Xcard of snellere CPU?

Pagina: 1
Acties:

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:17

mvds

Totally awesome!

Topicstarter
Ik wil dus een PC bouwen speciaal voor het downloaden en het afspelen van films, voor het downloaden wil ik dus een energiezuinige en stille PC, en ik zat zelf te denken aan een C3 CPU (933Mhz). De vraag is dus, ik wil Divx kunnen afspelen met ondertitels en AC3 geluid. Nu weet ik dat er ook speciale codecs gebruikt worden voor films (ffd enzo) en mijn vraag is dus:

kan ik een realmagic Xcard gebruiken om ervoor te zorgen dat ik films goed kan afspelen met DD geluid, of kan die kaart niet goed omgaan met ondertitels en "speciale" codecs en ben ik beter af met een zwaardere CPU? (celly 1Ghz ofzo)

Deze PC zal alleen voor downloaden en films gebruikt worden, voor het zwaardere werk heb ik een andere PC. De rest van de PC word een Shuttle SV24 (of iets soortgelijks), 256MB ram.

Het is dus of:
- een C3 CPU en een Xcard (voor vloeiend beeld en AC3 geluid)
- een celly met een 5.1 geluidskaart

Waar heb ik het meeste aan?

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:53

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
kijk bij de specs van die xcard...

ik denk niet dat dit gaat werken, aangezien zo'n kaartje hardwarematige mpeg heeft ingebakken en dus niet ineens divx of xvid af kan spelen (maar pin me er niet op vast)

met een 933 mhz cpu kan je overigens makkelijk alle films afspelen die je maar wil momenteel
tenminste ik weet niet hoe zo'n cpu schaalt...

op mijn celeron 500 laptop kan ik ook alle films kijken die ik wil zonder problemen

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• Hyperbird
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ener-G schreef op 12 februari 2003 @ 09:51:
kijk bij de specs van die xcard...

ik denk niet dat dit gaat werken, aangezien zo'n kaartje hardwarematige mpeg heeft ingebakken en dus niet ineens divx of xvid af kan spelen (maar pin me er niet op vast)

met een 933 mhz cpu kan je overigens makkelijk alle films afspelen die je maar wil momenteel
tenminste ik weet niet hoe zo'n cpu schaalt...

op mijn celeron 500 laptop kan ik ook alle films kijken die ik wil zonder problemen
Hardware matig mpeg 4 ja, divx (boven versie 3.11) is een iso mpeg 4 formaat, wat de xcard dus hardwarematig kan decoderen.

Ik zal overgens zeker voor een celeron 1000 gaan, prijsverschil is bijna niets, heb hier een shuttle sv25 met een 750mhz via cpu en dit draait echt voor geen meter, multitasken ho maar, ik verbaas me er echt over hoe traag dat ding is :r

Als je tv-out wil gebruiken is zo'n xcard mischien wel aantrekkelijk omdat de tv-out kwalitijd vele malen beter is dan die van die onboard zut.

Nadeel van de xcard is dat die duur is, niet alles speelt, de software zwaar brak is en sigma een kut bedrijf is (kwestie met xvid).

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Laat die Xcard lekker voor wat ie is... Ik heb het ding vorig jaar getest, en na vijf minuten crashte de software om daarna nooit meer te werken.
Gewoon een leuke proc met wat geheugen pakken icm een Matrox GPU.

• mvds

mvds

Totally awesome!

Topicstarter
Kaj. schreef op 12 February 2003 @ 11:19:
Laat die Xcard lekker voor wat ie is... Ik heb het ding vorig jaar getest, en na vijf minuten crashte de software om daarna nooit meer te werken.
Gewoon een leuke proc met wat geheugen pakken icm een Matrox GPU.
Ehhm, nou, het is zo dat een Sv24 stereo geluid heeft, en ik wil dus AC3 geluid hebben, dus ik kan maar één ding inbouwen, of een geluidskaart en dan gebruik maken van de onboard TV-out of een grafische kaart inbouwen en gebruik maken van onboard geluid.

• cool0
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06 16:49

cool0

gebruik maken van onboard geluid das meestal toch wel goed.

Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend

• mvds

mvds

Totally awesome!

Topicstarter
cool0 schreef op 12 februari 2003 @ 11:55:
gebruik maken van onboard geluid das meestal toch wel goed.
Ehhm, niet als je onboard stereo (2 kanaals dus) geluid hebt, en je wilt 5.1 geluid.

• cool0
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06 16:49

cool0

tja dan niet nee maar ik ging er vanuit dat je een kwalitatief goed bord had mij onboard geluidskaart ondersteunt wel 5.1 niet dat ik hem gebruik

Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend

• mvds

mvds

Totally awesome!

Topicstarter
Ehh, nou, als je zo'n barebone kastje koopt, heb je er al een moederbord(je) inzitten. Dus weinig keus verder, en als ik een andere kast neem, om een ander moederbord erin te kunnen zetten of voor 5.1 geluid onboard, dan ben ik weer een heel stuk duurder uit.

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:16

DaRoot

Some say...

Neem een VIA Epia-M 9000 moederbordje, zit een C3 933 MHz processor op, onboard VGA met TV-out (met hardware-matig MPEG2 decoder, voor vloeiende DVD's), LAN onboard, 5.1 kanaals geluid onboard, USB 2.0, Firewire. Is zeer energiezuinig, behoorlijk stil te maken, en slechts 17x17cm.
Zie www.mini-itx.com voor meer info.

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Topicstarter
Daar heb ik ook al naar zitten kijken inderdaad. Jammer alleen dat er weinig mooie kasten voor te koop zijn in NL (importeren is geen optie)

Misschien toch nog maar eens naar kijken.

• Quitter3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-02 16:30
Neem vooral geen XCard.
90% van de downloads (Divx films) is 3.11. Deze codec wordt niet ondersteund door de XCard. Is dus voor jou geen optie.

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Er zit geen apart AGP en PCI-slot op? Da's jammer. :(

Heb je dat moederbord al dan? Want ik denk dat je dan beter een Via Epia-bordje kunt gebruiken; de nieuwste Epia heeft alles onboard wat je maar nodig hebt, tot vuurdraad aan toe.
edit: die door DaRoot aangeraden wordt ja :P

[ Voor 9% gewijzigd door Kaj. op 12-02-2003 15:02 ]

• mvds

mvds

Totally awesome!

Topicstarter
Nope, de laatste versies van de Shuttle barebone wel, die hebben PCI en AGP. Maar ik heb maar een budget van 500 euro. En zo'n nieuwe Shuttle kost al zo'n 300 euro. En nee, maar ik kan zo'n SV24 overkopen van iemand, vandaar dus.

Ik heb dus als eis dat ie stil is, zeer energiezuinig (hoogste prioriteit) en leuk eruit ziet. Daarom ging ik eigenlijk voor die shuttle. Maar ik zit nu ook bij die nieuwe coolermaster kast te kijken (ATC 630) en dan een micro atx bord erin ofzo. Maar de keuze is dan zo gigantisch dat ik er helemaal niet meer uitkom. En zo'n M9000 bordje is leuk, alleen zijn daar geen mooie kasten voor te koop in NL. (al zou zo'n coolermaster kast misschien ook wel passen, maar dan kom ik al snel boven de 500 euro uit.)
het enige wat ik op het mobo nodig heb is goed 5.1 geluid (via spdif) en een goede TV-out (s-vhs) en LAN. That's is. USB, firewire, S-ATA enzo heb ik allemaal niet nodig.

[ Voor 3% gewijzigd door mvds op 12-02-2003 15:18 ]

• mvds

mvds

Totally awesome!

Topicstarter
Wie weet er een goed micro ATX bord voor een Celeron (1 Ghz) met 5.1 geluid (spdif out) en een goede TV-out? Eens kijken of ik dan goedkoper uit ben dan met zo'n epia bordje.
Pagina: 1