I wish I had a cool signature like everybody else
oh ja.. is een w2k sp3 server
Check als eerst je Event viewer op fouten. En dan of al je Automatic services nog allemaal draaien. En kijk voorral dan naar de Netlogon en je Computer Browser services.
En eventueele licentie problemen .... ?
En eventueele licentie problemen .... ?
Ik verwacht een naamconflict in Netbios. Check idd de eventlog. Eventueel als het weer gebeurt de Netbios service een schop geven.. (staat bij services. Restart 'm eens dan)
Forget your fears...
...and want to know more...
eventlog laat helaas niets zien.
de computer browser service staat disabled. want een van onze domain controlers is master browser
en de netbios service zie ik niet staan, heb ik ook nog nooit van gehoord.
ik ga binnenkort de drivers updaten.... hopen dat dat helpt.
heeft iemand nog ideeen?
de computer browser service staat disabled. want een van onze domain controlers is master browser
en de netbios service zie ik niet staan, heb ik ook nog nooit van gehoord.
ik ga binnenkort de drivers updaten.... hopen dat dat helpt.
heeft iemand nog ideeen?
TCP/IP NetBIOS Helper, aldus heet het serviceke.
AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!
kijk! daar kan ik wat mee.
nu afwachten tot de volgende crash. kijken of dat het is :-)
thanks
nu afwachten tot de volgende crash. kijken of dat het is :-)
thanks
ik heb nog eens zitten kijken en eigenlijk denk ik dat het de server service is die crasht.
temeer omdat ik toen de file server gecrasht was, heb ik een keer de server service gerestart en dat wou toen niet want hij kon de service niet stoppen.
Maar, toen in op restart drukte kwamen opeens wel alle clients weer op.
temeer omdat ik toen de file server gecrasht was, heb ik een keer de server service gerestart en dat wou toen niet want hij kon de service niet stoppen.
Maar, toen in op restart drukte kwamen opeens wel alle clients weer op.
Staat er niets in je eventlogs over vastlopende of herstartende services/?
AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!
nope... nogmaals.. helemaal niets te zien.
echt mega wazig.
ik heb daarnet ff op een werkstationetje getest. als ik die tcpip helper service uitzet dan kan ik em nog steeds benaderen.
als ik de server service uitzet dan kan dit (uiteraard) niet meer. dit als aanvulling op de conclusie in mijn vorige post
echt mega wazig.
ik heb daarnet ff op een werkstationetje getest. als ik die tcpip helper service uitzet dan kan ik em nog steeds benaderen.
als ik de server service uitzet dan kan dit (uiteraard) niet meer. dit als aanvulling op de conclusie in mijn vorige post
Zeer benieuwd hoe je tot die beslissing bent gekomen.Aetje schreef op 12 februari 2003 @ 12:36:
Ik verwacht een naamconflict in Netbios.
Browser service mag je gewoon laten staan hoor.kevlar schreef op 13 February 2003 @ 09:29:
Het MasterBrowser spelen op het Netwerk wordt beslist door een election. Oer het algemeen is de server (of machine) met het hoogste OS level altijd de MasterBrowser. Daarna tellen dingen als "wie heeft de hoogste uptime" mee.
En op zich geeft het niet dat een andere server MasterBrowser wil zijn.
Als die plat is kan een andere het overnemen. Wanneer jij op alle servers die service disabled, dan kan er nooit een andere server opkomen als MasterBrowser (niet automagisch althans)
Overigens, en dit is best leuk, als je perse 1 server de masterbrowser wil laten spelen, dna moet je een linux samba server opzetten. inde samba.conf file heb je een entry staan: OS Level = 33
Dat is de standaard OS level van een NT4 PDC. Deze kan je ook op 50 zetten. Elke election wordt zonder problemen gewonnen door je samba server
alleen komt linux hier niet binnen (helaas, want ik zou er wel mee willen klooien)
en ik denk ook niet dat een naamconflict het probleem is omdat ik de hele omgeving goed in kaart heb.
en ik denk ook niet dat een naamconflict het probleem is omdat ik de hele omgeving goed in kaart heb.
Tis ook altijd wat met kevlar in de building. Hehehe als het maar vage problemen zijn.
Men hure 1 kevlar in + 20 IT-ers om de schade te herstellen.
Men hure 1 kevlar in + 20 IT-ers om de schade te herstellen.
Te Koop:24 Core Intel Upgradeset
hehehehe.
:-) als jij het weet mag jij het zeggen
:-) als jij het weet mag jij het zeggen
Heb je voor alle hardware de juiste drivers, danwel de laatste drivers
En dan bedoel ik vooral voor je NIC.
weet je overigens zeker dat je geen licentie problemen hebt
Misschien dat je de errors over licentie problemen niet op de w2k server vindt, maar op de DC. (NT of w2k)
weet je overigens zeker dat je geen licentie problemen hebt
Misschien dat je de errors over licentie problemen niet op de w2k server vindt, maar op de DC. (NT of w2k)
ik heb vrijdag de netwerkkaart drivers geupdate.
en zaterdag is de server weer gecrasht.
ik ga nu de tcp/ip stack herinstalleren....
kut probleem dit.
en zaterdag is de server weer gecrasht.
ik ga nu de tcp/ip stack herinstalleren....
kut probleem dit.
Pagina: 1