Turn Off

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Able
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-04-2021
Beste tweakers,

Sinds een week het volgende probleem.

Als ik mijn computer wil uitschakelen, moet ik 2x de Turn Off knop gebruiken.
(Na 1x wil hij niet meer uitschakelen) Wie draagt mij de oplossing aan om dit
euvel te verhelpen. Bij voorbaat dank.

OS, Windows 7, Mobo, Asus A8N-E, Ram 2 Gb, Modem, Vigor 2600, DVD, Aopen 16/48, CD-Riter, Plextor PX-760A, Graph.Card, Asus N66GT, Printer, Brother 2030, Scanner, HP 3800, HD Prim. S-Ata 200 Gb., HD Sec. 60 Gb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-08 18:32
is toch een windows instelling als je hem uitzet dat hij dan in de standby gaat.
maar je moet je knop gewoon ingedrukt houden totdat hij uitgaat.

Anders even in bios kijken, je hebt namelijk verschillende modes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Het gaat dus om de fysieke uitknop - is het geen hardwareprobleem?

Maar aangezien het in WOS staat ga je zelf uit van een softwareprobleem. Maar dan wordt het handig om te zeggen om welk OS het eigenlijk gaat :Y)
zie ook WOS Policy: ik zet het straks wel even in de topictitel als je aangeeft welk OS je hebt. Waarschijnlijk gaat het om XP als ik je sig zie, maar natuurlijk is de kans best aanwezig dat het om een andere machine gaat. Check hoe dan ook de WOS FAQ over afsluitproblemen, die tips gelden vaak ook voor andere OSsen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:31
Kijk eens in je bios (meestal F1) of je "Soft-OFF" (oid) niet op "suspend" staat in "power management". Dit is na te lezen in je handleiding. De suspend mode is dat je 4 sec. (bij mij) de power knop ingedrukt moet houden en dat ie dan uitschakeld. Dit is een of andere toevoeging blijkbaar tegen de powerknop stoten en hem dan per ongeluk uitzetten. (Ofzo, een andere reden kan ik niet bedenken waarvoor het is).

Succes