Toon posts:

Probleem Bios Asus L8400 Notebook

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ach ja,...ook ben een keer zo slim geweest om een andere biosversie (andere laptop) op mijn eigen toppie te flashen :'(

Probleem is nu (natuurlijk) dat hij geen beeld geeft en een aantal keren piept...nu heb ik precies dezelfde laptop liggen dus ik wilde ff hotflashen, alleen kan ik mijn bios-chip niet vinden. Wel heb ik een soort los kaartje waar het batterijtje op zit. Iets wat er op zit lijkt een soort 'vaste' bios (non-socket?)

Verderop in de laptop vond ik, waar het geheugen zit, een afdekhoesje met daarop: Phoenix Bios. Alleen daaronder zitten alleen 4 chips van Winbond...ik neem aan het 'vaste' geheugen? Daarbij zit een klein zwart vierkant chipje, alleen heb ik al geprobeerd dat eruit te halen...hier zit een soort koperdraad in, dus dat is het niet.

Iemand nog ideeen? Ik kon niet echt lekker bij de processor+koeler komen, dus misschien dat dat het is, maar daarvoor wil ik ff jullie reactie afwachten. Iemand die weet waar hij zit, reageer ajb :)

Zoals gezegd dacht ik dat dat losse kaartje wat is, alleen loopt de stroom van de accu daardoor heen, dus zou je niet kunnen hotflashen....

Ideeen?

Verwijderd

tja das nie mooi!

laptops zijn altijd vreselijke dingen om uitelkaar te schroeven, en waar de BIOS precies zit kan ik je niet vertellen, maar heb wel een tip voor je:

zoek op internet naar allerlij specificaties, je komt vaak veel plaatjes tegen waar hoopelijk voor jou een plaatje van de bios tussen staat. of anders stuur je naar de fabrikant een mail met de vraag waar ie zit, die mensen zitten daar nu eenmaal om vragen te beantwoorden!

verder kan ik je niet veel vertellen over laptop's! ik heb altijd normale PC's gerepareert maar als ik een laptop zag maakte ik vaak dat ik snel weg kwam. ow ene... met een beetje pech zit je BIOS op het moederbord geïntergeerd...

suc6
Grtz Mark

• DirtyHennessy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-07 19:51
Verwijderd schreef op 12 februari 2003 @ 00:53:
Ach ja,...ook ben een keer zo slim geweest om een andere biosversie (andere laptop) op mijn eigen toppie te flashen :'(
Op je PC je goeie bios op diskette zetten, en als het amibios is de bios file amibios.bat noemen. Kan je ook flashen als je bios misgeflashed is.

• whackerjack
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-09-2025
tjah ik vrees dat sie winbond chips wel je bios zijn

It takes 2 2 make 1

• whackerjack
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-09-2025
Heb je al een oplossing?

It takes 2 2 make 1

Verwijderd

Topicstarter
Mmm, niet echt, hotflashen wilde niet, volgens mij zit de bios toch op de printplaat (die winbond chips zitten recht onder het extra geheugen en zien er bijna exact zo uit (4 chips), dat moet haast wel geheugen zijn. Wat over blijft is een vaste chip op een apart printplaatje vlakbij de biosbatterij, die moet het haast wel zijn... Echter hotflashen/swappen zit er niet in omdat die waarschijnlijke bios vast zit op de printplaat/stukje moederbord. Die plaat kan er wel uit, maar dan is de stroomtoevoer (die er ook doorheen gaat) ook weg...

Van het weekend laat ik de batterijen en dat printplaatje eruit en kijk ik of het maandag werkt, zal wel niet, maar het is zo ongeveer de enige kans ben ik bang voor.

Verder heb ik nog weinig info gezocht over de laptop ed, dat ga ik maandag ook allemaal doen.

Bedankt voor jullie reacties en tips zijn altijd welkom!!!!
Pagina: 1