Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmedia
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-12-2021
Ik heb gister iets gelezen over dit produkt:

Orthiflor Plus

Nu schijnt deze in de consumentbond probiotica test als goed uit de bus te komen...

vraag_1. Is dit vermoeden correct. Ik heb zelf helaas niks in de bieb edities van de consumentengids kunnen vinden

vraag_2. Zo ja, iemand ervaring op dit gebied...

edit:
Voor de duidelijkheid: Probiotica zijn voedingsmiddelen, voedingssupplementen of medicijnen die door middel van het inbrengen van micro-organismen in de darmen proberen de darmflora bij te sturen - Althans, dat claimen ze, de wetenschappelijke basis is vaak (maar niet altijd) wankel. Bekend voorbeeld: Yakult. Ook het product uit de link is zo'n probioticum...

[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 9942 op 12-02-2003 00:18 . Reden: uitlegje erbij :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16:19

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Ik weet niet of dit onderwerp hier thuishoord maar als je even verder leest :

http://www.voedsel.net/product/probiotica.htm

Lees je dat voor vrijwel alle probiotica geldt dat enig werkzaam effect nog niet is aangetoond of dat eventuele werkzaamheid niet voor iedereen geldt. Laat ik het zo zeggen: de wetenschap houdt nog een hele hele grote slag om de arm. Maar lees de link zelf maar even goed door.

Persoonlijk lijkt het mij verstandiger om je geld in je zak te houden. Flauwe opmerking: maar gewoon normaal eten en bewegen is echt het beste voor je. Als je gewoon gezond bent heb je soort spulletjes helemaal niet nodig. Mocht je wel ergens last van hebben dan zou ik toch eerst een arts raadplegen.

Antwoord op topicvraag: in 99% van de gevallen niet

[ Voor 4% gewijzigd door Q op 12-02-2003 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-04 12:51

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Wat exact is probiotica? Het ligt misschien aan mij, maar ik begrijp niets van deze topic. :)

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9942

Wat vind je er zelf van? Het is op W&L de bedoeling je mening te geven...

Voor de duidelijkheid: Dit poeder (medicijn of voedingssupplement? Is me niet duidelijk...) is dus een coctail van diverse in de darmen voorkomende bacteriën, die waarschijnlijk tot doel heeft de darmflora bij te sturen. Ze komen van nature in de darmen voor. Hoewel ik niet verwacht dat er veel van over zal blijven in de maag (alhoewel - lactobacillus kan overleven in zeer zure milieus, van de andere twee betwijfel ik dit), kan zoiets helpen de populatie te herstellen bij mensen bij wie de eigen darmflora door medicijngebruik, langdurige diarhee of andere redenen om zeep geholpen is. Ik betwijfel of het voor een gezond mens enig effect heeft, daarvoor zullen te weinig bacteriën de reis overleven.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 9942 op 11-02-2003 23:58 ]