Ik probeer op me LAN te communiceren tussen een OpenBSD box en de rest van het LAN, maar omdat die OpenBSD bak van de DHCP server van de Uni een IP in een ander Cnet krijgt, wil ie niet meer werken zodra hij (automatisch) het ARP adres in z'n arp table wil zetten van de bron. Ik kan dus wel bijv. via ssh snel inloggen, maar dan hangt de verbinding bijna direct, en geeft de OpenBSD box de volgende error:
<tijd> sentinel /bsd: arpresolve: can't allocate llinfo
Ook verneukt ie dan direct de directe route naar de bak(i.e., ninja) waar de pakketjes vandaan kwamen, door het IP van de gateway in het routingtabel te vervangen door het IP van de bak('ninja'), wat verdere communicatie onmogelijk maakt tenzij ik de route weer goedzet.
Kan iemand mij vertellen hoe ik dit probleem kan omzeilen, of liefst kan fixxen?
<tijd> sentinel /bsd: arpresolve: can't allocate llinfo
Ook verneukt ie dan direct de directe route naar de bak(i.e., ninja) waar de pakketjes vandaan kwamen, door het IP van de gateway in het routingtabel te vervangen door het IP van de bak('ninja'), wat verdere communicatie onmogelijk maakt tenzij ik de route weer goedzet.
Kan iemand mij vertellen hoe ik dit probleem kan omzeilen, of liefst kan fixxen?
edit:
arplookup, arpresolve... een pot nat
arplookup, arpresolve... een pot nat
edit:
Op deze url staat meer info over de bron van het probleem, maar er wordt geen oplossing aangedragen.
Op deze url staat meer info over de bron van het probleem, maar er wordt geen oplossing aangedragen.
[ Voor 19% gewijzigd door TGEN op 12-02-2003 04:22 . Reden: info ]
Pixilated NetphreaX
Dronkenschap is Meesterschap
DragonFly