Ik heb een gastenboek gemaakt, werkt allemaal mooi en fijn, behalve de voegtoe pagina.
die ziet er als volgt uit:
Ik laat gewoon berichtjes toevoegen via een form met een textarea.
De inhoud van de textarea komt in het veld Bericht te staan in de databse.
Wat het probleem alleen is, dat als je ergens in de textarea bijvoorbeeld het woord foto's gebruikt, dus een woord met een ' erin, dan werkt het updaten niet, het verstoord zeg maar de updatequery.
Mijn vraag is dan ook, hoe kan ik er voor zorgen dat je de ' kunt invullen in een textarea of een input form zonder dat dat problemen opleverd
die ziet er als volgt uit:
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
| <%@LANGUAGE="VBSCRIPT" CODEPAGE="1252"%> <% Dim DbConn Dim DbConnStr Dim DbPad Dim Bericht If Request.Form("Submit") = "Voeg toe" THEN SQL = "Insert INTO tblGastenboek(Naam, Email, Website, Datum, IPadres, Bericht)" SQL = SQL & "Values (" SQL = SQL & "'" & Request.Form("Naam") & "'" & ", " SQL = SQL & "'" & Request.Form("Email") & "'" & ", " SQL = SQL & "'" & Request.Form("Website") & "'" & ", " SQL = SQL & "'" & Request.Form("Datum") & "'" & ", " SQL = SQL & "'" & Request.Form("IPadres") & "'" & ", " SQL = SQL & "'" & Request.Form("Bericht") & "')" Set DbConn = Server.CreateObject("Adodb.Connection") Set RsData = Server.CreateObject("Adodb.Recordset") DbPad = Server.MapPath("db/databeest.mdb") DbConnStr = "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=" & DbPad DbConn.Open DbConnStr DbConn.Execute(SQL) Response.Redirect "gastenboek.asp" ELSE %> bla bla bla bla.... <% END IF %> |
Ik laat gewoon berichtjes toevoegen via een form met een textarea.
De inhoud van de textarea komt in het veld Bericht te staan in de databse.
Wat het probleem alleen is, dat als je ergens in de textarea bijvoorbeeld het woord foto's gebruikt, dus een woord met een ' erin, dan werkt het updaten niet, het verstoord zeg maar de updatequery.
Mijn vraag is dan ook, hoe kan ik er voor zorgen dat je de ' kunt invullen in een textarea of een input form zonder dat dat problemen opleverd
[ Voor 25% gewijzigd door Jorick op 11-02-2003 23:47 ]