Probleem
Al het verkeer op een adsl verbinding van buiten af komt niet binnen. Normaal proxy verkeer is wel mogelijk, maar verbindingen die van buiten op worden gezet zoals een ssh, vpn of batchsmtp sessie worden niet toegelaten. Er wordt zelfs geen antwoord gegeven op een ping.
Huidige situatie
Er wordt gebruik gemaakt van een XS4ALL basic adsl verbinding. Deze maakt verbinding door middel van een tweaked ethernet modem. Tussen de modem en het LAN zit een Linux proxy/e-mail server en firewall.
Tot nu toe geprobeerd
- Modem vervangen door een Thomson 5101 v4 ADSL Router. maakte niets uit.
- Ethernet modem op een andere locatie getest, werkte daar prima.
- Proxyserver vervangen door windowsXP werkstation, hielp ook niets.
- Contact opgenomen met XS4ALL of zij niets blokkeerden. Dit was niet het geval.
Conclusie
Heb alles geprobeerd, maar weet niet wat de oplossing van dit probleem is, of hoe ik het beste de fout kan vinden.
Vraag
Wie weet hier een oplossing voor, of hoe ik het beste de fout kan vinden?
Al het verkeer op een adsl verbinding van buiten af komt niet binnen. Normaal proxy verkeer is wel mogelijk, maar verbindingen die van buiten op worden gezet zoals een ssh, vpn of batchsmtp sessie worden niet toegelaten. Er wordt zelfs geen antwoord gegeven op een ping.
Huidige situatie
Er wordt gebruik gemaakt van een XS4ALL basic adsl verbinding. Deze maakt verbinding door middel van een tweaked ethernet modem. Tussen de modem en het LAN zit een Linux proxy/e-mail server en firewall.
Tot nu toe geprobeerd
- Modem vervangen door een Thomson 5101 v4 ADSL Router. maakte niets uit.
- Ethernet modem op een andere locatie getest, werkte daar prima.
- Proxyserver vervangen door windowsXP werkstation, hielp ook niets.
- Contact opgenomen met XS4ALL of zij niets blokkeerden. Dit was niet het geval.
Conclusie
Heb alles geprobeerd, maar weet niet wat de oplossing van dit probleem is, of hoe ik het beste de fout kan vinden.
Vraag
Wie weet hier een oplossing voor, of hoe ik het beste de fout kan vinden?
You thought your secrets were safe. You were wrong