Toon posts:

WebCam "snapshot" dmv een rs232 signaal ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Weet iemand of er een programma bestaat of makkelijk te editen is die bij een signaal op de seriele poort een snapshot maakt ?, zodat ik een WebCam foto heb op het moment dat ik hem ook echt wil?.

Alvast bedankt,

Guy

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
Hoi, en welkom op GoT. Ik neem aan dat je een signaal door wil voeren op je seriele poort van bijvorbeeld een bewegingsmelder ofzo? het kan wel, maar dan moet je software hebben die een externe trigger kan gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
Ja precies !. Weet jij toevallig een pakket die dat heb ? ik ben namelijk al een paar dagen opzoek naar zoiets op internet maar nog steeds helemaal niets gevonden in die trend !

Guy

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Waarom persee serieel :?
Ik denk niet dat er zo seriele cams te koop zijn met zo''n trigger. Mede doordat seriele poorten een erg kleine bandbreedte hebben en dus nooit een videosignaal voldoende kunnen doorstromen, of je moet wel een erg klein beeld hebben :+

Beetje dubieus, USB is eigelijk ook een seriele 'poort' maarjah, je zal wel COM1,COM2 oid bedoelen :P

iig heb ik zelf een Creative Webcam Pro USB, en op de CD-ROM die je erbij krijgt zit een progsel die dus zoiets doet, alleen issie dus USB :)

Als je geen USB in je comp hebt kan je altijd nog een USB kaartje erbij prikken ( mits je OS dat ondersteund: 95B of hoger, NT5 of hoger)

p.s. groetjes oid doen we hier niet aan ;) zie de faq :)

[ Voor 28% gewijzigd door Vinnie op 12-02-2003 09:41 ]

C:\>_

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat hier ook om een usb camera, maar ik wil er 100% zeker van zijn dat er een snapshot word gemaakt zodra een auto door een "oog" rijd dus dat je geen rare captures heb met bv blaadjes.

en die "oog" zou ik dan bv op een compoort willen aansluiten die een signaal geeft aan een software pakket die een snapshot maakt.

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 12 February 2003 @ 12:13:
Het gaat hier ook om een usb camera, maar ik wil er 100% zeker van zijn dat er een snapshot word gemaakt zodra een auto door een "oog" rijd dus dat je geen rare captures heb met bv blaadjes.

en die "oog" zou ik dan bv op een compoort willen aansluiten die een signaal geeft aan een software pakket die een snapshot maakt.
Creatief mode on:

Op een webcam zit meestal een snapshot knopje, als je die dmv een bepaalde sensor die afgaat als er een auto door het 'oog' gaat, dat dan de snapshot knop wordt geactiveerd en voila, een mooie foto in je snapshot progsel :)

Bedoel je zoiets :?

C:\>_

Verwijderd

Als je 100% zekerheid wilt kun je beter geen windows gebruiken.. >:)

Anders probeer eens met (gemodificeerd x10)
voorbeeld: www.homeseer.com
er zijn nog wel andere..
Maar 100% ?? dan kun je beter een touwtje spannen met een clik-clack *s*
Pagina: 1