Toon posts:

[I-net by phone] wordt er na korte tijd afgegooid

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers,

ik heb bij een vriend van mij een interne modem geinstalleerd. Hij wil internet via de telefoonverbinding (ik weet het ouderwets :X). Daarna heb ik een abbonement
'Free' aangevraagd. Dit is allemaal prima gegaan.

Daarna ben ik de verbinding gaan instellen. En ja hoor hij gaat online! Toppie alleen werden we er na +/_ 10 min vanaf gegooid. Oo dan maar weer connecten. Maar het blijft zo door gaan.

Nu ga ik donderdag de internet moden opnieuw installeren. Dit zou een oplossing kunnen zijn. Aan de telefoonlijn ligt het niet, want daar zit normaal een telefoon op en er kan gewoon mee gebeld worden.

Hebben jullie misschien nog meer oplossing die ik kan toepassen?

Alvast bedankt!

Verwijderd

Welk besturingssysteem draait hij en heb je het ook al een keer met een andere provider geprobeerd?

Verwijderd

Topicstarter
Het systeem draait op Windows 98.

Ik had eerst Zonnet als provider en daarna heb ik Wanadoo geprobeerd maar bij allebij liep ik tegen hetzelfde probleem aan.

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:32

Reptile209

- gers -

Ga eens naar je verbindingsicoontje (Externe toegang) en open de eigenschappen. Zet dan op het tabblad "Servertypen" alle vinkjes uit, behalve TCP/IP. Dat helpt nog al eens.
BTW: Geen ruis op je telefoonlijn?

Zo scherp als een voetbal!

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik ook al gedaan. Maar dat staat ook in de handleiding die je van de provider krijgt via internet. Voor zover ik weet zit er ook geen ruis op de telefoonlijn.

Toch bedankt!

Verwijderd

Uh hebben ze wisselgesprek ???. Kan ook nog wel eens boos doener zijn.
Geloof dat je Dan # 41 of # 43 voor je inbel nummer moet zetten. Zie meer info kpn site

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers,

ik ben weer eens langs geweest bij me vriend voor zijn pc. Ik heb alle tips toegepast die ik kon toepassen!

- interne modem reinstalleren
- modem speed veranderen
- kijken of hij wisselgesprek kon met de telefoon (wat niet het geval was)
- instellingen veranderd op de verbinding

Helaas leidde dit tot hetzelfde resultaat alleen ben ik er nu achter gekomen dat er wel gewoon geinternet kan worden, totdat je MSN messenger opstart. Als je dat probeert dan wordt de connectie verbroken.

Laat nu net MSN messenger de reden zijn waarom hij internet wil :( . Dus eraf gooien is ook geen optie. Ik heb zelf niet echt oplossingen meer maar daarentegen hoop ik dat jullie me nog wel een beetje kunnen helpen.

Alvast bedankt daarvoor!

Bas
Pagina: 1