Ik wil dus een PC bouwen speciaal voor het downloaden en het afspelen van films, voor het downloaden wil ik dus een energiezuinige en stille PC, en ik zat zelf te denken aan een C3 CPU (933Mhz). De vraag is dus, ik wil Divx kunnen afspelen met ondertitels en AC3 geluid. Nu weet ik dat er ook speciale codecs gebruikt worden voor films (ffd enzo) en mijn vraag is dus:
kan ik een realmagic Xcard gebruiken om ervoor te zorgen dat ik films goed kan afspelen met DD geluid, of kan die kaart niet goed omgaan met ondertitels en "speciale" codecs en ben ik beter af met een zwaardere CPU? (celly 1Ghz ofzo)
Deze PC zal alleen voor downloaden en films gebruikt worden, voor het zwaardere werk heb ik een andere PC. De rest van de PC word een Shuttle SV24 (of iets soortgelijks), 256MB ram.
Het is dus of:
- een C3 CPU en een Xcard (voor vloeiend beeld en AC3 geluid)
- een celly met een 5.1 geluidskaart
Waar heb ik het meeste aan?
kan ik een realmagic Xcard gebruiken om ervoor te zorgen dat ik films goed kan afspelen met DD geluid, of kan die kaart niet goed omgaan met ondertitels en "speciale" codecs en ben ik beter af met een zwaardere CPU? (celly 1Ghz ofzo)
Deze PC zal alleen voor downloaden en films gebruikt worden, voor het zwaardere werk heb ik een andere PC. De rest van de PC word een Shuttle SV24 (of iets soortgelijks), 256MB ram.
Het is dus of:
- een C3 CPU en een Xcard (voor vloeiend beeld en AC3 geluid)
- een celly met een 5.1 geluidskaart
Waar heb ik het meeste aan?