[PCMCIA] Xircom LAN+56K kapotgemaakt!

Pagina: 1
Acties:

• R4NCOR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-07 15:16

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.intel.com/network/connectivity/products/pix/xirrem56g100btx.jpg

Het betreft dus zo'n Xircom LAN+56K kaartje, en nu zitten in de 'stopcontactjes' een aantal van die koperen (?) pinnetjes, die dus waarschijnlijk contact maken met je stekkertje en de kaart zelf?
Nu heb ik een van die pinnetjes per ongeluk afgebroken, en nu doet ie het (logischerwijs!) dus niet meer :'(

Het kaartje is met geen mogelijkheid open te krijgen, en er is ook heel moeilijk bij het punt waar dat ding is afgebroken te komen. Zou het mogelijk zijn om dat zelf op de een of andere manier weer te verbinden? Of kan ik beter dit ding laten repareren?
Ik heb hem ooit een keer 2e hands gekocht, en de garantie is allang verlopen...

Of toch maar een nieuwe kopen? ( ;( )

Alvast bedankt voor jullie advies :)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik denk dat het repareren van zo'n ding vele malen duurder is dan een nieuwe (zeker omdat je maar net iemand moet zien te vinden die het kan, en via Xircom zelf zullen er wel asociale hoge bedragen gerekend worden).

• R4NCOR

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Topicstarter
Terw_Dan schreef op 11 February 2003 @ 23:13:
Ik denk dat het repareren van zo'n ding vele malen duurder is dan een nieuwe (zeker omdat je maar net iemand moet zien te vinden die het kan, en via Xircom zelf zullen er wel asociale hoge bedragen gerekend worden).
Precies, daar was ik al bang voor :'( Echt balen zeg, geld voor een nieuwe of een dure reparatie is er momenteel niet.. zit ik met me lappie zonder internet :(

Maar zelf een verbindinkje maken op de een of andere manier schat jij in als niet mogelijk?

• Speedpete
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-08 11:30

Speedpete

was barman

Beetje rondkijken voor een goedkoop kaartje.

Kreeg toevallig vandaag een 2de hands Realport binnen, inet er nu mee... en dat voor 15 euro. Zekers dus wel ff rondkijken :)

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-08 11:59

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
xircom zelf bestaat volgens mij niet meer :{

heb zelf ook zo'n kaartje, en ben eigenlijk als de dood dat hetzelfde bij mij gebeurt... hoe is het bij jou zover gekomen?

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• R4NCOR

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Topicstarter
Ener-G schreef op 12 februari 2003 @ 10:52:
xircom zelf bestaat volgens mij niet meer :{

heb zelf ook zo'n kaartje, en ben eigenlijk als de dood dat hetzelfde bij mij gebeurt... hoe is het bij jou zover gekomen?
Nou, gewoon veel gebruikt I guess.. Vaak in en uitpluggen, en op een gegeven moment een brakke utp waar ik de stekker altijd extra goed van moest aandrukken.

Toen is op een gegeven moment zo'n pinnetje krom gebogen, ik wil em terugbuigen: pats! :'(

• I_am_akira
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-08 10:41
ook wel eens gehad
ik had hem opgemaakt en dan aan de alle pinetjes een utp kabeltje gemaakt
al is dat geen oplossing.. vond ik achteraf ,nog veel te breekbaar
toen maar verkocht voor een leuk bedrag nog ;-)
je kan ook proberen om een nieuw pinnetje er aan te maken

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-08 19:46
voor 5 euro een 3com kaartje gekocht @ beurs, uiteraard was ie kapot (duh :P) opgestuurd naar 3com, en kreeg (levenslange garantie :P) een nieuwe thuisgestuurd (of 2e hands, boeiend, hij werkt perfect).

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-07 09:01

Diamon

The Weird One

Icey schreef op 12 February 2003 @ 17:15:
voor 5 euro een 3com kaartje gekocht @ beurs, uiteraard was ie kapot (duh :P) opgestuurd naar 3com, en kreeg (levenslange garantie :P) een nieuwe thuisgestuurd (of 2e hands, boeiend, hij werkt perfect).
Moewahahahaha zelfde hier, heb d'r 2 gekocht.
1 deed het nog, al viel steeds weg.
Beiden opgestuurd en 2 weken later netjes 2 nieuwe retour _/-\o_
3Com is echt top met die levenslange garantie.

And The Only One

Pagina: 1