[XP]4 accounts, internet op 1 niet

Pagina: 1
Acties:

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-08 15:46
Hoi allemaal,

De computer bij mijn vriendin loopt op XP. Hier zitten 4 accounts op. Op allemaal doet internet het. Behalve bij die van mijn vriendin (af en toe). Als ze inlogt, lukt het niet om verbinding te maken. Als ze dan weer uitlogt en bijvoorbeeld bij haar moeder gaat, doet daar internet het wel, en als ze dan teruggaat naar haar account doet internet het bij haar ineens wel. Dit gebeurt niet altijd, maar af en toe, en niet alleen als de compu net aangezet wordt.

Wat kan hier mis zijn. De accounts zijn allemaal op dezelfde manier aangemaakt en geconfigureerd.

Verbinding: @home Tilburg Basispakket
Netwerkkaart: Standaard in Packard Bell

Alvast bedankt,

Paul

• Paultje3181
Niemand heeft dit ooit meegemaakt? Ik ook niet namelijk, behalve bij mijn vriendin dan.
Zou het dan toch komen omdat mijn vriendin niet met computers overweg kan??? >:)

IEMAND???

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-08 14:01

Korakal

Up up up!

Ik denk dat het iets te maken heeft met account switching:
stel in het configuratiescherm eens in bij gebruikersaccounts > de manier waaro gebruikers zich aan- en afmelden > snel aan- en afmelding van gebruikers toestaan.

Wellicht wordt de hardware 'gelockt' door een andere account?

Wat gaat er trouwens precies fout, wat is de foutmelding, enz?

• Paultje3181
Wat er fout gaat: hij maakt geen verbinding. Ik ga dit weekend wel eens klooien. Laat maandag wel weten.

• Paultje3181
Net gekeken, en snel aan- en afmelding is toegestaan... Dus dat is het ook niet. :? balen.

blijken twee netwerkaccounts te zijn, 1 met Realtek 8139 en een andere WANverbinding. Kan dit voor problemen zorgen?

[ Voor 41% gewijzigd door Paultje3181 op 16-02-2003 16:40 . Reden: update ]

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-08 14:01

Korakal

Up up up!

Paultje3181 schreef op 16 februari 2003 @ 16:25:
Net gekeken, en snel aan- en afmelding is toegestaan... Dus dat is het ook niet. :? balen.

blijken twee netwerkaccounts te zijn, 1 met Realtek 8139 en een andere WANverbinding. Kan dit voor problemen zorgen?
hmmm bah ik zie dat ik het niet goed heb getypt... ik bedoelde dat het juist moest UITstaan.

Nee ik denk niet dat het jouw suggestie is; anders zou 'ie het of altijd wel of altijd niet moeten doen...

• Paultje3181
Oke ik ga het vanavond even doorgeven aan mijn vriendinnetje. Ik heb trouwens ook vinkje uitgezet bij laat computer beslissen of hij realtek 8139 uitschakelt. Lijkt me onzin voor stroombesparing. Kan het ook aan liggen.

Thnx

• Paultje3181
Vanalles geprobeerd en een tijdje gekeken. Nog steeds hetzelfde effect, geen internet. Het blijkt dat er wel gemsn'd kan worden, ook als er geen internet is. Er zijn twee LAN-accounts. 1 voor locaal surfen en 1 voor het wereldwijde web.
Kan het hier iets mee te maken hebben? Dat lijkt mij eigenlijk niet, aangezien MSN ook wereldwijd is. Op een of andere manier een opstart fout? Het is namelijk alleen bij 1 account. Waar kan ik de opstartscripts checken en worden deze ergens opgeslagen?

• Oet
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-08 16:16

Oet

[DPC]TG & MoMurdaSquad AYBABTU

Hmm als ik mij niet vergist heeft msn geen DNS nodig om in te kunnen loggen enzovoorts. Het kan dus zo zijn dat de pc geen DNS reqeusts kan sturen of dat er iets mis is met de configuratie van de netwerkkaart.
Kijk even of je wanneer je geen internet "lijkt" te hebben kunt pingen.
Start > Uitvoeren > "cmd" > "ping www.tweakers.net"
Dan zou je een antwoordt moeten krijgen. zo niet en hij geeft aan dat hij niet kan resolven of hij geeft "onbekenden host" betekent het dat hij geen DNS-looup kan doen. Kijk dan even met "ipconfig /all" of je instellingen goed zijn.
Laat even weten aub.

There are 11 kind of people in the world, ones that can read binary, ones that can't and ones that complain about my signature
PC Specs | Mo Murda Squad Clan

Pagina: 1