[msaccess] nested iif's

Pagina: 1
Acties:

• Tom-my
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-06 09:25

Tom-my

w03iz0rz

Topicstarter
Ik probeer een iff te nesten op deze manier.. Helaas mag dat niet omdat ik elke keer een reserved word schijn te gebruiken. Kan het uberhaupt niet, of doe ik wat verkeerd in deze code:

iif ([cijfers.cijfer1] > 0,iif ([cijfers.cijfer2] > 0, [inv_ruimte.Weegfactor] * 2, [inv_ruimte.Weegfactor] * 1),
iif ([cijfers.cijfer2] > 0, [inv_ruimte.Weegfactor] * 1, [inv_ruimte.Weegfactor] * 0)) as SomWeegfactoren,

"Then there was the man who drowned crossing a stream with an average depth of six inches."

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

Even voor de duidelijkheid:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
iif ( 
   [cijfers.cijfer1] > 0,
   iif (
       [cijfers.cijfer2] > 0, 
       [inv_ruimte.Weegfactor] * 2, 
       [inv_ruimte.Weegfactor] * 1
   ),
   iif (
       [cijfers.cijfer2] > 0, 
       [inv_ruimte.Weegfactor] * 1, 
       [inv_ruimte.Weegfactor] * 0
   )
) as SomWeegfactoren

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:16

Gerco

Professional Newbie

Wat doet die "as SomWeegfactoren" daar?

En "[inv_ruimte.Weegfactor] * 0" lijkt me redelijk gelijk aan "0", al lost dit je probleem niet op...

[ Voor 62% gewijzigd door Gerco op 12-02-2003 11:41 ]

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• Tom-my
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-06 09:25

Tom-my

w03iz0rz

Topicstarter
@drm, je hebt gelijk ;)

@gerco, klopt maar dat was het probleem idd niet :)

Ik heb het ondertussen wel gevonden, achter somweegfactoren stond een ',' na die ',' kwam mijn 'from' vandaar dat het niet werkte :o Maar goed het werkt dus, en overigens zonder de '[' en ']' want dat mocht blijkbaar niet.

"Then there was the man who drowned crossing a stream with an average depth of six inches."

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

...en overigens zonder de '[' en ']' want dat mocht blijkbaar niet.
Mja, ik durfde het niet te zeggen, maar dat vermoeden had ik al. Volgens mij moet je zowel de tabelnaam als de fieldnaam enclosen in [...]:
code:
1
[cijfers].[cijfer2]
ipv
code:
1
[cijfers.cijfer2]
:)

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz