Toon posts:

Leesfout hardeschijf na nieuw moederbord

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
IK heb gisteren een nieuw moederbord gekocht een asus p4pe met alles erop en eraan (gblan sata raid dig. audio ect) ook heb ik gelijk 265 ddr geheugen van samsung er bij gekocht. 8)
Maar nadat ik alles netjes heb aangesloten krijg ik na het booten een leesfout van mij hardeschijf druk op ctrl+alt+del om op nieuw op te starten
ik even in de bios neuzen maar hij wordt wel gewoon herkend door het systeem.
Doe ik er een ander hardeschijf in precies het zelfde probleem :'(
Als laatste optie dacht ik dan formateer ik hem wel en zet ik windows er opnieuw op. Nou booten vanaf de cd (gaat prima) alles wordt netjes naar de harde schijf geschreven maar naar de eerste herstart wil hij weer niet door.
Wat doe ik verkeerd of zie ik iets over het hoofd, ik heb in de bios raid al aan en uit gezet maar niks helpt.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

(jarig!)
Beschrijf eens duidelijk en compleet hoe de IDE is geconfigureerd. Hier kunnen we niks mee.

Verwijderd

Topicstarter
BalusC schreef op 12 February 2003 @ 10:13:
Beschrijf eens duidelijk en compleet hoe de IDE is geconfigureerd. Hier kunnen we niks mee.
1 harde schijf van 20 gig staat op prim. master het is een maxtor
veder geen raid config. ofzo wel twee cd-spelers maar die staan op de andere ide
Zo duidelijker??

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

(jarig!)
Is de 80 polige kabel zeker weten goed aangesloten? (kan op maar 1 manier) Heb je ook de cable select jumper geprobeerd? Is de primaire partitie op de HDD ook geactiveerd?

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Ik heb dit probleem laatst ook gehad, bleek dat de nieuwe IDE controller op een of andere manier niet met de parititie indeling / formattering van de schijf overweg kon.
Zodra ik de hele schijf opnieuw gepartitioneerd had (en geformatteerd), *op de nieuwe controller*, was het probleem verdwenen.

Btw, check ook even settings in je BIOS. Staat ie op AutoDetect? Staat 32bit IO aan? IDE BlockMode aan? UDMA aan? VirusWarning uit? etc.etc.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Topicstarter
ik pas weer vanmiddag bij mij computer, dan zal ik mijn hardeschijf is volledig formateren veder staan de jumpers wel op master dus daar kan het niet aan liggen. veder zal ik dan nog een keer mij bios goed doorlopen. Moet ik daarbij nog op bepaalde dingen kijken

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2003 10:46 ]

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Ook opnieuw FDISKen ofzo, als je tenminste verschillende partities gebruikt.

BIOS:
- Zet voor de zekerheid je schijf op AUTO
- 32bit IO aan, IDE Blockmode aan, VirusWarning uit
- Check of de UDMA modus goed door de BIOS gevonden wordt (opstartscherm, vlak voordat Windows start)

Zoiets...

[ Voor 60% gewijzigd door roelio op 12-02-2003 11:03 ]

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Topicstarter
Het is gelukt.
Nadat ik mij hardeschijf volledig heb geform. en windows xp er op nieuw heb op gezet lukt het wel. Veder heb ik geen problemen bedankt voor de hulp limoentje _/-\o_ _/-\o_
Pagina: 1