[access] hidden formulier

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Heras
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-04 13:23
Ik heb in access een formuliertje gemaakt met een timerinterval.
Ontimer voert het formuliertje een stukje code uit...

Werkt prima, maar het formulier moet onzcihtbaar zijn. Bij de eigenschappen van een formulier zie ik niet de eigenschap "zichtbaar" staan. Is het mogelijk om een formulier "hidden" te maken? Dan kan ik bij opstarten dit formulier altijd laden zodat de timerinterval altijd blijft lopen zolang een user de database open heeft staan.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Waarom maak je niet gebruik van een 'stukje code' bij het openen van het formulier?

code:
1
Me.Visible = False

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Heras
Dat heb ik geprobeerd, maar het formulier blijft vrolijk zichtbaar...
zowel bij aanwijzen (current) als bij laden (load)... doe ik wat verkeerd?

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-08 19:16

Gerco

Professional Newbie

code:
1
Me.WindowState = vbMinimized

Is wel niet helemaal onzichtbaar, maar het komt in de buurt...

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Heras schreef op 12 februari 2003 @ 11:20:
Dat heb ik geprobeerd, maar het formulier blijft vrolijk zichtbaar...
zowel bij aanwijzen (current) als bij laden (load)... doe ik wat verkeerd?
En als je de code bij het openen van het formulier zet... Ik heb het net nl. getest en het werkt wel gewoon. :?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-06 10:37

OZ-Gump

terug van weggeweest

BtM909 heeft gelijk hoor, dat is code die gewoon precies doet wat jij vraagt. Verder lijkt het me niet geheel onverstandig als je eens een keer een boekje aanschaft waarin wat simpele dingen over programmeren staan. Dit is namelijk redelijk basale kennis.
Waarom wil je trouwens het formulier niet zichtbaar hebben? En is er dan een ander formulier wel zichtbaar op dat moment? Post ook eens de context waarin dit probleem gezien moet worden, dan kunnen we misschien een betere of andere oplossing aandragen...

My personal website

• Heras
Ik heb die basale kennis wel hoor :P

het gaat om het volgende;

Als admin in deze database wil ik alle ingelogde users een bericht kunnen sturen waarin ik verzoek om uit te loggen in de database. Dat heb ik inmiddels voor elkaar door een formulier te maken zonder besturingselementen. Dit formulier zit gekoppeld aan een tabelletje met één kolom, met daarin één record; een ja/nee veld (naam: DbLogOff). Als ik als beheerder dat veld op "ja" zet dan wil ik dus dat iedere user uitlogt.

Het formulier dat ik niet zichtbaar wil hebben bevat een timerinterval van 300000 ms (5 minuten). Ontimer controleert het formulier of het veld DbLogOff op "ja" staat. Als dat het geval is wordt er een formuliertje geopend dat de user verteld dat hij/zij dient uit te loggen. Binnen 60 seconden (of welke ingestelde tijd dan ook) wordt de applicatie zonder meer automatisch gesloten.

Dit is natuurlijk voor onderhoud/storingen aan de database. Comprimeren enz enz...

het formuliertje moet dus altijd open staan, maar heeft voor de user geen functie. Daarom zou het het mooist zijn als het formulier niet zichtbaar is. Is dit een beetje duidelijk?

Feit blijft dat de simple handeling me.visible = false niet werkt hier.

Niet bij laden,openen,aanwijzen enz. Ik gebruik Access 8.0 ('97)

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-06 10:37

OZ-Gump

terug van weggeweest

Da's toch wel vreemd. Als je een hoofdscherm hebt dat altijd open staat is het natuurlijk nog een optie om daar de timer van te gebruiken. Als dat niet werkt of geen optie is, is er nog een mogelijkheid om een timer te maen die niet afhankelik is van een form. Dus gewoon in een module proppen en vervolgens van daaruit een checkje uitvoeren... Ik zal eens kijken of ik 't kan vinden.

My personal website

• Heras
Dat zou tof zijn. Een echt hoofdscherm dat tijdens de hele sessie niet gesloten wordt heb ik niet in deze database....

me.visible = false werkt iig echt niet. heb nu alle varianten geprobeert. het werkt natuurlijk prima om besturingselementen op het formulier te verbergen (dat is ook tig keer toegepast) maar niet om het formulier zelf te verbergen...

Een timer in een module? Die functie zou dan toch ook ergens vandaan aangeroepen moeten worden (form)? ben benieuwd...

• sandergar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-08 14:12
Hoe heb je de eigenschappen van het formulier ingesteld? Kijk eens naar "Pop up" en "Modal" instellingen !!! Deze eigenschappen kunnen de werking van je formulier beinvloeden waardoor je je formulier niet kan verbergen!

2.730 Wp Enphase Zuid 30°, 4.450 Wp Enphase Noord 30° | Smart EVSE laadpaal | Victron Multiplus II 48/5000/70 3 Fase | 45kWh PylonTech Pelio accu

• Heras
Staan beiden op nee, dus dat is het mijns inziens ook niet...
Pagina: 1