Hoi,
Ik heb een groot probleem. M'n collega's en ik hebben een Win2K terminalserver farm uitgerold met Citrix Xpe.
Er werken zo'n 20 a 30 man concurrent per server.
De clients connecteren over een goed werken LAN naar de farm. Er zijn geen netwerkproblemen.
Het probleem is concreet: Individuele sessies op een willekeurige terminalserver worden op een gegeven moment heel stroperig. Het reageren op muisklikken, het opbouwen van het scherm. Alles wordt op een gegeven moment gruuuuwelijk traag en stroperig. Alsof je op een 286 zit te werken.
Tegelijkertijd hebben andere gebruikers op de zelfde server totaal geen last. Hun sessies lopen als een speer.
De server zelf heeft het ook totaaaaal niet druk. We monitoren oa. met RMS.
De farm draait, op dit probleem na, als een beest.
Het is puur een *individuele* sessie die niet vooruit te branden is
Als de user uit- en weer inlogt kan ie weer lekker snappy verder werken.
We draaien de 2002 versies van MS-Word, Outlook, Excel, PowerPoint, Access, Visio en Project. Allen met de laatste patches.
(met oudere versies van OfficeXp/2002 hadden we het probleem trouwens ook).
Naast Office draaien we ook Oracle Jinitiator, IE en wat andere kleine proggies.
Herkent iemand dit probleem ?
Ik heb een groot probleem. M'n collega's en ik hebben een Win2K terminalserver farm uitgerold met Citrix Xpe.
Er werken zo'n 20 a 30 man concurrent per server.
De clients connecteren over een goed werken LAN naar de farm. Er zijn geen netwerkproblemen.
Het probleem is concreet: Individuele sessies op een willekeurige terminalserver worden op een gegeven moment heel stroperig. Het reageren op muisklikken, het opbouwen van het scherm. Alles wordt op een gegeven moment gruuuuwelijk traag en stroperig. Alsof je op een 286 zit te werken.
Tegelijkertijd hebben andere gebruikers op de zelfde server totaal geen last. Hun sessies lopen als een speer.
De server zelf heeft het ook totaaaaal niet druk. We monitoren oa. met RMS.
De farm draait, op dit probleem na, als een beest.
Het is puur een *individuele* sessie die niet vooruit te branden is
Als de user uit- en weer inlogt kan ie weer lekker snappy verder werken.
We draaien de 2002 versies van MS-Word, Outlook, Excel, PowerPoint, Access, Visio en Project. Allen met de laatste patches.
(met oudere versies van OfficeXp/2002 hadden we het probleem trouwens ook).
Naast Office draaien we ook Oracle Jinitiator, IE en wat andere kleine proggies.
Herkent iemand dit probleem ?
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2003 11:19 ]