Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein
Persoonlijk vind ik het wèl prettig te zien dat mensen op weg geholpen worden ook al hebben ze een slechte startpost oid. Ik denk zelf namelijk dat je veel meer kunt bereiken met users als je ze op een nette wijze wijst op wat ze verkeerd doen. Als ik afgestraft wordt met een slotje en een of andere verwijzing naar een Faq krijg wordt ik daar niet vrolijker op. Er zijn altijd uitzonderingen te noemen die het keer op keer presteren slechte posts te doen, dan is een andere strakkere houding wel te begrijpen.
Zelf heb ik een wat minder goede ervaring met het modden van een post van mij, waarom dit is gedaan is mij nooit duidelijk geworden, ook niet na het mailen van de desbetreffende mod.
Ik blijf nu met het idee zitten dat hij me òf niet mag, òf een baaldag had, òf vul zelf maar wat in. Je weet zo niet waar je aan toe bent en door meer info te geven, of in jouw woorden liev te zijn, kun je veel meer duidelijkheid scheppen. In mijn situatie had een "lievere" mod mij in ieder geval veel meer duidelijkheid gegeven en had ik er wat van kunnen leren
Om terug te komen op je Topictitel, nee ik vind de modjes niet te liev. Over het algemeen doen ze goed hun werk
Een slotje is meestal je laatste redmiddel, een mod moet ook kunnen corrigeren en bijsturen... precies wat er in dit geval gebeurd is. Als er zo minder slotjes vallen daardoor, perfect imo.
My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens
Verwijderd
Het komt er in het kort op neer, dat de mods daar nog meer dan voorheen de "regular" rol op zich nemen, i.p.v. de moderator-rol.
[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2003 11:42 ]
Denk daarbij goed wat een user aan jouw antwoord heeft...
9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023
Het voorbeeld wat jij noemt: De topictitel is wellicht fout. Voor de rest mankeert er niet veel aan het topic, waarom zou het dan op slot moeten gaan? Alleen voor zo'n foute topictitel, wat dan nog wel is te editen?
Tsja.. je zou het kunnen doen omdat users er dan van zouden leren, maar dat doen ze toch niet
[ Voor 12% gewijzigd door kamerplant op 12-02-2003 11:45 ]
🌞🍃
Verwijderd
En die faq passen we lekker niet aan want der zijn mensen die daarmee geslagen kunnen worden (oftewel: we zijn minder strikt dan de faq op dit punt maar willen deze wel als stok kunnen gebruiken
Geef maar toe: SG owns gewoon.
smartdodo: durden heeft met niemand problemen
Ik zou het hem nog eens vragen (kan nooit kwaad
Maar nu net... paar min. terug dit:
win xp reinstall
blackd je gooit hier ook geen slot op... klik eens voor de gein op die knul zijn naam... en check die Helpdesk user acties, crossposts en als Buzzman dan dit zegt:
Hij dit zegt:search al geprobeerd?
( win98SE shutdown patch werkt niet )hoe bedoel je ?
search?
Ik zie gewoon GEEN toekomst in dit soort user qua bijdragen aan de GoT fora.
Het lijkt me dus een goed idee zoals al aangegeven om eerder een slot te zetten als het een hardleerse user blijkt te zijn.
Toch?
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein
Ehm.. als het over dat specifieke topic gaat.. Heb je de topicstarter z'n topic-list al eens bekeken?? Helpdesk user hoor....blackd schreef op 12 February 2003 @ 11:41:
We zien graag in WOS en SA dat de nieuwe gebruikers door andere medegebruikers op een goede manier op weg worden geholpen. Vertikken ze dat te leren, dan zijn wij minder liev..
Denk daarbij goed wat een user aan jouw antwoord heeft...
Waarom uitgaan van het negatieve? Als je hem uitlegt waar hij moet wezen denk ik dat je best een kans hebt dat het goed moet komen hoor?Ik zie gewoon GEEN toekomst in dit soort user qua bijdragen aan de GoT fora.
Zoiets als dit:
blackd in "win xp register herstellen"
in plaats van alleen: kijk eens in de search.
Daarom vraag ik hem nu ook: waar heb je zelf al gekeken.
Verwijderd
DeMoN schreef op 12 februari 2003 @ 11:46:
Ja ok guys.. ik heb jullie punt...
Maar nu net... paar min. terug dit:
win xp reinstall
blackd je gooit hier ook geen slot op... klik eens voor de gein op die knul zijn naam... en check die Helpdesk user acties, crossposts en als Buzzman dan dit zegt:
[...]
Hij dit zegt:
[...]
( win98SE shutdown patch werkt niet )
Ik zie gewoon GEEN toekomst in dit soort user qua bijdragen aan de GoT fora.
Het lijkt me dus een goed idee zoals al aangegeven om eerder een slot te zetten als het een hardleerse user blijkt te zijn.
Toch?
Juist en dan mag jij gerust weten van mij, dat je met jouw reply in genoemd topic mijn tenen helemaal krom laat staan.
Dat is dus precies het soort replies dat we graag verbannen zien op GoT. Enorm denigrerend iets brengen, terwijl je het ook gewoon netjes kan brengen.
Let daar in het vervolg a.u.b. op.
[rml][ WC] Moob's waterkoeling[/rml], ik had een topicreport gedaan dat het spam was, Fewture edit het, en krijgt alle shit over zich heen, maar vangt (
What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?
Sn3akz schreef op 12 February 2003 @ 11:47:
Ehm.. als het over dat specifieke topic gaat.. Heb je de topicstarter z'n topic-list al eens bekeken?? Helpdesk user hoor....
Ik had het over mijn aandeel in dit hele verhaal.
(win98)afsluiten noem ik toch geen helpdesker. (dit komt uit de SeM melding, kunnen jullie niet zien).
Het is een nieuwe gebruiker, niet per definitie een helpdesker.
Ah, net mn allereerste pushmessage gehad. ItSnows, je heb magische toetsen
Ik mail Durden zo even
Nee.. die bedoelde ik ook niet.blackd schreef op 12 February 2003 @ 11:50:
[...]
Ik had het over mijn aandeel in dit hele verhaal.
(win98)afsluiten noem ik toch geen helpdesker. (dit komt uit de SeM melding, kunnen jullie niet zien).
Het is een nieuwe gebruiker, niet per definitie een helpdesker.
Mijn excuses voor de verwarring..
Ik had het over de topicstarter van de topic in de post van de topicstarter in dit topic.. Snap je??
(het 1e topic dus)
Verwijderd
Wanneer je 'sturend' aan de slag gaat met users, zal het resultaat in de meeste gevallen aanmerkelijk positiever uitvallen t.o.v. het strenge modereren. En ik denk dat het voor de mods ook prettiger is op deze manier.
Ik wil niet teveel offtopic gaan over het feit dat ik niet goed handel.. maar daar bedoel ik het zekers niet denigrerend. Ik zeg nog zelfs dat ik niet wil zeuren, ik wijs op de normale FAQ en los ook nog eens zijn probleem op door naar de WOS FAQ te verwijzen.. tsja.. Je kan wel mieterig en liev over gaan komen maar dat doe ik wel bij users die wel eerst de FAQ hebben gelezen en daarna nog perongeluk een verkeerd topic openen... overkomt iedereen wel eens.Verwijderd schreef op 12 februari 2003 @ 11:49:
[...]
Juist en dan mag jij gerust weten van mij, dat je met jouw reply in genoemd topic mijn tenen helemaal krom laat staan.
Dat is dus precies het soort replies dat we graag verbannen zien op GoT. Enorm denigrerend iets brengen, terwijl je het ook gewoon netjes kan brengen.
Let daar in het vervolg a.u.b. op.
Sn3akz schreef op 12 februari 2003 @ 11:53:
Ik had het over de topicstarter van de topic in de post van de topicstarter in dit topic.. Snap je??
(het 1e topic dus)
Duidelijk
Maar dat laat ik aan F_J_K over
Verwijderd
DeMoN schreef op 12 February 2003 @ 11:56:
[...]
Ik wil niet teveel offtopic gaan over het feit dat ik niet goed handel.. maar daar bedoel ik het zekers niet denigrerend. Ik zeg nog zelfs dat ik niet wil zeuren, ik wijs op de normale FAQ en los ook nog eens zijn probleem op door naar de WOS FAQ te verwijzen.. tsja.. Je kan wel mieterig en liev over gaan komen maar dat doe ik wel bij users die wel eerst de FAQ hebben gelezen en daarna nog perongeluk een verkeerd topic openen... overkomt iedereen wel eens.
Ik zou die reply zelf iig. anders hebben verwoord
(als ik bijv een post zonder smilies maak moet je oppassen

Het hangt idd gewoon af van de topictitel, de startpost, en de mod. De ene keer loopt het zo, de andere zus. Mods zijn ook gewoon mensen
Hmm ok.. maar niet iedereen gebruikt veel smilies.Verwijderd schreef op 12 februari 2003 @ 12:00:
[...]
Ik zou die reply zelf iig. anders hebben verwoord
(als ik bijv een post zonder smilies maak moet je oppassen)
Maar goed...... ik begrijp ook wel dat het hard overkomt..
Maar ik heb aardig respect voor je als je nog normaal kan reageren terwijl die TS net 3 min. daarvoor een topic heeft geopend die 90% tegen de FAQ is en als je op zijn user name klikt nog eens ziet dat in princiepe alles fout is aan die gozer.
Maar goed...
(
Verwijderd
De vraag is natuurlijk of het wenselijk is dat users zich daar op gaan storten. Ik denk persoonlijk van nietDeMoN schreef op 12 februari 2003 @ 12:03:
Maar ik heb aardig respect voor je als je nog normaal kan reageren terwijl die TS net 3 min. daarvoor een topic heeft geopend die 90% tegen de FAQ is en als je op zijn user name klikt nog eens ziet dat in princiepe alles fout is aan die gozer.
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2003 12:07 ]
Verwijderd
Verwijderd schreef op 12 February 2003 @ 12:06:
[...]
De vraag is natuurlijk of het wenselijk is dat users zich daar op gaan storten. Ik denk persoonlijk van nietKun je wel een sturende/uitleg post maken, dan prima, ben je niet 'in the mood', maak dan gewoon een SM of topic report aan en laat het verder aan de crew over.
Juist
Als je gewoon rustig iets kan brengen zonder meteen de schoolmeester uit te hangen, dan is er niks mis mee. Laat het anders gewoon aan een mod over
Demon: Als jouw reply gespekt was met 1 of 2 smileys was het al anders geweest
Als je daarnaast het woordje "knul" weg zou laten, komt het ook meteen een stuk minder denigrerend over
Ach, het moderatorsschap zit nou eenmaal in mijn bloed mijn kind.Verwijderd schreef op 12 February 2003 @ 12:06:
[...]
De vraag is natuurlijk of het wenselijk is dat users zich daar op gaan storten. Ik denk persoonlijk van nietKun je wel een sturende/uitleg post maken, dan prima, ben je niet 'in the mood', maak dan gewoon een SM of topic report aan en laat het verder aan de crew over.
Nelske:
*zucht* oke... in dit geval ben jij ff me leraar en je moet altijd naar je meester luisteren.. dus ik zal voortaan wat liever overkomen ok?
[ Voor 17% gewijzigd door DeMoN op 12-02-2003 12:13 ]
Verwijderd
Daarom ben ik ook hga gewordenDeMoN schreef op 12 februari 2003 @ 12:03:
[...]
Oh en ik doe dit ook zakelijk: helpdesk spelen enzo met aan de andere kant iemand met 2 linkerhanden en 0 kennis over PC's en een NT netwerk beheren.
(voorbeelden: filemaker pro versie windows 98 installeren onder nt; cursus windows onderdeel verplaatsen van dir's in verkenner en dan de windows map nemen op de server ....)
Het valt allemaal nog wel mee op GoT

Verwijderd
Dat er te veel dicht wordt gegooit, hoor je over het algemeen alleen maar door n00bs beginnersVerwijderd schreef op 12 februari 2003 @ 12:12:
Het is ook nooit goed volgens mij, eerst wordt er geklaagd dat alles wordt dicht gegooid en nu wordt er weer teveel open gelaten, praat eens over onderwerpen waar dit topic voor bedoeld is, ipv je bemoeien met het functioneren van modjes.........deuhhhhh
En dat er weer te veel open blijft door users die langer mee draaien.
De kunst is natuurlijk om ze allebij tevreden te houden, maar dat zal denk ik nooit helemaal lukken
Daar zijn toch de regulars voor?Verwijderd schreef op 12 February 2003 @ 12:11:
[...]
Juist
Als je gewoon rustig iets kan brengen zonder meteen de schoolmeester uit te hangen, dan is er niks mis mee. Laat het anders gewoon aan een mod over
Hoop toch niet dat het de bedoeling is om als user zijnde andere users echt op te gaan voeden.
🌞🍃
Verwijderd
Mee eens..Verwijderd schreef op 12 February 2003 @ 12:06:
Over het gebruik van smilies wil ik wel opmerken dat er mensen soms behoorlijk lopen te flamen of op de man spelen, en dan achter elke zin een
Dit vind ik vrij flauw, want op die manier kom je toch grof uit de hoek, maar kun je je altijd achter de
Wat is er nou mis met gewoon antwoord geven, user ook weer blij en leert meer en kan op zijn manier ook weer mensen helpen.
Het is iig een beter methode dan de: *kloink* slot, utfs, rtfm methodes.
Als je iemand positief benaderd en zeggen wat diegene beter moet doen, doet hij het eerder dan op een negatieve manier.
Het valt me idd op dat bijvoorbeeld Blackd en F_J_K de laatste tijd veel meer sturen. Er zijn ongetwijfeld meerdere mods die dat doen maar van deze 2 zie ik het toevallig het meest.
Ik kan me ook voorstellen dat het voor de mod's zelf leuker is om iemand te sturen zodat de TS dan zelf het antwoord weet te vinden. In de tussentijd heeft de TS dan wellicht ook geleert de/meerdere search te gebruiken, een Faq te lezen etc.
Afblaffen wat sommige users doen vind ik zo en zo niet juist.
Verder wat ReemF zegt ben ik het ook mee-eens. Mods zijn (gelukkig) ook gewoon mensen.
Er is al een hoop gezegd dus ik kan kort zijn, we denken dat dit toch beter werkt dan slot + link naar policy. Dat neemt natuurlijk niet weg dat af en toe streng zijn nodig is, maar als we met sturen betere resultaten krijgen is dat op lange termijn beter voor GoT.
Als het te vaak simpel zijn geopend, worden we (zoals blackd al zei) na een aantal 'foute topics' zonder dat de TS zichtbaar leert van de fouten, minder liev - maar dat gaat niet altijd zichtbaar voor de andere gebruikers.
En ik zal toegeven dat ik in dit voorbeeld niet gekeken had naar de geschiedenis van de gebruiker. (Had te weinig koffie op? Menselijk enzow
Offtopic
[nohtml]
En vooral ook omdat ik het (in veel gevallen) toch wel prettig vind werken en het IMHO ook helpt. Je betaald me te weinig om 'echte' orders te geven
Blijkbaar wordt de grijze tekst groen in IE. Dus dan maar zo
[ Voor 5% gewijzigd door F_J_K op 12-02-2003 13:34 ]
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Verwijderd
(jij bent ook onderdeel van de SG Groep dus doe je het indirect in opdracht van jezelf (zoals jij hierboven in een veel langere tekst duidelijk maakt
Ik ben er van overtuigd dat deze methode goed werkt, maar ik ben er ook van overtuigd dat deze methode bij sommige users niet goed werkt. Daarom is het handig als dit soort acties wel in notes worden vastgelegd en dat er bij herhaling wel wat strenger opgetreden wordt (damn, ben ik nou degene die om strengheid vraagt?
Want deze user maakt ongeveer de slechts mogelijke startpost
win xp reinstall
Als hij daar op gewezen wordt en het topic gaat niet op slot, juich ik dat toe, maar ik vind wel dat er op z'n minst iets van vastgelegd moet worden. Je kan niet vriendelijk blijven vragen of een user zich alsjeblieft aan de regels wil houden toch?. Als een user alleen maar in herhaling valt, zal er op een gegeven moment wel een officiele waarschuwing gegeven moeten worden, want de topicstart moet wel aan de paar kleine regels voldoen (zie mijn signature).
Ik kan dit niet via het crewforum spelen omdat het SG-specifiek geregeld is blijkbaar (daar mag ik niet in
[ Voor 5% gewijzigd door JvS op 12-02-2003 16:14 ]
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Het topic is wmb ook nog niet af, als je snapt wat ik bedoel
Verwijderd
Waar ik overigens benieuwd naar ben is hoelang dit beleid in SG van toepassing blijft (permanent? zolang het kan? tot het weer +15C buiten is?), en wat de betrokken mods en regulars er van vinden. Wmb
Hij bedoelde met 'SG-specifiek' dat het specifiek in SG geregeld is en niet op heel GoTVerwijderd schreef op 12 February 2003 @ 16:15:
Helemaal met JvS eens dat sturing ook wel ergens vastgelegd moet worden om nog enig overzicht te behouden. En het is maar goed dat je dit niet in "SG-specifiek" kunt mieteren, anders kunnen de betrokken users je proza niet lezen
Maar ik ben ook een voorstander van wat vriendelijker modden, maar dan vooral ook wat duidelijker modden, dus wat meer uitleg. Aan een 'dicht!' heeft de topicstarter natuurlijk niks, maar dat soort sluitmessages nemen de laatste tijd wel af
The devil is in the details.
- Er moet wat stenger ge-mod worden, MAAR eerst ff kijken WAT voor user het is (n00b of newbie).
- Al blijkt het een newbie te zijn met een redelijke achtergrond maar die nodig nog wat gestuurd moet worden moet het topic niet dicht maar met een gestuurde message verder laten gaan dat topic. OF wel dicht met duidelijke instructies WAAROM dicht en HOE voortaan te handelen. Als user dat de volgende keer weer niet doet begint ie steeds meer een luser te worden aka een n00b en dan wordt er later dus ook weer strenger naar hem ge-mod.
Maar er moet als er vriendelijk gemod wordt ook weer niet zo vriendelijk gemod worden zoals op FoK! bijv. Ik kom daar amper maar als je daar ziet welke topics soms openblijven lijkt me dat ook niet echt bevorderend.
Verwijderd schreef op 12 February 2003 @ 16:15:
Waar ik overigens benieuwd naar ben is hoelang dit beleid in SG van toepassing blijft (permanent? zolang het kan? tot het weer +15C buiten is?), en wat de betrokken mods en regulars er van vinden. Wmbiig!
Wat de rest er van vind durf ik niet te zeggen, ik vind het vooralsnog een goed idee
Hoe lang: ik zat zelf te denken aan tot het weer bikiniweer wordt. Een graad of 30. (Serieuser: hangt er IMHO helemaal van af hoe het werkt).
[nohtml]
Verwijderd schreef op 12 February 2003 @ 15:41:
F_J_K: je hebt een kerstpakket gehad hoorEnne, zie mijn sig voor freebee drank
DeMoN: inderdaad houdt het aansturen / lief doen een keertje op. Zie verder ook m'n eerdere post over dit ene voorbeeldje.
[ Voor 7% gewijzigd door F_J_K op 12-02-2003 17:29 ]
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Dan kun je botweg al hun topics dichtsmijten, met als resultaat dat mensen pissed worden, of je kunt eerst proberen ze een beetje te helpen, en hopen dat ze zelf concluderen dat ze a. meer moeite moeten doen of b. Linux (of wat ze dan ook proberen) misschien niet echt iets voor hun is (op dit moment).
Pas als mensen 'clueless' zijn, geen blijk geven te leren van hun fouten, en/of lekker aan het helpdesken slaan en dat ook volhouden nadat je er 'lief' iets van zegt, vind ik dat je voor de 'minder lieve' aanpak moet gaan.
Als je meteen bot gaat lopen doen, kom je nergens lijkt me... okay, iedereen heeft wel eens een slecht humeur, maar je moet niet als 'default policy' meteen alles wat ook maar een beetje niet voldoet aan de regels dichtrammen, IMO. Als dezelfde user zoiets steeds doet is het natuurlijk wat anders, he!
Zoals F_J_K hier reageert vind ik dan ook prima, beter een keertje te aardig dan elke keer te bot.
Overigens ben ik het zeker wel met je eens dat er 'streng' gemod kan worden, zolang maar in de gaten wordt gehouden dat dat vriendelijk gebeurt (lastig, maar sluit elkaar niet uit volgens mij!)
Je hebt ze goed opgevoed
Alleen zou ik zelf wel een note plaatsen, mocht het een volgende keer voorkomen dan weet je dat de vriendelijke uitleg helaas niet geholpen heef.t
Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.
Verwijderd
Jij kan helemaal geen note plaatsendreeke schreef op 12 February 2003 @ 20:19:
Ik vind het juist erg netjes
Alleen zou ik zelf wel een note plaatsen, mocht het een volgende keer voorkomen dan weet je dat de vriendelijke uitleg helaas niet geholpen heef.t

Verwijderd
Verwijderd schreef op 12 February 2003 @ 11:55:
/me vind het juist een hele positieve ontwikkeling wat er in SG (Bijgenaamd Slash3) gebeurd.
Wanneer je 'sturend' aan de slag gaat met users, zal het resultaat in de meeste gevallen aanmerkelijk positiever uitvallen t.o.v. het strenge modereren. En ik denk dat het voor de mods ook prettiger is op deze manier.
Dacht het wel, alle mods en lite-mods hebben toegang tot de notes. Stond een tijdje geleden ergens in een LA topic.
buit is binnen sukkel
Verwijderd
ripexx schreef op 12 February 2003 @ 20:37:
[...]
Dacht het wel, alle mods en lite-mods hebben toegang tot de notes. Stond een tijdje geleden ergens in een LA topic.![]()
*slaat user*
fout
Lmods krijgen op verzoek toegang tot notes en er zijn er genoeg die de notes niet willen zien

Okay it is not a bug it is a featureVerwijderd schreef op 12 February 2003 @ 21:12:
*slaat user*
fout
Lmods krijgen op verzoek toegang tot notes en er zijn er genoeg die de notes niet willen zienEnne, ja dreeke kan notes lezen en posten
* ripexx duikt weg voor agressieve HGA
Maar ff ontopic, ik juich het 'positief stimuleren' beleid alleen maar toe. Denk dat opbouwende en sturende posts meer bijdragen dan men denkt. En dit is absoluut niet niveau verlagen maar juist verhogen, in mijn ogen althans. Ik weet niet of dit forum breed het beleid gaat worden maar ik zie liever een uitgebreide sturende post dan een roestig mes met alleen maar opmerkingen zoals "Slot, zie FAQ" enz. Ik weet dat het tijd en energie kost maar ik denk ook dat er meer voldoening in zit. Anders is een slotje altijd nog een optie.
[ Voor 44% gewijzigd door ripexx op 12-02-2003 21:28 ]
buit is binnen sukkel
Verwijderd
Laat ik stellen dat als er een waarschuwing is geplaatst je niet tegen iemands haren in moet strijken. Wanneer iemand als Floris iets post verwachten wij dat je zoiets heel goed leest
(of bedoel je mijn mail

ripexx: punt is dat deze methode NU werkt maar gegarandeerd komen er users die er misbruik van gaan maken. Geen enkele methode werkt altijd en dus zal er zeker ooit weer een "hard" modereren komen (helaas).
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2003 21:38 ]
Die van jou kon ik me niet echt goed herinneren, zelfs niet paar minuten erna, ik wist niet wat ik gedaan had, soort van black-out. Ik denk zelf wel dat ie terecht was.Verwijderd schreef op 12 February 2003 @ 21:33:
redhat: en daar komen we op een heikel puntje
Laat ik stellen dat als er een waarschuwing is geplaatst je niet tegen iemands haren in moet strijken. Wanneer iemand als Floris iets post verwachten wij dat je zoiets heel goed leest![]()
(of bedoel je mijn mail)
ripexx: punt is dat deze methode NU werkt maar gegarandeerd komen er users die er misbruik van gaan maken. Geen enkele methode werkt altijd en dus zal er zeker ooit weer een "hard" modereren komen (helaas).
Die uit het desktop draadje, daar zat echt 0,0 slechts achter, misschien dacht de desbetreffende mod dat ik de 'spits wou drijven' oid, ik weet het niet. De bemiddelaar + de desbetreffende mod heeft ook nooit gereageerd op mijn mailtje (misschien ook een discussiepunt, ik durfde niet opnieuw te mailen en heb het erbij laten zitten, omdat ik niet meer problemen wou, en gewoon GoT wou blijven bezoeken).
Die OW maakt mij voor de rest ook niet veel meer uit. Ik heb alleen nooit echt verhaal kunnen doen over wat mijn bedoelingen erachter waren en /of iemand het verkeerd geïntrepeteerd had oid. Omdat ik mijzelf echt niet van kwaad bewust was. Maar hier ging het topic niet over. Het topic ging niet over mij, maar over het algemeel, wat ik zeer in twijfel trek, want in elk geval word een ander oordeel geveld na aanleiding van andere punten. Het is dus verschillend van elkaar, de ene keer wel, de andere keer niet, en voor "second opinions" kun je de mod denk ik altijd wel ff mailen (zover bereikbaar) en anders een SM post openen lijkt mij.
En als je mijn reaktie goed doorleest staat ook mijn motivering ivm de template van dat desbetreffende draadje, want het word keer op keer overgenomen en dan zou mijn mogelijke toevoeging wellicht in het teniet vallen
[ Voor 8% gewijzigd door RedHat op 12-02-2003 22:04 ]
Maar iemand die zijn/haar best doet mag best geholpen worden.
Even een simpel voorbeeld. Er was iets fout met een pc van een ander. Wis wat het was maar kwam er niet op. Kwam er na 2 dagen achter dat ik op de verkeerde woorden aan het zoeken was.
Dus iemand even helpen met de goede zoekwoorden is makkelijkert als een topic gewoon sluiten. Die persoon moet gewoon zelf verder zoeken, maar weet dan waarop. Voeld veel prettiger als: op slot en zoek eens goed want het is te vinden.
[ Voor 6% gewijzigd door ikkes op 12-02-2003 22:25 ]
People who ask, `Can I ask you a question?' don't really give you a choice, do they?
Live long and prosper.
Juist mijn gedachte, als je de verantwoording niet aan kan dan zul je de consequenties daarvan moeten aanvaarden. Maar mag ik nu zo langzamerhand gaan vaststellen dat dit het nieuwe beleid gaat worden of zijn de heren HGA's daar nog niet uit? Ik begrijp dat de aftrap de de HG SG is gegeven dus nu nog de restJvS schreef op 12 februari 2003 @ 22:00:
Je kan het combineren he? Afwisselen van methode van modereren lijkt me onduidelijk. Je moet gewoon users een paar kansen geven, en dan is het afgelopen, dan komen er wel OW's enzo of nog erger, temp-bans en bans enzo... Je hoeft een positieve insteek zeker niet te laten mislukken door users die er misbruik van maken.
buit is binnen sukkel
Verwijderd schreef op 12 February 2003 @ 11:49:
Juist en dan mag jij [DeMoN dus] gerust weten van mij, dat je met jouw reply in genoemd topic mijn tenen helemaal krom laat staan.
Hoewel dat inderdaad een voorbeeld is van denigrerend reageren, moet ik eerlijk toegeven dat van het genoemde soort topic ook mijn tenen krom gaan staan.
Is het hier nou Gathering of Tweakers of niet, bedoel ik maar?
Nou rechtvaardigt dat natuurlijk niet het plaatsen van lompe reacties, maar ik ben wel degelijk van mening dat bovengenoemd soort topics geen plaats hoort te hebben op GoT. En al helemaal niet als users reageren 'search?

Verwijderd
Als Tweaker zijnde moet je je daar overheen kunnen zetten bij het plaatsen van een reply
Vriendelijkheid... keyword.
ARME AOW’er
Dan kan je net zo goed niet modden (extreem gesteld uiteraard
Maareh dat topic had ik denk ik dus op slot gedaan, gezien dat het de eerste topic was, gewezen op de policy en een linkje naar de oplossing (search ook niet vervuild). Ow en natuurlijk voor een volgende keer duidelijk gemaakt dat deze user een keer gewaarschuwd is.
Wilke: We zijn gathering of Tweakers ja, alleen is er niemand op dit forum die alle kennis in huis hebben. Vandaar dat het beter te doen is als je naar inzet post en mensen duidelijk uitlegt hoe ze wel hun vragen mogen stellen...
Ik vind de insteek heel erg goed hoor, ik probeer ook dapper mee te doen, maar ik vind wel dat sommige topics die gewoon niet voldoen aan de policy op slot moeten, en dat een user (als hij er nooit op gewezen is) een beetje een opbouwend verhaaltje moet krijgen, dat wel duidelijk is:
Koptelefoon
[ Voor 18% gewijzigd door JvS op 13-02-2003 00:14 ]
- Beginpost voldoet niet aan standaard. ( bijv. te weinig info over het probleem, _maar_ de vraag is wel "tweakers-waardig" )
- Beginpost is een vraag die makkelijk te vinden is, in de FAQ staat of gewoon een beginnersweb-vraag.
Eigenlijk is mijn verhaaltje hierboven een bevestiging van wat JvS zegt, maar ik wilde dat nog even onderbouwen, aangezien ik het met hem eens ben. Vriendelijk is goed, maar "te" is nooit goed, zo zegt mijn moeder altijd
Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.