IK heb een bepaald probleem met de TMaskEdit. ( Duh
) Ik krijg steeds een exceptie als ik hem half invul, en dan op een andere component klik. Waar wordt de exceptie precies gegooid zodat ik hem kan opvangen, zodat de hele applicatie niet vastloopt?
Je had het vorige topic wel kunnen gebruiken hoor voor deze vraag en probeer aub een betere topic te vinden voortaan.
De applicatie loopt niet vast, er wordt een exceptie gegooid. Die exceptie wordt gegooid zodra de focus van de maskedit af raakt. Het is namelijk niet geheel volgens het mask gevuld. Die exceptie kan je niet afvangen aangezien het niet door een try...except te omsluiten is.
Waarom zou je iemand willen dwingen volgens een bepaald masker iets in te vullen om vervolgens alles toe te laten?! Dit is nu eenmaal wat een TMaskEdit doet. Als je dit niet wilt moet je je mask niet zo streng zetten of het component niet gebruiken.
De applicatie loopt niet vast, er wordt een exceptie gegooid. Die exceptie wordt gegooid zodra de focus van de maskedit af raakt. Het is namelijk niet geheel volgens het mask gevuld. Die exceptie kan je niet afvangen aangezien het niet door een try...except te omsluiten is.
Waarom zou je iemand willen dwingen volgens een bepaald masker iets in te vullen om vervolgens alles toe te laten?! Dit is nu eenmaal wat een TMaskEdit doet. Als je dit niet wilt moet je je mask niet zo streng zetten of het component niet gebruiken.
We adore chaos because we like to restore order - M.C. Escher
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/706665
Als je op je eigen naam klikt vind je die zo terug hoor...
Als je op je eigen naam klikt vind je die zo terug hoor...
Als je echt echt echt met je slechte plan door wilt gaan
kan je als laatste redmiddel de Application.OnException afvangen en daar kijken of het een TMaskEdit was die de exceptie gooide en het op die manier dan stoppen.
Maar vraag je eerst liever af waarom je beperkingen wilt aanleggen om ze daarna vrij te laten in wat ze doen...
Maar vraag je eerst liever af waarom je beperkingen wilt aanleggen om ze daarna vrij te laten in wat ze doen...
We adore chaos because we like to restore order - M.C. Escher