Toon posts:

[dualboot] van 98/2k naar 2k/2k

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hola,

Ik heb mijn PC draaien in een dual-boot configuratie met Windows 98se op C (primaire partitie) en Windows 2k op D (logische partitie), Nu wil ik deze setup eigenlijk veranderen in 2x 2k (dus op de C-partitie Windows 98 vervangen door een tweede Win2k partitie) en dan het liefst met zo min mogelijk werk. :z

Waar ik aan zit te denken is dit: als ik de C-partitie simpelweg overschrijf met een image van D, zou het dan mogelijk zijn om met een emergency repair disk en de repair functie van de Win2k-setup partitie C weer bootable te krijgen (DriveImage moet de boel als het goed is zelf kunnen omzetten naar een primaire partitie)? Of levert zoiets allerlei vage registerproblemen op?

't Zou wel mooi zijn als ik de huidige setup van D: in één klap kan overnemen naar C: - het draait nu net lekker, dus dat scheelt weer een hoop gedoe met drivers. Maar de vraag is dus: kan dit?

/me In de search vind ik wel veel soortgelijke vragen, maar dan toch steeds nèt iets anders. Maarja, op dualboot gebied ben ik nog een redelijke n00b, geloof ik.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2003 02:18 ]

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Dit kan niet.
Die windows op de D: schijf barst van de verwijzingen naar programma's en windows onderdelen op D. Als je dan dat ding naar C kopieert krijg je 1 grote zooi.

[ Voor 4% gewijzigd door SH007 op 12-02-2003 06:29 ]

• Viking Kvinne
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:40

Viking Kvinne

🏳️‍🌈🇳🇴🏳️‍⚧️

98se gewoon upgraden naar 2K kan toch? O-)

Of ben ik nu heel kortzichtig bezig?

❤️ 🇳🇴 ᛗᚨᚱᛁᚲᚨ

• Nowhereman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-07 23:00

Nowhereman

Ygenweis

Win98 kan niet worden ge-upgrade... wel overschreven... (gewoon nieuwe install er overheen dus)

[ Voor 3% gewijzigd door Nowhereman op 12-02-2003 11:26 ]

-Pwn the day-

Verwijderd

Nowhereman schreef op 12 februari 2003 @ 11:25:
Win98 kan niet worden ge-upgrade... wel overschreven... (gewoon nieuwe install er overheen dus)
waarom zou win98 niet geupgrade't kunnen worden?

Maar ik kan me absoluut geen voordelen bedenken van deze 'techniek" :? :?

• neggix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-09 15:46
Verwijderd schreef op 12 February 2003 @ 14:03:
[...]

waarom zou win98 niet geupgrade't kunnen worden?

Maar ik kan me absoluut geen voordelen bedenken van deze 'techniek" :? :?
\
Misschien omdat het verschillende talen zijn?

Mario Kart FC 1590-4774-1019

Verwijderd

neggix schreef op 12 February 2003 @ 15:42:
[...]
\
Misschien omdat het verschillende talen zijn?
als je de ene taal kunt lezen, waarom dan een andere taal?

• neggix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-09 15:46
Verwijderd schreef op 12 February 2003 @ 15:55:
[...]

als je de ene taal kunt lezen, waarom dan een andere taal?
Dat bedoel ik niet. Maar als hij een NL versie van 98 heeft en een engelse versie van 2k dan kan je niet updaten. EN dan heeft het niets te maken met wel of niet kunnen lezen

Mario Kart FC 1590-4774-1019

• Nowhereman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-07 23:00

Nowhereman

Ygenweis

Je kunt wel van win98 upgraden naar NT en van daar uit upgraden naar win2000. Geen idee waarom dat zo is. Ik heb het al regelmatig gedaan en vanuit win98 kun je gewoon _niet_ updaten naar 2000. De installatie pikt het gewoon niet, waarschijnlijk omdat een hoop files niet compatibel zijn oid.

-Pwn the day-

• Sumuhtsop
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Mag ik vragen waarom je dit wilt doen?
Lijkt mij nutteloos, zeker als het dezelfde HD is.
Je kan aangeven welk OS hij als eerst moet starten.
Wat jij wilt (omschrijft in je post) kan niet. Idd wat SSH007 zegt.

[ Voor 15% gewijzigd door Sumuhtsop op 12-02-2003 16:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
SH007 schreef op 12 February 2003 @ 06:29:
Dit kan niet.
Die windows op de D: schijf barst van de verwijzingen naar programma's en windows onderdelen op D. Als je dan dat ding naar C kopieert krijg je 1 grote zooi.
Ja, daar was ik al bang voor. Maar zou een simpele find & replace door het register dit niet kunnen oplossen? De meeste programma's en datafiles staan sowieso al op andere partities (E en F vooral), dus de verwijzingen daarnaar hoeven niet aangepast te worden.
neggix schreef op 12 February 2003 @ 16:00:
Dat bedoel ik niet. Maar als hij een NL versie van 98 heeft en een engelse versie van 2k dan kan je niet updaten. EN dan heeft het niets te maken met wel of niet kunnen lezen
Idd, zo zit het precies.
Postjuh schreef op 12 februari 2003 @ 16:04:
Mag ik vragen waarom je dit wilt doen?
Lijkt mij nutteloos, zeker als het dezelfde HD is.
Je kan aangeven welk OS hij als eerst moet starten.
Wat jij wilt (omschrijft in je post) kan niet. Idd wat SSH007 zegt.
Op dit moment is mijn Win2k setup lekker schoon, snel en helemaal up-to-date, dus het zou mooi zijn als ik daar een kloon van kon maken op hetzelfde systeem. Dan kan ik vervolgens op één partitie lekker experimenteren met allerlei vage programma's, terwijl de andere steeds klaar blijft voor gewoon gebruik. Ik merk dat ik de laatste tijd eigenlijk nauwelijks meer gebruik maak van Windows 98 (zelfs niet meer voor games).

Maar goed: jammer dat het niet kan op de manier die ik in gedachten had... In elk geval bedankt voor de reacties. (Mocht iemand toch nog een ander goed idee hebben: ik zal nog eventjes wachten met het formatteren van C. :))

• Sumuhtsop
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 12 February 2003 @ 17:03:
[...]

Op dit moment is mijn Win2k setup lekker schoon, snel en helemaal up-to-date, dus het zou mooi zijn als ik daar een kloon van kon maken op hetzelfde systeem. Dan kan ik vervolgens op één partitie lekker experimenteren met allerlei vage programma's, terwijl de andere steeds klaar blijft voor gewoon gebruik. Ik merk dat ik de laatste tijd eigenlijk nauwelijks meer gebruik maak van Windows 98 (zelfs niet meer voor games).

Maar goed: jammer dat het niet kan op de manier die ik in gedachten had... In elk geval bedankt voor de reacties. (Mocht iemand toch nog een ander goed idee hebben: ik zal nog eventjes wachten met het formatteren van C. :))
Maak een ghost (backup) van je draaiende (opnieuw geinstaleerde) basis systeem 2k en ga daarna lekker expirimenteren met al die programma's.
Zo ben ik ook te werk gegaan :)

[ Voor 3% gewijzigd door Sumuhtsop op 13-02-2003 11:41 ]

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

las je wilt updaten van 98 naar 2k kan je dat ook altijd, i.p.v. NT, via ME :X doen. werkt ook.

[ Voor 3% gewijzigd door aardbeix15 op 13-02-2003 11:44 ]

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

Pagina: 1