server.Mappath wel gaan werken.. Probeer het uit, zou ik zeggen.. :)

Pagina: 1