Zoals sommige bezitters van de Gigabyte 7VRXP misschien wel weten, zit er een plaats op het moederbord voor een extra dipswitch, om de PCI en AGP dividers in te stellen zodat de FSB op 166 of zelfs op 200 kan. Toen ik vandaag een 2-voudige dipswitch in handen kreeg ben ik gelijk gaan solderen en ziehier het resultaat:
Het origineel (van de site van Gigabyte):
(zie de plek waar geen dipswitch zit
)

Hier het moederbord en de plaats van de mod:

Close up van de dipswitch met daaronder de tabel:

Brakke Close up van soldeerwerk:

Voor de duidelijkheid (de plaatjes laten wel wat te raden over
)
Ik heb eerst de aansluitinkjes extra vertint, aangezien de tin die erop zat niet wilde plakken. Vervolgens heb ik de ene kant van de dipswitch erop gezet en vastgesoldeerd, klein stukje in de gaatjes, vervolgens de andere kant. Daarna nog ff gecheckt natuurlijk en wat extra tin erop gedaan waar nodig.
De dipswitch zit trouwens helemaal onder/rechts van de 10 aansluitingen (dus inclusief die vierkante).
Resultaat:
Ik kan de FSB inderdaad op 100 zetten, en de instelling van 166 lijkt ook te werken aangezien dan mijn PC niet meer opstart
. 200 heb ik het arme beestje niet aangedaan
.
edit: FSB op 100 kon natuurlijk al maar zo is het veel leuker
Het origineel (van de site van Gigabyte):
(zie de plek waar geen dipswitch zit

Hier het moederbord en de plaats van de mod:

Close up van de dipswitch met daaronder de tabel:

Brakke Close up van soldeerwerk:

Voor de duidelijkheid (de plaatjes laten wel wat te raden over
Ik heb eerst de aansluitinkjes extra vertint, aangezien de tin die erop zat niet wilde plakken. Vervolgens heb ik de ene kant van de dipswitch erop gezet en vastgesoldeerd, klein stukje in de gaatjes, vervolgens de andere kant. Daarna nog ff gecheckt natuurlijk en wat extra tin erop gedaan waar nodig.
De dipswitch zit trouwens helemaal onder/rechts van de 10 aansluitingen (dus inclusief die vierkante).
Resultaat:
Ik kan de FSB inderdaad op 100 zetten, en de instelling van 166 lijkt ook te werken aangezien dan mijn PC niet meer opstart
edit: FSB op 100 kon natuurlijk al maar zo is het veel leuker
[ Voor 3% gewijzigd door Krankenstein op 12-02-2003 00:11 ]